کد خبر: ۱۴۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
از ابتدای اجرای واکسیناسیون تا کنون:

تزریق بیش از ۲ میلیون و ۶۸۵ هزار دوز واکسن کروناویروس در فارس/شمار قربانیان کرونا در فارس به ۶ هزار و ۵۲۹ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تزریق بیش از ۲ میلیون و ۶۸۵ هزار دوز واکسن کروناویروس در فارس خبر داد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز 27 شهریور با حضور در استودیو سلامت فارس به اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس پرداخت و گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۱۸۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۹۳ هزار و ۹۴۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۷۷ هزار و ۲۲۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۸ هزار و ۹۲۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۳۲ هزار و ۸۷۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی با اشاره به بستری ۲۶۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را دو هزار و ۷۰۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۸۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

شمار قربانیان کرونا در فارس به ۶۵۲۹ نفر رسید

وی در ادامه با اعلام جان باختن ۱۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶ هزار و ۵۲۹ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۳۸۱هزار و ۱۱۹ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی با اعلام اینکه تا کنون، یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۱۹۶ دوز نوبت اول معادل ۶۲.۴ درصد از جمعیت هدف و ۷۷۷ هزار و ۴۹۴ دوز نوبت دوم معادل ۲۵.۵ درصد از جمعیت هدف واکسن کرونا به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: با تزریق ۳۰ هزار و ۴۵۲ دوز طی روز گذشته، مجموع میزان دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به دو میلیون و ۶۸۵ هزار و ۶۹۰ دوز رسیده است.

افزایش مراکز واکسیناسیون کرونا در شیراز به ۱۶ مرکز، با راه اندازی ۲مرکز جدید

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ مرکز اجرای واکسیناسیون کروناویروس در شیراز با تزریق واکسن نوبت اول و دوم فعال است، از راه اندازی دو مرکز جدید واکسیناسیون در شیراز خبر داد و گفت: دو مرکز جدید سالن شهید بهشتی به نشانی بلوار قدوسی غربی، خیابان شهید محلاتی، دبیرستان شهید بهشتی که چند روزی است فعالیتش را آغاز کرده است و سالن ارتش به نشانی چهارراه باغ تخت، تالار سبوی عشق به مراکز تزریق واکسن در شیراز افزوده شده و به افرادی که در سامانه https://salamat.gov.ir/ نام نویسی کرده، خدمات تزریق واکسن ارایه می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: همچنین مراکز تزریق واکسن در سالن های حسینیه عاشقان ثارالله(ع)، غدیر و سرداران به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته و پایگاه خودرویی پارس و دراک از ساعت ۷ صبح تا ۲۲ شب فعال است.

همتی در ادامه با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی از مردم خواست تا کماکان اصول بهداشتی را رعایت کرده و حتی افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند نیز نسبت به استفاده از ماسک پایبندی جدی داشته باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با افزایش ایمنی در سطح جامعه، از مواجهه با موج های جدید این بیماری پیشگیری کرده و شاهد ارتقای سلامت عمومی مردم استان و کشور باشیم.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان