کد خبر: ۱۴۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
امام جمعه شیراز:

همکاری ایران و چین باعث رفع اثر تحریم ها می شود/ رمز پیروزی در کار کردن برای خدا است

آیت الله دژکام با بیان اینکه در عرصه بین‌المللی رئیس جمهور در اجلاس همکاری‌های شانگ‌های حضور پیدا کرده و این نویدبخش این است که تحریم بی‌اثر خواهد شد، بیان کرد: سابقه معامله ایران و چین به گذشته‌های دور برمی‌گردد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز، با تاکید بر اینکه نظام اسلامی نعمت است، گفت: نباید این نعمت را برعکس کرد اینکه منت بر نظام اسلامی بگذاریم، برعکس کردن نعمت است.

وی با بیان اینکه ملت ایران برای اسلام مشت به دهن استکبار زده و می‌زند، اظهار کرد: این‌ها نعمت است که باید قدردان آن باشیم؛ نعمت معنوی یعنی اینکه شما در خدمت دین خدا هستید و باید برای این نعمت‌ها شکرگذار باشیم. قدم اول در این راه آن است که نعمت‌شناس باشیم.

آیت الله دژکام افزود: اگر بخواهیم از خواب غفلت بیدار شویم باید نعمت را بشناسیم و دوم این است که به ظلمت گناه آگاه باشد، چون گناه قلب را سیاه می‌کند و قلب سیاه نور هدایت نمی‌پذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به تذکر رهبری مبنی بر اینکه مدیران اگر برای جایگاه و حفظ آن کار کنند، می‌بازند بیان کرد: باید برای خدا کار کرد، چون تنها در این صورت است که پیروز خواهید بود.

امام جمعه شیراز در خطبه‌های دوم با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد شهدا عنوان کرد: خدا به کشور ما نعمت داده است و آن اینکه کشور متعلق به امام زمان و همه مرز‌های کشور حرم است. ملت و دولت بدهکار این خون‌های مقدس است، باید قدر بدانیم و این مسیر را ادامه بدهیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بازگشایی مدارس علمیه این شهر گفت: شیراز در گذشته دارالعلم بوده و شخصیت‌های بزرگی در حکمت و حدیث داشته است و باید این جایگاه به شیراز برگردد و این شهر دوباره عنوان دارالعلم را کسب کند.

وی با بیان اینکه در پایان هفته هم روز شروع به کار مدارس است، افزود: مدارس محل تربیت می باشد اما فرهنگ غربی که به سوی کشور ما آمد، دبستان که محل ادب بود تبدیل به محلی برای حفظ کردن شد مدرسه جای حفظ کردن مسائل نبوده و نیست و باید پرورش در اولویت باشد. این‌ها را مدیران و دست‌اندرکاران آموزش مدنظر داشته باشند که بچه‌ها وقتی از نزد معلم به خانه می‌روند باید یک ادب جدید فراگرفته باشند.

آیت‌الله دژکام در ادامه با اشاره به اقدامات دولت بیان کرد: دولت جدید که رهبر معظم از چندماه پیش مژده دادند، کار‌هایی در سطح ملی و بین‌المللی انجام می‌دهند که مایه خشنودی ملت می‌شود. هر چند هنوز درست مستقر نشدند، اما کار را شروع کردند و مردم هم حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در عرصه بین‌المللی رئیس جمهور در اجلاس همکاری‌های شانگ‌های حضور پیدا کرده و این نویدبخش این است که تحریم بی‌اثر خواهد شد، بیان کرد: سابقه معامله ایران و چین به گذشته‌های دور برمی‌گردد و این ارتباط به ویژه با کشور‌های شرقی سبب می‌شود که مسائل اقتصادی از بغرنجی خارج و تحریم‌ها بی‌اثر باشد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه نه در فروش نفت نه در تبادل کالا معطل کشور‌های دیگر نمی‌مانیم، اما باید خودمان هم تلاش کنیم، گفت: این تلاش و این ارتباط مسائل اقتصادی را حل می‌کند و در این راستا از فعالیت‌هایی که دولت تاکنون انجام داده تشکر می‌کنیم.

بنابه گفته این استاد دانشگاه، دولت فعلی دولت عدالتخواه و به دنبال اجرای عدالت است، چون عدالت از اهداف اصلی انقلاب اسلامی هم هست، اما باید بدانیم که اجرای عدالت در عمل سخت است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به نقش امام جمعه در هدایت همه جریان‌های سیاسی، افزود: برخی از جوانان دغدغه عدالت دارند، اما صرف دغدغه داشتن کافی نیست اگر می‌خواهیم عدالت اجرا شود باید ۳ مسئله را مدنظر داشت؛ نخستین اصل و شرط اول عقلانیت است، عدالت باید با عقلانیت همراه باشد؛ دومین اصل برای اجرای عدالت کسب معنویت و سومین اصل در عدالت‌ورزی قانون‌گرایی است که باید برای تحقق عدالت به این ۳ اصل توجه شود.

امام جمعه شیراز در پایان گفت: امید است با همت مدیران تازه نفس دولت جدید و همت مردم در این دوره، با روند مقبولی از اجرای عدالت مواجه شویم و به نتیجه مطلوب برسیم.

انتهای پیام/ ح


نظرات بینندگان