کد خبر: ۱۵۰۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۰۹ مهر ۱۴۰۰

چین، وزیر خارجه تایوان را به «مگس پر سروصدا» تشبیه کرد

دفتر امور تایوان در دولت چین با انتقاد شدید از اظهارات وزیر خارجه تایوان درباره لزوم استقلال کامل از پکن، از یک شعر بنیان‌گذار جمهوری خلق چین برای حمله به آن مقام تایوانی استفاده کرد.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، اظهارات اخیر «جوزف وو» وزیر خارجه تایوان مبنی بر مستقل بودن این کشور از چین، با واکنش تند دولت پکن مواجه شد.

دفتر امور تایوان در دولت چین امروز (جمعه) در بیانیه انتقادی مفصلی، وزیر خارجه تایوان را مانند «مگسی پر سروصدا» توصیف کرد که درباره استقلال این کشور دروغ می‌گوید.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، جوزف وو که به زبان انگلیسی مسلط است،‌ یکی از حامیان جدی تلاش‌های تایوان برای عقب‌راندن فشارهای چین و کسب استقلال کامل از این کشور است.

دفتر امور تایوان در پکن با بیان اینکه آقای وو یکی از مسئولان افراطی و تندروی این جزیره است که به دروغ تایوان را کشوری مستقل می‌خواند، او را به «مگس پر سروصدا» تشبیه کرد.

در این بیانیه از یکی از اشعار «مائو زدونگ» بنیان‌گذار جمهوری خلق چین با عنوان «رودخانه تماماً قرمز» در تقبیح شوروی سابق و ایالات متحده استفاده شده و آمده است: «انواع اظهارات درباره استقلال تایوان چیزی غیر از مگس‌هایی که وز وز می‌کنند، نیست».

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه تایوان نیز در واکنش به این مطلب توهین‌آمیز دولت پکن، گفت چنین حملاتی ارزش پاسخ دادن ندارند.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

این اظهارات دولت پکن علیه وزیر خارجه تایوان در حالی مطرح شده که چند روز پیش «چیو کو-چنگ» وزیر دفاع تایوان گفته بود برای افزایش قدرت بازدارندگی مؤثر در برابر حمله احتمالی چین، به تسلیحات دوربرد نیاز دارند و باید سامانه‌های پدافندی خود را متحرک کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/
منبع: فارس
برچسب ها: شیرازه ، چین ، تایوان
نظرات بینندگان