کد خبر: ۱۵۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰
مدیر کل کانون فارس؛

اهل قلم برای معرفی قهرمانان هشت سال دفاع مقدس، دست به تولید محتوا بزنند

هم‌زمان با هفته دفاع مقدس از کارکنان ایثارگر اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس تقدیر شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، در ویژه برنامه «میثاق» که به صورت مجازی برگزار شد از هشت نفر از کارکنان رزمنده کانون فارس که در دوران دفاع مقدس از ایران عزیز پاسداری کردند در مراکز فرهنگی هنری استان، با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.

بر اساس این گزارش، سعید‌رضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در این نشست گفت: ایثارگران و رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی از مرز و بوم و دین و دیانت دفاع کردند. رشادت‌ها و دلاوری‌های کسانی که در زمان دفاع مقدس جنگیدند و حماسه آفریندند بر کسی پوشیده نیست و هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد. کامرانی افزود: ما همه مدیون ایثارگرانیم؛ کسانی که  در شرایطی آن‌چنان پر خطر، دلاورنه، از تمام امیدها و آرزوهای دنیوی خود گذشتند و در خدمت به کشور و دفاع از مرز و بوم و مردمشان، حماسه خلق کردند.

مدیر کل کانون فارس در ادامه گفت: شهدا، جانبازان، آزادگان و همه ایثارگران با خداوند معامله کردند، از هیچ کس هم توقعی ندارند اما نسبت به آنان مسوولیم و باید در خدمت به آنان بکوشیم.

کامرانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بسیار شایسته است که اهل قلم به تولید محتوا دست بزنند و خاطرات و زندگی ایثارگران و رزمندگان دوران جنگ تحمیلی را تحریر کنند تا برای آیندگان بماند و این قهرمان‌های دفاع از کشور به آیندگان و کودکان و نوجوانان ایران اسلامی در نسل‌های بعد معرفی شوند. 

منصور امینی معاون اداری مالی کانون فارس نیز گفت: این برنامه برای اولین بار در هفته دفاع مقدس در کانون فارس رقم خورد تا از یادگاران هشت سال دفاع مقدس که حماسه آفریدند، تقدیر شود.

به گفته امینی، حماسه‌ای که مردم سرافراز  ایران در دوران دفاع مقدس آفریدند، بی‌نظیر و در تاریخ ماندگار است؛ امینی افزود: حضرت امام راحل  به این مهم اشاره کردند و در وصیت‌نامه خود مردم ایران را بهتر از ملت حجاز عصر رسول‌الله و بهتر از مردم عراق در عهد امیرالمومنین و بهتر از مردم کوفه در عهد امام حسین علیه‌السلام دانستند. این جمله امام راحل، وظیفه ما را سنگین‌تر و جایگاه ملت ایران را در عرصه بین‌الملل تثبیت کرده است.

این برنامه با قصه‌گویی، سرود و پخش کلیپ همراه بود و از  جلیل همتی از مرکز مرودشت، کریم برزگر از مرکز شماره 5شیراز، محمد علی دهقانیان از مرکز شماره دو شیراز، اسماعیل طهانی از مرکز بوانات، محسن  قاسمی‌نژاد از دفتر استان،  محمد حسین مختاری از مرکز  نی‌ریز، منصور رضایی از مرکز فیروزاباد و سید رضا مرتضوی از مرکز اقلید تجلیل شد.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان