کد خبر: ۱۴۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
رئیس ستاد اربعین استان فارس در گفتگو با «شیرازه»؛

دلدادگان حسینی از مراجعه به مرز های زمینی خودداری کنند/ روادید ۱۱۰۰ زائر استان فارسی اربعین در حال صدور است

لقمانی در خصوص صدور روادید زائران اربعین حسینی گفت: از حدود ۳۵۰۰ پیش ثبت نام سامانه سماح در استان فارس، گذرنامه ۱۱۰۰ نفر از متقاضیان بعد از تکمیل مدارک به سفارتخانه عراق مستقر در تهران ارسال شده است و امیدواریم که تا روز های آینده ضمن صدور روادید ها اعزام منظم زوار از طریق مرز های هوایی صورت گیرد.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، سید علی‌ نقی طبیب لقمانی، معاون گردشگری و امور زائرین استانداری و رئیس ستاد اربعین استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه با توجه به فرارسیدن ایام اربعین حسینی و حواشی روند صدور ویزا گفت: طی جلسات صورت گرفته به تمامی فرمانداری های استان فارس مسدود بودن مرز های زمینی برای زیارت اربعین در راستای حفظ سلامت زائران، اعلام شد بنابراین هیچ گونه تردد زمینی نخواهیم داشت.

لقمانی ضمن تشریح شرایط اعزام زائران به پیاده روی اربعین حسینی بیان کرد: هفته قبل پیش ثبت نام زائران اربعین حسینی از طریق سامانه سماح با شرایط تزریق دو دوز واکسن کرونا و تست pcr منفی انجام شد.

این مقام مسئول ادامه داد: ۲۸ روز از تزریق دوم واکسن کرونا فرد متقاضی سفر باید گذشته باشد و پس از بررسی تست منفی کرونا، واجدین شرایط به صورت هوایی می توانند به مراسم اربعین و زیارت کربلای معلی مشرف شوند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۵۰۰ استان فارسی برای زیارت اربعین امسال در سامانه سماح پیش ثبت نام خود را انجام دادند، اظهار کرد: با توجه به سهمیه اعلامی، گذرنامه ۱۱۰۰ نفر از متقاضیان بعد از تکمیل مدارک به سفارتخانه عراق مستقر در تهران ارسال شد و امیدواریم که تا روز های آینده ضمن صدور روادید ها اعزام منظم زوار از طریق مرز های هوایی صورت گیرد.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس ضمن اشاره به ساماندهی و اعزام موکب داران عنوان کرد: موکب داران مشتاق خدمت در اربعین امسال، تحت قالب ۲۶ موکب با جمعیت حدود ۸۰۰ نفر سازماندهی شده اند و گذرنامه آن ها جهت صدور روادید به تهران ارسال شد که انشالله از فردا اعزام ها ا طریق مرز های هوایی انجام خواهد گرفت تا موکب ها در ایام اربعین مستقر شده و پذیرای دلداگان ابا عبدالله الحسین(ع) باشند.

وی با بیان اینکه امکان دارد مشتاقان ابا عبدالله به صورت خودجوش به سمت مرز ها حرکت کنند تصریح کرد: به هیچ عنوان امکان اعزام از مرز های زمینی وجود ندارد و هیچ تدارکی دیده نشده است؛ ضمن طلب همکاری از مردم فهیم و عاشقان سید و سالار شهیدان برای پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا تقاضا داریم از مراجعه به مرز های زمینی جدا خودداری کنند.

دلداگان حسینی از مراجعه به مرز های زمینی خودداری کنند/ روادید ۱۱۰۰ زائران استان فارسی اربعین حسینی در حال صدور است

این مقام مسئول در مورد برپایی موکب ها در سطح شهر و حرم های مطهر افزود: همانند سال های قبل در بین الرحمین شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) استقرار ویژه موکب های اربعینی را خواهیم داشت و همچنین در حرم های متبرکه احمدی و محمدی ضمن برقراری موکب ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، بسته های فرهنگی، زیارتی و اقلام بهداشتی توزیع می‌شود.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس در پایان در مورد برنامه ها و اجتماعات روز اربعین اعلام کرد: کلیه اجتماعات، حرکت هیئات مذهبی و دسته روی ها در روز اربعین لغو شده و همچنین از مردم فهیم و عاشقان اهل بیت(ع) و دست اندرکاران هیات ها که در دهه اول و دوم محرم با برگزاری مراسمات با رعایت پروتکل های بهداشتی مانع شیوع بیماری کرونا شدند صمیمانه تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان