کد خبر: ۱۵۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
در آستانه هفته دفاع مقدس؛

جهش سرعت تزریق واکسن در استان فارس/ بزرگترین مرکز واکسیناسیون فارس در حرم مطهر شاهچراغ (ع) افتتاح شد

بزرگترین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فارس با حضور مسولان استانی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) افتتاح شد و در حاشیه این مرکز نمایشگاه های فرهنگی با موضوع دفاع مقدس راه اندازی گردید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، آیین افتتاحیه مرکز واکسیناسیون حضرت احمد ابن موسی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) امروز 31 شهریور ماه و با حضور سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)،استاندار فارس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در آستانه هفته گرامی داشت هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس ضمن تقدیر از همراهی تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و سایر نهاد ها و دستگاه های در برپایی مراکز واکسیناسیون بیان کرد: این مرکز نخستین مرکز واکسیناسیون راه اندازی شده در حرم‌های مطهر است و در کنار سایر فعالیت هایی صورت گرفته شاهد اتفاقات چشمگیری در ضمینه مقابله با کرونا خواهیم بود.

وی ضمن بیان این نکته که واکسیناسیون دانش‌آموزی نیز در روزهای آینده آغاز می‌شود افزود: بیش از 70 مرکز واکسیناسیون در استان فارس برپا شده که از این تعداد، 4 مرکز شبانه روزی، 3 مرکز خودرویی و ۱۸ مرکز دیگردر شیراز در حال فعالیت می‌باشد.

وی با بیان تصمیم گیری در خصوص برداشته شدن شرط سنی تزربق واکسن افزود: با همراهی و همکاری های صورت گرفته، تا کنون 2 میلیون دز اول و بیش از یک میلیون دز دوم در استان فارس تزریق شده است و با رعایت پروتکل های بهداشتی به زودی شاهد ریشه کن شدن این بیماری در سطح کشور خواهیم بود.

ر

مجید علیپور، فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز نیز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا با تشکیل و فعالسازی قرارگاه های پدافند زیستی در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت، مشغول به فعالیت در ضمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پرداختند و راه اندازی مرکز واکسیناسیون احمدبن‌موسی (ع) با همکاری تولیت آستان احمدی و محمدی نیز در امتداد همین اقدامات صورت پذیرفت.

 وی ضمن اشاره به فضای معنوی حرم مطهر شاهچراغ (ع) عنوان کرد: با فراهم شدن و تامین واکسن مورد نیاز مراکز واکسیناسیون در هفته های گذشته، برپایی این مرکز با جدیت تمام پیگیری شد و ضمن تزریق واکسن در این فضای معنوی، شاهد ایجاد پیوست های فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی با موضوعات دفاع مقدس نیز هستیم.

ر

مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم، ضمن تشکر از همه نهاد های همکاری کننده در ضمینه پیشگیری از کرونا گفت: این مرکز با ظرفیت 1000 نفر قابلیت تزریق  واکسن به روزانه 15000 نفر را دارا می‌باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه 68 درصد از جمعیت بالای 18 سال دز اول و 30 درصد دز دوم دراستان فارس تزریق شده افزود: بعد از تامین مقدایر مورد توجه واکسن های داخلی و خارجی کرونا، کشور ما در زمینه واکسیناسون سرعت قابل ملاحظه ای داشته است که باعث کنترل بیماری و جلوگیری از مرگ و میر خواهد شد.

گفتنی است که محل برگزاری نماز پرفیض جمعه نیز به صحن جامع شهدا انتقال داده می‌شود.

انتهای پیام/ع


نظرات بینندگان