کد خبر: ۱۴۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰

چهره شهدا سومین حرم اهل البیت(ع) را مزین می‌کند/ ساخت ۱۲ سردیس از شهدا در شیراز

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: در راستای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا، طراحی و ساخت سردیس ۱۲ شهید والامقام در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، محمدرضا زندیه رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا یکی از رسالت‌های همگانی است اظهار کرد: در همین راستا طراحی و ساخت سردیس ۱۲ شهید والامقام در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات گسترده در خصوص پاسداشت مقام شامخ شهدا در زیباسازی شهر افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همواره نسبت به این موضوع توجه و اهتمام ویژه ای داشته که  از جمله می توان به طراحی، ساخت و نصب سردیس شهدا، اجرای نقاشی های دیواری، چاپ و نصب تابلو و بنر های تصاویر شهدا در معابر اشاره کرد.

رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز افزود: در همین راستا طراحی و ساخت سردیس شهید سرلشکر پاسدار «عبدالرسول استوار محمودآبادی» اولین سردیس این مجموعه است و تلاش می‌کنیم این سردیس همزمان با سالگرد شهادت وی در یکی از محورهای اصلی شهر نصب شود.

سرلشکر پاسدار استوار محمودآبادی در زمان جنگ تحمیلی و دفاع از میهن اسلامی نقشی برجسته و تاثیر گذار داشت و در جبهه مقاومت و دفاع از حریم اهل بیت (ع) نیز در مقابل گروه‌های تکفیری دوشادوش سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی در سوریه و عراق به مجاهدت پرداخت و در 16 آذر 1399 به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان