کد خبر: ۱۵۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس:

ارز مورد نیاز مرغداران در شرایط سخت اقتصادی کشور تامین شده است/ حمایت کامل از تولیدکنندگان بخش کشاورزی صورت گیرد

طمراسی با تاکید بر اینکه تولید کنندگان بخش کشاورزی باید به طور مطلق مورد حمایت قرار گیرند، گفت: این افراد ماموریت تامین امنیت غذایی کشور را برعهده دارند و باید به صورت مستمر بخش کشاورزی را به صورت کمی و کیفی توسعه دهند، بنابراین مطالبه گری حق آنان است.
به گزارش  اقتصادی شیرازه، احمد طمراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در سفر به شهرستان های داراب و زرین دشت با بیان اینکه امروز کشور ما در حوزه تامین مواد غذایی یک کشور وابسته نیست، اظهار کرد: همه مولفه های اقتصادی بخش نشان می‌دهد با تمام موضوعات و ناملایمات مطالبات جدی بخش کشاورزی در حال رکود نیست.

وی با اشاره به فضای اقتصادی رو به رشد بخش کشاورزی، گفت: مطالبات بهره برداران این بخش در راستای ایجاد مجتمع های دامی و توسعه فضای کسب و کار بیانگر موفقیت این افراد است.

طمراسی در ادامه اظهار کرد: نهاده های  زراعی و باغی 100 درصد آماده است و متناسب با مطالبات در اختیار شهرستان ها قرار می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه در دامداری های صنعتی بزرگ مثل واحدهای پرورش طیور، صنعتی پرواربندی بزرگ و گاوداری های شیری نهاده ها به طور سیستمی و خودکار در اختیار دامدار قرار داده می شود، تصریح کرد: برای دام های کوچک که قرار است از نهاده ای مثل جو استفاده کنند، بر اساس "شناسه یکتا واحد دامپروری" تعریف شده، دامدار و یا تشکل می‌توانند در سامانه سپند اقدام کنند.

طمراسی با بیان اینکه در سامانه سپند و پورتال سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، لیست افرادی که نهاده ها به آنان تعلق می گیرد قابل مشاهده شده است، گفت: انتشار لیست به منظور شفاف سازی و جلوگیری از تخلف صورت گرفته است و با متخلفین به صورت جدی برخورد می شود.

وی با بیان اینکه ارز مورد نیاز مرغداران در شرایط سخت اقتصادی کشور تامین شده است، افزود: افرادی که جوجه را با قیمت بیش از 4200 تومان به فروش رسانده باشند به تعریزات معرفی و اگر سطح مرغداری از یک سطحی بالاتر باشد به عنوان اخلال در نظام اقتصادی به پلیس امنیتی معرفی خواهند شد.

طمراسی با اشاره به اینکه قانون های خوبی در این دوره مجلس تصویب شده است، اظهار کرد: موضوع شورای نرخ گذاری محصولات کشاورزی که اکنون در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، یکی از بهترین ها است که نیاز به حمایت بیشتر مجلس محترم دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در پایان با بیان رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی موضوعات مرتبط با بخش کشاورزی را به خوبی مدیریت و پیگیری می کند، گفت: انتظار می رود سهم ارز بری سموم کشاورزی و یارانه بخش کشاورزی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان