کد خبر: ۱۵۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰
بسته حوادث شیرازه:

از آزادی 3 نوجوان ربوده شده تا دستگیری سارقان حرفه ای منزل در کازرون

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.


نوجوانان ربوده شده به کانون گرم خانواده بازگشتند

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی داراب و کهنوج، ۳ نوجوان گروگان گرفته شده از چنگ آدم ربایان رها و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

 سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در پی وقوع یک فقره آدم ربایی در دوازدهم مردادماه سال جاری در روستای فتح آباد شهرستان داراب و ربایش ۳ نوجوان توسط چند نفر با یک سواری پژو ۴۰۵، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در بررسی اظهارات خانواده‌های افراد ربوده شده مشخص شد متهمان به خاطر اختلافات مالی اقدام به چنین کاری کرده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطر نشان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی داراب با اقدامات فنی و تخصصی و استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی تحقیقات گسترده‌ای را در این خصوص آغاز و مطلع شدند افراد گروگان گرفته شده به شهرستان کهنوج از توابع استان سیستان و بلوچستان منتقل و در اطراف کوه‌های آن منطقه نگهداری می‌شوند.

سردار حبیبی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضائی از لحظات اولیه وقوع گروگان گیری تا امروز دهم مهرماه ۱۴۰۰ موفق شده‌اند ۴ نفر در این خصوص دستگیر و همچنین خودرو استفاده شده در آدم ربایی را توقیف کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه متهمان (دیگر افراد مشارکت کننده در این وقوع) که خطر را احساس می‌کردند هر ۳ نوجوان پسر ۱۳ الی ۱۶ ساله را در کوه‌های اطراف کهنوج رها کردند، افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی داراب با همکاری کارکنان انتظامی آن شهرستان(کهنوج) افراد گروگان گرفته شده را به داراب انتقال و صحیح و سالم تحویل خانواده‌های آنان دادند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری دیگر افراد مشارکت کننده در این آدم ربایی با جدیت ادامه دارد، اظهار کرد: پلیس استان فارس اجازه نخواهد داد که مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی آسایش شهروندان را برهم زنند و در صورت بروز هرگونه اقدام غیرقانونی با هنجارشکنان برخورد قاطع می‌کند.


ترفند قاچاقچي در انتقال ترياك با پرايد لو رفت

جانشين فرمانده انتظامی استان گفت: روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان 305 كيلو و 400 گرم ترياك در بازرسي از خودرو پرايد کشف كردند.

سردار يوسف ملك‌زاده اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات اطلاعاتي مطلع شدند يك قاچاقچی حرفه‌ای با سواری پرايد در حال انتقال یک محموله سنگین تریاک از كرمان به سمت شیراز است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به صورت محسوس و نامحسوس به محور سروستان-شیراز اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی مقطعي موفق شدند خودرو متعلق به قاچاقچی را شناسايي و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کنند.

جانشين فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از اين خودرو 305 كيلو و 400 گرم ترياك کشف شد، افزود: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شد.

سردار ملك‌زاده با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر و هرگونه بي‌نظمي و اخلال در نظم عمومي، با مرکز فوريت‌هاي پليسي110تماس و موضوع را اطلاع دهند.


كشف  ترياك در ني‌ريز

 
فرمانده انتظامي ني‌ريز از توقيف يك سواري پژو 206 و كشف  10 كيلو مواد مخدر از نوع ترياك خبر داد.

سيدمحمد يوسفي در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامي ني‌ريز در راستاي تشديد برخورد جدي با سوداگران مرگ، حين كنترل خودروهاي عبوري در محور سيرجان-شيراز به يك سواري پژو 206 مظنون و با اقدامات تخصصي آن را متوقف كردند.

وي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو 10 كيلو مواد مخدر از نوع ترياك كشف شد، گفت: در اين خصوص يك قاچاقچي دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي درلارستان

جانشین انتظامي لارستان از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبرداد.
                                                                                          
ناصرحیدری ، بيان كرد: مأموران انتظامی لارستان در راستاي طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنيت و همچنين قاچاق کالا و ارز با بهره‌گيري حداكثري از توان انتظامي و عملياتي خود طرح ارتقاء امنيت اجتماعي را با قدرت و جديت اجرا كردند.

جانشین انتظامی لارستان گفت: كشف 21 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک و دستگيري 5 خرده فروش، كشف 19 راس احشام، يك هزار و 67 ثوب پوشاک، يك دستگاه آب میوه‌گیر چند کاره ۱۲۰ عدد خمیر بازی بچه گانه، ۱۰ دستگاه آنتن تلوزیون، کشف 8 فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی و دستگیری 8 سارق، توقیف 30 دستگاه وسايط نقليه متخلف و فاقد مدارک، کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی به همراه سارق از دستاوردهای این طرح بوده است.

وی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، بیان داشت: کارشناسان ارزش احشام و کالاهای قاچاق مكشوفه را 7 میلیارد ریال برآورد کردند.

حیدری خاطر نشان كرد: هدف پليس از اجري طرح ارتقاء امنيت اجتماعي افزايش امنيت، آسايش و آرامش شهروندان است و موفقيت پليس در اجراي اين طرح‌ها حاصل همكاري صميمانه مردم فهيم شهرستان است و ان‌شاالله با اين تعامل سازنده در آينده شاهد پاك شدن محلات جرم خيز از وجود افراد هنجارشكن خواهيم بود و لازم است شهروندان نيز ضمن رعايت نکات ايمني و هشدارهای انتظامی، هرگونه موارد مشکوک را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

دستگیری سارقان حرفه ای منزل در کازرون
 
فرمانده انتظامي کازرون از دستگيري 2 سارق حرفه‎ای منزل با 17 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

اسماعیل زراعتیان، در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در یکی از مناطق شهرستان  کازرون، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان به صورت ويژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی هویت 2 سارق حرفه‌ای منزل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامي کازرون با بیان اينكه متهمان در تحقیقات اولیه پلیس به 17 فقره سرقت از ساختمان‌هاي نیمه کاره و  منزل اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرقت موتورسيكلت درخنج و کشف درقیروکارزین

فرمانده انتظامي شهرستان قیروکارزین از کشف يک دستگاه موتورسيکلت مسروقه خبر داد.

قربانعلی روستا، بيان كرد : در پي وقوع يك فقره مورد سرقت موتورسيكلت در يكي از محلات اين شهرستان قيروكارزين، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور کار ماموران اين فرماندهي قرار گرفت.

وي ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی حين گشت‌زني و همچنين استعلام وسايط نقليه در پاركينگ‌هاي سطح شهر موفق شدند يك دستگاه موتورسيکلت سرقتي داراي سابقه سرقت از شهرستان خنج را کشف کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان قیروکارزین با بيان اينكه در اين رابطه پرونده تشکيل و تلاش براي شناسايی سارق در دستور کار قرار دارد، به شهروندان توصيه کرد: وسايط نقليه خود را به سيستم‌هاي پيشگيري از سرقت مجهز کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طريق تماس با تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

سارق یک میلیارد ارز دیجیتال در فسا دستگیر شد

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری سارق ارز دیجیتال توسط افسران پلیس فتا خبر داد که یک میلیارد و 50 میلیون ریال با دسترسی غیرمجاز از حساب کاربری شاکی سرقت كرده بود.

محمدهاشم قسام ، در تشریح این خبر بيان كرد: با ارجاع يك فقره پرونده قضائی با موضوع سرقت از حساب کاربری فردی فعال در بازار مالی ارز دیجیتال، رسیدگی به پرونده در پلیس فتا آغاز شد.

وی افزود: افسران سایبری با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم 18 ساله را شناسایی و با دستور مقام قضائی آن را در يكي از محلات اين شهرستان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا ادامه داد: متهم در مواجهه با ادله پلیس به دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شاکی در صرافی ارز دیجیتال و سرقت یک میلیارد و 50 میلیون ریال از حساب وی و انتقال به کیف پول دیجیتال خود اعتراف کرد.

قسام خاطر نشان کرد: متهم پس از تکمیل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی طی هفته گذشته در اين شهرستان خبر داد.

ابوالحسن مزارعی ، بيان كرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مجرمان و مخلان و با هدف افزایش احساس امنیت در سطح حوزه استحفاظی به مدت یک هفته به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: در اجراي این طرح و با برنامه‌ریزی و انجام کار اطلاعاتی ماموران موفق به کشف 4 کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع تریاک و دستگیری 4 خرده فروش شدند.

فرمانده انتظامی بواناتاظهار داشت: در این بازده زمانی 11 دستگاه وسايط نقليه متخلف توقيف و 2 هزار ليتر سوخت قاچاق كشف و 5 نفر متهم در زمينه سرقت و قاچاق نيز دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند.

اين مقام انتظامي خاطر نشان کرد: برخورد با قانون گريزان و قانون شكنان با قوت ادامه خواهد داشت و شهروندان مي‌توانند هرگونه موارد مشكوك را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش كنند.

دستگيري سارق با 13 فقره سرقت درآباده

فرمانده انتظامی آباده از دستگيري سارق سابقه‌دار با 13 فقره سرقت كابل مخابرات، اماكن خصوصي و درون خودرو در آن شهرستان خبر داد.

 سيدابوالفضل مسعودي، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت‌ کابل مخابراتي، اماكن خصوصي و درون خودرو در برخي از محله‌های شهرستان آباده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران كلانتري 11 انقلاب قرار گرفت.

وی افزود: با آغاز تحقیقات پلیس، سرانجام ماموران موفق شدند در اين خصوص يك سارق حرفه‌اي و سابقه‌دار را شناسایی و در عملیاتی ضربتی وي را در مخفيگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده تصريح كرد: در بازرسي از مخفيگاه متهم اموالي شامل 30 متر کابل مخابرات، 3 دستگاه كيبرد، 6 عدد موس كامپيوتر، 2 دستگاه كارت خوان، 4 حلقه لاستيك، يك دستگاه رادياتور،  6 عدد كلنگ و بيل، 2 دستگاه جك و جعبه آچار و ابزار آلات، 45 عدد كليد و پريز، تعدادي مدارك هويتي اعم از شناسنامه و كارت ملي و دفترچه بيمه، يك دستگاه حضور و غياب ادارات، يك دستگاه كوئيل برق خودرو و تعدادي دسته كليد مسروقه كشف شد.

 مسعودي با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 13 فقره سرقت كابل مخابرات، اماكن خصوصي و درون خودرو اقرار كرد، گفت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 300 ميليون ريال برآورد كرده‌اند.

اين مقام انتظامي با اشاره به معرفی سارق به مراجع قضائی، بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان تاکید و از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طريق تلفن 110 به پليس گزارش كنند.



انتهای پیام/س


نظرات بینندگان