کد خبر: ۱۴۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
استاندار فارس:

تحقق برنامه ها در حوزه عفاف و حجاب نیازمند اراده جمعی و پویایی نهادهای فرهنگی است

رحیمی، عملیاتی شدن هر برنامه‌ای در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را نیازمند اراده جمعی و پویایی نهادهای فرهنگی، دولتی و خصوصی دانست.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عنایت اله رحیمی استاندار فارس امروز 27 شهریور ماه در جلسه کارگروه عفاف و حجاب با بیان اینکه وظیفه استانداری به عنوان یک نهاد حاکمیتی سیاست‌گذاری، کنترل و نظارت و هدایت است، عنوان کرد: وظیفه اجرا قوانین بر عهده سایر دستگاه ها و نهادها است که این وظیفه در قانون مشخص شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود بندهای قانونی برای تحقق این وظایف مدیریت ارشد در زمینه تامین اعتبار و استفاده از امکانات موجود  بر لزوم استفاده بیشتر از این بندهای قانونی در حوزه حجاب و عفاف تاکید کرد.

رحیمی با اشاره به سخنان پیامبر گرامی اسلام که فرموده‌اند« همانا گناه تا هنگامی که پنهان باشد تنها به گناهکار آسیب می‌زند و هنگامی که آشکار باشد و اعتراضی به آن نشود به همه افراد جامعه آسیب می‌زند»، اظهار کرد: بی حجابی و بد حجابی نیز از مصادیق گناهان آشکار است که علاوه بر فرد گناهکار به جامعه آسیب وارد می‌کند.

وی بر این باور است که نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه جزء باورداشت‌های فرهنگی و ارزش‌های دینی ما است که برای این امر باید در سه حوزه فرد،خانواده و جامعه برنامه ریزی خاص انجام شود.

رحیمی در ادامه اظهار کرد: بی تردید برنامه ریزی در این زمینه امکانات و الزامات خاصی می‌طلبد که باید با هماهنگی و هم افزایی به تامین این امکانات بپردازیم.

استاندار فارس برنامه ریزی در زمینه نهادسازی برای فرهنگ عفاف و حجاب را سبب تعمیق این فرهنگ دانست و تاکید کرد: حفظ و پاسداری از این باورهای ارزشمند همواره در دستور کار بوده و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در فارس عملیاتی شدن هر برنامه‌ای در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را نیازمند اراده جمعی و پویایی نهادهای فرهنگی،  دولتی و خصوصی دانست.

 وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و بیکاری رابطه ای مستقیم با ترویج ناهنجاری ها و مفاسد در جامعه دارد، تصریح کرد: به همین علت است که رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر شعار و دستور العمل هر سال را بر مبنای موضوعات اقتصادی مطرح می‌کنند.

رحیمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مردم ایران، انقلابی فرهنگی بوده است، بر لزوم استفاده از زبان اقناع و محبت و حاکمیت بر قلوب برای ترویج عفاف و حجاب تاکید کرد و افزود: علاوه بر به کارگیری برخوردهای قانونی در مواقع لازم باید از طریق اقناع سازی به  مخاطب اثبات کنیم که حجاب موجب محدودیت او نیست بلکه برایش مصونیت به دنبال می‌آورد.

تقویت همبستگی اجتماعی، امید، نشاط و شادابی، صیانت از بنیان خانواده، ترویج ازدواج  از دیگر مواردی است که به اعتقاد استاندار فارس موجب ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می‌شود.


وی در پایان تاکید کرد: همه دستگاه ها باید بر اساس دستور العمل ها و وظایف تعریف شده به امر مهم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بپردازند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان