کد خبر: ۱۵۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۷ مهر ۱۴۰۰
مدیر گردشگری شهرداری شیراز:

در شرایط فعلی توصیه به بقای گردشگری است/هیچ نسخه گردشگری ادبی و هنری که دست گردشگران باشد نداریم

حکمت نیا با اشاره به اینکه ما عملا به بقای گردشگری فکر می کنیم، اظهار کرد: شاید تا دو سه سال پیش با فعالان حوزه گردشگری که صحبت می کردیم، تاکیدمان بر توسعه گردشگری بود اما در شرایط فعلی توصیه ما به بقای گردشگری است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، امیرحسین حکمت نیا مدیر گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز سه‌شنبه ۶ مهرماه در یک نشست خبری با بیان اینکه اصحاب رسانه و جراید در کنار فعالان و خادمان حوزه گردشگری باید به حفظ و بقای گردشگری توجه و تاکید داشته باشند، گفت: متاسفانه در شرایط کنونی بیش از 50درصد کسی و کارهای گردشگری در تعطیلی به سر می بردند و بقیه نیز جانی ندارند.


وی با اشاره به اینکه ما عملا به بقای گردشگری فکر می کنیم، اظهار کرد: شاید تا دو سه سال پیش با فعالان حوزه گردشگری که صحبت می کردیم تاکیدمان بر توسعه گردشگری بود اما در شرایط فعلی توصیه ما به بقای گردشگری است.


حکمت نیا با بیان اینکه استان فارس در تزریق واکسن کرونا رتبه اول کشور را دارا است، افزود: شاید شعار هوای تازه آغازی نو در گردشگری فارس را بتوانیم با همکاری رسانه ها به یک واژه کلیدی در گردشگری تبدیل کنیم و امیدواریم این اتفاق رقم بخورد تا شیراز مجددا شیراز بتواند میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد.


مدیر گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در ادامه و در باب رویدادها تصریح کرد: گر چه این استان از بابت رویدادهای مختلف تقویمی، ملی و بین المللی همیشه پر کار بوده اما ایجاد مرکز رویدادها مهم و ضروری و باید یک نگاه مهم برای ساماندهی این قضیه و ثبت مرکز رویدادهای گردشگری فارس وجود داشته باشد که موجب جذب و نظم اداری گردشگر شود تا در کنار آن به بستر سازی های گردشگری هم بپردازیم.


حکمت نیا در باب هفته گردشگری و تشریح برنامه های این هفته نیز عنوان کرد: طرح هایی را با همفکری و همکاری اداره کل میراث فرهنگی فارس طراحی و از امروز 6مهر ماه آغاز می‌کنیم.


وی با اشاره به اینکه برنامه های این هفته از ششم تا دوازدهم مهرماه اجرایی می‌شوند، افزود: شش تور ویژه کارکنان سازمان‌های فرهنگی، هنری و گردشگری در نظر گرفته شده است و محورهای «سنگ سیاه»، «تخت ابونصر»، «خاندان قوام» و ... مورد بررسی و بازدید قرار می‌گیرند، عنوان کرد: سلسله تورهای «کوچه گردی» هم در این هفته اجرایی می‌شود.


مدیر گردشگری شهرداری شیراز با اشاره به اینکه کار معرفی نقاط مختلف شهر شیراز به اندازه یک هزار و ۲۰۰ نفرساعت با راهنمایان گردشگری در دستور کار قرار گرفت و کوچه‌های «هفت پیچ»، «قشو رشو»، «سید ذوالفقار» و ... مورد بررسی قرار می‌گیرند، گفت: امسال از کسانی تجلیل می‌شود که برای بقای گردشگری تلاش کردند و با تغییر استراتژی، چراغ گردشگری را روشن نگه داشتند.


حکمت نیا از برگزاری شب سعر «چله» با همکاری میراث فرهنگی، رونمایی از کتاب «نظم در بزم عشق» و بررسی اشعار شاعران شیرازی پیرامون ماه محرم و عزای حضرت سیدالشهدا (ع) در هفته گردشگری خبر داد و به برپایی شب «صنایع دستی» در باغ «شمس» و نشست قصه پردازی از هنرها و مشاغل از یاد رفته به عنوان دیگر برنامه‌های شاخص هفته گردشگری اشاره کرد.

 وی به تورهای کوچه گردی نیز اشاره کرد و افزود: 6تور در بافت های تاریخی ،کوچه هفت پیچ، کوچه 
قشو رشو، کوچه بازار فیل تا سرای فیل، کوچه امام زاده زنجبیل و... برگزار خواهد شد.


 حکمت نیا اضافه کرد: طاق «اسکرو»، کوچه «هفت پیچ»، کوچه «قشو رشو» از برندهای نشست قصه پردازی هستند، این نشست روز دهم مهرماه در هتل «اسکرو» برگزار می‌شود.


وی با یادآوری این مطلب که نشست تخصصی «میراث ایرانی معماری ایرانی میراث جهانی» در روز دوازدهم مهرماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در باب گردشگری خاص، کاری نکردیم و باید واژه عدالت محوری در گردشگری را پیاده کنیم.


مدیر حوزه گردشگری شهرداری شیراز در ادامه با تاکید بر اینکه اگر چه دبیرخانه شهر خلاق را در شیراز داریم و به حوزه گردشگری دینی و ادبی اهتمام خاص داریم، اظهار کرد: اما هیچ نسخه گردشگری ادبی و هنری که دست راهنمای تورمان و گردشگران باشد نداریم.


حکمت نیا در پایان گفت: ما در روایت ادبیات و عاشورا و محرم تاکنون محصولی نداشته ایم و مسیرهای گردشگری محرم و مناسبت  های خاص را تعریف نکرده ایم.


انتهای پیام/س
نظرات بینندگان