کد خبر: ۱۴۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
نماینده ولی فقیه در فارس:

ورزش؛ دروازه ای برای صدور معنویت به جهانیان/ تامین معیشت و حمایت از ورزشکاران وظیفه دولت و مردم است

نماینده ولی ‌فقیه در استان فارس با تقدیر از ورزشکاران پارالمپیکی فارس گفت: ورزش دروازه ایست که معنویت از آن صادر میشود و خانم جوانمردی با حرکتی که نشان دادند هویت اصیل ایرانی را برای جهانیان به نمایش گذاشت.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی ‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز امروز در آئین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو بیان کرد: ورزشکاران فارس به دنیا نشان دادند که قهرمانان مسلمان، هم در عرصه‌ های ورزشی و هم در زمینه های اخلاقی قهرمان اند و پرچم ایران را در عرصه‌ های بین‌المللی برافراشتند.

وی ضمن اشاره به اینکه درخشش ملت ها بر دوش ورزشکاران آن ها می‌باشد عنوان کرد: همه ملت ها برای اینکه اقتدار و سربلندی خود را در دنیا اثبات کند نیازمند این هستند که افراد ویژه ای در جامعه جهانی فعالیت و درخشش داشته باشند که از جمله این افراد می‌توان به ورزشکاران اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه افزود: استان فارس همواره در تمامی عرصه‌ ها مشغول به فعالیت موثر و دارای درخشش است و ورزشکاران استان هم در المپیک و هم در پارالمپیک درخشان ظاهر شدند و حتی حضور ورزشکاران در عرصه المپیک و پارالمپیک افتخار آفرین است.

آیت الله دژکام در خصوص افتخار آفرینی ورزشکاران فارسی برای این استان تاکید کرد: مردم توجه ویژه ای به اهالی ورزش دارند وورزشکاران نیز دارای پایگاه اجتماعی ویژه ای می‌باشند، این در حالی است که ورزشکاران با بهره مندی از قدرت جسمی خود برای کمک به جامعه نیز موثر هستند و می‌توانند در مدیریت جامعه هم اثر گذار باشند و امید واریم که ورزشکاران در توسعه جنبه های علمی و معارفی هم تلاش کنند.

امام جمعه شیراز در اشاره به حضور ورزشکاران در اختتامیه پارالمپیک با پوشش اسلامی تصریح کرد: زمان پیش از اسلام نیز پوشش چادر در ایران وجود داشته است و سنگ‌ نوشته ها و نقاشی های تاریخی موجود در تخت جمشید نیز گواه این موضوع است که چادر به عنوان پوششی مورد استفاده ایرانیان باستان قرار می‌گرفت.

وی در ادامه به موضوع تامین معیشت ورزشکاران پرداخت و افزود: گاهی می‌بینیم که ورزشکاران در حوزه معیشت خود دچار مشکل هستند و این در حالی است که باید دولت و مردم در این زمینه کمک کنند تا مشکلات ورزشکاران در حوزه معیشت برطرف شود.

عباس حاجی ‌زاده، مدیرکل ورزش و جوانان فارس نیز در این مراسم تقویت زیرساخت های لازم برای توسعه ورزش قهرمانی را از اصلی ترین خواسته های ورزشکاران خواند و بیان کرد: حرکت خانم جوانمردی در اختتامیه پارالمپیک نشان داد که می‌توان با حجاب قله‌ های ورزش جهان را فتح کرد و این حرکت مورد تحسین رهبر معظم انقلاب گردید.

در انتهای این مراسم، از ورزشکاران و مدال آوران استان فارسی در پارالمپیک توکیو تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ع


نظرات بینندگان