کد خبر: ۱۵۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
رئیس شورای شهر شیراز:

مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز موثر در ارتقا اعتماد عمومی است/ پویش هر روز یک زباله از زمین بر می‌داریم راه اندازی شد

طاهری با بیان اینکه مجمع خیرین می تواند در ارتقا اعتماد عمومی موثر واقع شود، گفت: اعتماد عمومی از طریق همدلی مردم با مردم، مسئولین با مردم و.... برقرار می شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، اولین جلسه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شهر شیراز با مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با حضور اعضا هیئت مدیره مجمع برگزار شد. 

مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست با ابراز خرسندی از حضور در جمع خیرین گفت: با استعانت از خداوند آنچه را که به مردم شهر خوب شیراز وعده دادیم، محقق شود.

طاهری ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنان خودشان از اعتماد عمومی مردم سخن می گویند و اگر این ماموریت را در سرفصل اصلی دستگاه های نظام قرار بدهیم، یک فصل مشترک خواهیم داشت و باید در این مدت کوتاه برنامه ریزی داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه مجمع خیرین می تواند در ارتقا اعتماد عمومی موثر واقع شود، گفت: اعتماد عمومی از طریق همدلی مردم با مردم، مسئولین با مردم و.... برقرار می شود. 

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه مجمع می تواند در زمینه های مختلف به شورا راهکار ارائه دهد، کفت: حجم عظیمی از کار ها در شیراز صورت گرفته و به سهم خودم تشکر میکنم و گزارش ها نشان می دهد ظرفیت بالا است و از ظرفیت مجمع خیرین می توان بسیار بهره ها برد‌. 

طاهری ادامه داد: تمامی کمیسیون های شورای شهر باید از ظرفیت مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز استفاده کنند بنابراین با حضور یک نماینده دائمی در کمیسیون و صحن علنی شورا می توان فاصله بین شورای شهر و مجمع خیرین کم تر شود. 

وی رعایت حقوق شهروندی و انسانی را در انجام فعالیت های مختلف ضروری دانست و گفت: شاید کمتریم ماموریتی که باید برای خود قائل باشیم این است که در کار خیر خط کش نگذاریم و قومیت ها، مذهب و... مد نظر نباشد. 

طاهری در پایان سخنان خود گفت: مردم بسیاری از اقدامات را نمی بینند بنابراین باید شهروندان از اقدامات، برنامه ها و... مطلع شوند تا بتوانند ارتباط برقرار کنند.

عبدالرضا دستغیب مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز در ابتدای این نشست به تشریح عملکرد این نهاد پرداخت و گفت: خیرین این مجمع هر جایی که در زمینه فرهنگ و شهرسازی نیاز را احساس کردند وارد شدند و در تازه ترین پروژه، احداث ساختمان کلانتری منطقه شریف آباد را در دوطبقه ۴۰۰ متر در دست اقدام دارد که تا پایان سال افتتاح می شود.

دستغیب با بیان اینکه ساختمان این کلانتری برای افزایش و برقراری امنیت در آن منطقه احداث می شود، اظهار کرد: دو میلیارد تومان هزینه پروژه برآورد شده است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه برای فرهنگسازی همکاری همه دستگاهها لازم و ضروری است، اظهار کرد: انجام کارهای فرهنگی نیاز به استمرار دارد که در این خصوص نیز نیاز به همکاری همه شهروندان، رسانه ها و تریبون های نماز جمعه لازم و الزامی است.

مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با بیان اینکه مشارکت مردم در مسایل اجتماعی مهمترین هدف این تفاهم نامه است، گفت: اطلاع رسانی طرح به مردم از طریق سایت سازمان مدیریت پسماند، اطلاع رسانی از طریق بروشور، پوستر و ...، اعلام مشارکت شهروندان در پویش از طریق شماره پیامک ۳۰۰۰۱۳۷۷۵۵، تبلیغات در کلیه برنامه های فرهنگی، پخش شعار پویش در تابلو LED روان سازمان، نصب بنر در استند ثابت سازمان واقع در بلوار بعثت و اطلاع رسانی پویش از طریق ایستگاه های ثابت بازیافت در سطح شهر از جمله تعهدات سازمان مدیریت پسماند نسبت به این تفاهم نامه است.

وی افزود: اطلاع رسانی از طریق سایت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز و دیگر فضاهای مجازی، آموزش برای جلب مشارکت شهروندان در پویش از طریق رسانه های جمعی، هماهنگی با مدیران ارشد استان به منظور شرکت در پویش، اطلاع رسانی از طریق سراهای فرهنگ مهربانی و سراهای یار مهربان و همیاران مهربان ترافیک و اهدا جوایز به سه نفر از شهروندان به صورت ماهانه از جمله تعهدات مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز است.

دستغیب با اشاره به اینکه در هر ماه به سه نفر از شهروندانی که بهترین عکس و یا کلیپ از حضور خود در طرح تهیه نموده، کارت هدیه ۵۰۰، ۳۰۰ و ۲۰۰ هزار تومانی پرداخت می شود، اظهار کرد: ارسال آثار توسط شهروندان به شماره واتساپ ۰۹۹۲۴۹۸۰۰۴۷ با درج نام و نام خانوادگی و کد ملی امکان پذیر خواهد بود.

صادقی نژاد عضو هیئت مدیره مجمع خیرین در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: سرای مهربانی گره گشای کار مردم است و با ارتباطی شده با مردم، خیریه ها و سازمان های مردم نهاد،  ۵۴۰ هزار کالا آمده که بین مردم نیازمند توزیع شده است.

گلریز خاتمی عضو دیگر هیئات مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز در ادامه با اشاره به فعالیت های انجام شده توسط خیرین، از رئیس شورای شهر شیراز خواست تا از اساتید و متخصصین موجود در این مجمع یه عنوان اتاق فکر استفاده نماید. 

وی ادامه داد: تجربه نشان داده که مشورت با متخصصین در تمامی زمینه ها می تواند موفقیت را حاصل کند؛ جای اتاق فکر در نهاد های مختلف کشور خالی است.

هدف از ایجاد این پویش کاهش تولید پسماند و رها سازی آن است
روح الله خوشبخت رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اشاره به تولید روزانه هزار و ۱۵۰ تن زباله در شیراز، اظهار کرد: هدف از ایجاد این تفاهم نامه و پویش، کاهش تولید پسماند و رهاسازی آن است.

خوشبخت گفت: این تفاهم را می توانیم به اجرای کارهای بزرگتر دیگری از جمله رهاسازی زباله ها در ورودی های شهر و یا طبیعت اطراف شهر گسترش دهیم تا علاوه بر جلوگیری از منظر زشت و نازیبا، از صرف هزینه های اضافی نیز جلوگیری نماییم.

وی با بیان اینکه برای موضوعات آموزشی اهمیت خاصی قایل هستیم، افزود: در راستای کاهش تولید پسماند تفاهم نامه های آموزشی با آموزش و پرورش و بسیاری از  نهاد های دیگر منعقد شده است.

خوشبخت گفت: این پویش می تواند ارتباط قوی و موثرتری بین شهروندان و سازمان ایجاد نماید.

وی با بیان اینکه با تمام توان از این پویش حمایت و استقبال می نماییم، افزود: این پویش در کوتاه مدت و بلند مدت در کاهش تولید پسماند اثرگذار است.

مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز موثر در ارتقا عمومی است/ پویش هر روز یک زباله از زمین بر می‌داریم در شیراز راه اندازی شد

گفتنی است که نشان مهربانی توسط علی نقی مصلح شیرازی عضو هیات مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز به رییس شورای اسلامی شهر تقدیم گردید.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان