کد خبر: ۱۵۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰

۱۵۱ روستا استان فارس توسط اپراتور اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۵۱ روستای فارس توسط اپراتور اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: با احداث و ارتقای ۹۳ سایت همراه اول امسال، دسترسی ۱۵۱ روستای استان فارس در قالب ۳۰۴۶۱ خانوار و ۱۰۵۶۶۶ نفر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار این اپراتور با اعتباری ۸۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فراهم شده است.

وی افزود: توسعه ارتباطات در مناطق محروم و کمتر برخوردار از برنامه‌های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت کاهش شکاف دیجیتالی و بهبود کیفیت زندگی در این نقاط است.

سهرابی با بیان اینکه در خصوص محل تامین اعتبار این سایت‌ها گفت: از مجموع ۹۳ سایت احداث و ارتقا یافته در سال جاری، ٨٤ سایت از محل منابع خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات «USO» و ٩ سایت نیز از محل منابع توسعه‌ای همراه اول تامین اعتبار صورت گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز با احداث و ارتقای ۱۴۸ سایت ارتباطی توسط همراه اول، دسترسی ۲۳۹ روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه با اعتباری بالغ بر ۱۹۶ میلیارد تومان فراهم شده است.

سهرابی همچنین توسعه ارتباطات روستایی انجام شده در استان فارس طی دو هفته گذشته را اتصال روستا‌های بورنجان و دردانه از توابع شهرستان کازرون به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه اول با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ نفر، تکمیل پوشش ارتباطی محور مواصلاتی دشت ارژن- کازرون به میزان ۱۵ کیلومتر و دسترسی روستای بشنه از توابع شهرستان نی ریز به پوشش مکالمه همراه اول ذکر کرد که همگی با تامین اعتبار از محل اعتبارات طرح «USO» انجام گرفته است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان