کد خبر: ۱۵۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰
گفتگوی اختصاصی شیرازه با فرمانده انتظامی فارس:

تلاش می‌کنیم پلیسی در طراز انقلاب اسلامی وانچه که لایق مردم است باشیم/ ۹۶۰ شهید نیروی انتظامی در فارس

سردار حبیبی با بیان اینکه برای نزدیک شدن نیروی انتظامی به مردم و ارتباط صمیمانه بهتر، برنامه های ویژه ای داریم که بتوانیم موضوعات را شفاف به مردم اطلاع رسانی کنیم، افزود: از طرفی هم مردم عزیز مباحث و مشکلاتی را که دارند به ما منتقل کنند تا ما پس از بررسی بتوانیم پلیسی در طراز انقلاب اسلامی وانچه که لایق مردم است باشیم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار شیرازه به تشریح گوشه ای از اقدامات پلیس فارس در راستای اعتماد سازی و ایجاد امنیت در بین جامعه پرداخت و گفت: نیروی انتظامی هر سال هفته ای را به نام هفته نیروی انتظامی آغاز می‌کند به خاطر  اینکه هم بتواند خدماتی را که در طول سال انجام داده به استحضار مردم برساند و هم هدفگذاری های آینده را ارائه دهد.


وی افزود: اگر چه در یک سال گذشته یعنی از هفته نیروی انتظامی سال گذشته تا کنون در استان فارس برخورد با سارقین خشنی که مردم را اذیت میکردند خوب بوده و کاهش این آمار را شاهد بودیم، اما  سرقتهای خورد افزایش داشته که البته این موضوع سراسری است و باید با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه برنامه ریزی ویژه ای برای کنترل این جرایم کرد تا بتوانیم آنها هم مهار کنیم.


سردار حبیبی در ادامه در خصوص مواد مخدر، نیز عنوان کرد: ما در این راستا هم معتادین متجاهر و هم خودفروشان را مد نظر قرار داده ایم و هدف گذاری ویژه ای برای آنها شده است، از طرفی نیز دولت هم امسال قول داده به ما کمک کند و فضایی را برای نگهداری این افرا د آماده کند تا معتادان را تحویل دهیم اما در رابطه با افرادی که خرده فروشی دارند برخورد شدیدی با آنها انجام شده است.



فرمانده ارشد انتظامی فارس با بیان اینکه در رابطه با کشف مواد مخدر می‌توان به کشف بیش از 36تن مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون اشاره کرد، افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21درصد افزایش داشته است.همچنین در راستای مبارزه با قاچاق کالا که موجب ناراحتی تولید کنندگان می‌شود، 34درصد افزایش کشفیات نسبت به سال قبل داشتیم و به طور هدفمند با کسانی برخورد کردیم که شبکه ای و حرفه ای قاچاق کالا انجام می‌دادند.


حبیبی با اشاره به آسیب های موجود در فضای مجازی، اظهار کرد:  آسیب های این فضا به خاطر اینکه مردم هنوز آموزش خوبی ندیده اند و مهارت استفاده از این فضا را ندارند بسیار زیاد است، به همین منظور برنامه ریزی هایی انجام داده ایم تا مهارت مردم را در این فضا افزایش دهیم و سال گذشته نیز آموزش هایی که به مردم داده شد بسیار اثرگذار بود.


وی ادامه داد:  از ابتدای سال تا کنون برخورد خوبی با این موضوع شده است به گونه ای که به ۹۰ درصد از کسانی که آسیب دیده اند کمک کرده ایم، اما باز تاکید می کنم این فضا، فضای نگران‌کننده ای است و مردم خود باید کمک کنند که بتوانیم جرائم موجود در این فضا را به حداقل برسانیم ؛ نیروی انتظامی به صورت ویژه به جرایمی که به مردم آسیب می‌رساند ورود می کند.


این مقام ارشد انتظامی در فارس اشاره ای هم به اقدامات پلیس، در راستای کمک به پرسنل بهداشت و درمان در زمان کرونا کرد و گفت: در بحث کرونا نیز اولین سازمانی بودیم که کنار کادر درمان قرار گرفت   و مکانی را  آماده کردیم و در اختیار پرسنل بهداشت و درمان قرار دادیم.


 سردار حبیبی با بیان اینکه برای نزدیک شدن نیروی انتظامی به مردم و ارتباط صمیمانه بهتر، برنامه های ویژه ای داریم که بتوانیم موضوعات را شفاف به مردم اطلاع رسانی کنیم، افزود: از طرفی هم مردم عزیز مباحث و مشکلاتی را که دارند به ما منتقل کنند تا ما پس از بررسی بتوانیم  پلیسی در طراز انقلاب اسلامی وانچه  که لایق مردم است باشیم.


وی در ادامه این گفتگوی اشاره ای هم به تعداد شهدا  جانبازان نیروی انتظامی در استان فارس کرد و گفت: ما در نیروی انتظامی استان فارس از ابتدای انقلاب تا کنون 960 شهید و 2270جانباز نیروی انتظامی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده ایم  امید است توانسته باشیم آرامش را به مردم هدیه کنیم.


سردار حبیبی در پایان به تشریح وضعیت پلیس زن در استان فارس نیز پرداخت و گفت: ما در ماموریتهایمان با توجه به اینکه برخی از جرائم احتیاج به حضور  بانوان دارد و یا برخی از مراجعه کنندگان نیاز به وجود یک پلیس زن است حتما باید از  خانمها استفاده کنیم به همین خاطر ما اکنون افسران پلیس زن توانمند و حتی کارمندان بانو داریم که بسیار خوب از عهده مسئولیتهای خود بر می آیند و عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. 


انتهای پیام/س

نظرات بینندگان