کد خبر: ۱۴۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس خبر داد:

آغاز هفته دفاع مقدس از ۳۰ شهریور ماه/ از زره متشکل از پلاک شهدا و ایثارگران رونمایی می شود

کوشکی جهرمی گفت: زره و سپر ایرانی با ترکیب ۴۲ هزار پلاک شهدا و ایثارگران استان فارس در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: امسال از ۳۰ شهریور ماه هفته دفاع مقدس با ۱۲ هزار برنامه های متنوع در سراسر استان فارس برگزار می شود. 

وی افزود: اکثر برنامه ها توسط پایگاه های مقاومت، سپاه و تمامی ارگان های مختلف برگزار می شود.

کوشکی با بیان اینکه امیدواریم که بتوانیم در انتهای هفته دفاع مقدس کتاب جامع «فارس در دفاع مقدس» رونمایی کنیم، اظهار کرد: از ۱۴۰ هزار ایثارگر دفاع مقدس کل استان فارس تجلیل می شود و مراسم تجلیل ۱۵۰۰ نفر در مسجد شهدا شیراز با میزبانی سپاه فجر استان فارس برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس از ترویج سبک شهید استوار محمود آبادی زندگی اولین سرلشکر سپاه در استان فارس خبر داد و تاکید کرد: از زره و سپر ایرانی ترکیب ۴۲ هزار پلاک شهدا و ایثارگران استان فارس در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود و خادمان فرهنگ ایثار و شهادت بخشی از مسئولین تجلیل خواهند شد. 

وی ادامه داد: شهدا پدید آورندگان رویداد ملی و مذهبی بودند و سبک زندگی جهادی را برای ما به ارمغان آوردند و ما بتوانیم در امنیت و آرامش اهداف خود را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه افتخار داریم بخشی از جامعه ایثارگری در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور در حال تلاش هستند، اظهار کرد: اگر ما مشاهده می کنیم که ایران در پهنه سیاسی جهانی مطرح است، دست آورد شهدای سرزمین ما و مدافعان حرم است. 

کوشکی با اشاره به اینکه حفظ آثار و نشر دفاع مقدس دو موضوع اساسی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را دنبال می کند، گفت: در حوزه حفظ آثار ساخت موزه، یادمان شهدای گمنام، تولید دانشنامه دفاع مقدس و تدوین تاریخ شفاهی فرماندهان دفاع مقدس مد نظر است. 

بنابه گفته این مقام مسئول، در حوزه نشر ارزش های دفاع مقدس، تولید فیلم، کتاب، موشن گرافی عملیات های دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه صدا و سیما فارس در حوزه سیما، رادیو و فضای مجازی با ۵۰ برنامه شاخص از امروز ۲۷ شهریور ماه شروع خواهد کرد، خاطرنشان کرد: برگزاری شب شعر دفاع مقدس، تجلیل از هنرمندان عرصه دفاع مقدس، رونمایی از آثار تولیدی در فضای مجازی، تجلیل از خانواده محترم شهدا، فضا سازی شهری از دیگر برنامه های شاخص استان فارس در هفته دفاع مقدس است. 

وی تصریح کرد: فرماندهان دفاع مقدس در مراسم نماز جمعه شهرستان های استان سخنرانی خواهند کرد و شاعران دفاع مقدس تجلیل می شوند. 

کوشکی دولت سیزدهم را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد که دولت جدید در آغاز خود اقدامات خوبی را نشان داده و امیدواریم که با تاسی از شهدا به لطف الهی بخشی از فشار های گوناگونی که وجود دارد، حل شود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان