کد خبر: ۱۵۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۸ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰
در جلسه شورای اداری اقلید مطرح شد:

طریق الرضا(ع) در شهرستان اقلید باید به بزرگراه تبدیل شود/ اشتغال و مسکن جوانان نیازمند چاره اندیشی و رسیدگی دارد

فرماندار شهرستان اقلید گفت: طریق الرضا که چندین استان را به هم متصل میکند، برخلاف محدوده استان یزد، در سطح شهرستان نیاز به تبدیل به بزرگراه است. تونل اباصالح المهدی نیز در این مسیر قرار دارد که نیاز به نصب تهویه هوا دارد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، خلیل بزرگی فرماندار شهرستان اقلید در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور حجت الاسلام صالحی، مسول مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در سالن شهید حججی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید برگزار شد به معرفی شهرستان و بیان ظرفیت های این شهرستان در زمینه های مختلف فرهنگی، ارتباطی، کشاورزی، مذهبی، اقتصادی، علمی و دانشگاهی و... پرداخت.

بزرگی با بیان اینکه قدردان خدمات نظام هستیم از مشکلات موجود در شهرستان سخن گفت و اظهار داشت: طریق الرضا که چندین استان را به هم متصل میکند، برخلاف محدوده استان یزد، در سطح شهرستان نیاز به تبدیل به بزرگراه است. تونل اباصالح المهدی نیز در این مسیر قرار دارد که نیاز به نصب تهویه هوا دارد.

سپس امام جمعه اقلید، حجت الاسلام محمدصادق طالبی با بیان اینکه مطلع هستیم دولت انقلابی به دنبال رفع مشکلات است، تصریح کرد: اشتغال و مسکن جوانان که مشکلات سرراه موجب بالا رفتن سن ازدواج شده است نیاز به رسیدگی و چاره اندیشی دارد.

مسلم صالحی، نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به بیان مشکل طریق الرضا و حمایت دولت، محور اقلید به شیراز از مسیر اسپاس به گردنه امامزاده اسماعیل که باید تبدیل به جاده اصلی برای کوتاه تر شدن مسافت شود، تکمیل محور پاسارگاد به احمدآباد که می تواند دو جاده اصلی و دو شهرستان را به هم وصل کند، ایجاد بیمارستان سیدالشهدا که سال آینده در اعتبار و بودجه قرار میگیرد ولی با اعتبار قطره چکانی به جایی نمیرسد، درمانگاه دژکرد که 15 سال از ساخت آن میگذرد و هنوز مردم محروم هستند، جاده اقلید سورمق، فاضلاب اقلید،  پست برق خنجشت و تیمارجان، حمایت از صنعت، مشکلات مجموعه دام گستر، مشکلات  استقرار ادارات ازجمله راهنمایی و رانندگی سده، اداره گاز در شهرهای سده، دژکرد و حسن آباد و...پرداخت.

علیرضا گرامی، مسئول ستاد آیت الله رئیسی در شهرستان اقلید در انتخابات 1400، عدم ارزیابی نظام مند از وضعیت شهرستان ها و عدم وجود اطلاعات کافی مرکز استان از شهرستان، ناکارامدی دولت گذشته که موجب ناامیدی مردم شد، از مشکلات اصلی است که باید دولت انقلابی به آن توجه جدی داشته باشد.

طریق الرضا(ع) در شهرستان اقلید باید به بزرگراه تبدیل شود/ اشتغال و مسکن جوانان نیازمند چاره اندیشی و رسیدگی دارد

وی گفت: اینکه بعد از اینهمه سال 18 کیلومتر جاده که جان بسیاری افراد در این جاده جان خود را از دست دادند، هنوز اصلاح نشده از عدم کارایی مسوولان است.

گرامی بیان داشت: حضور نماینده دولت در شهرستان خوب است اما کافی نیست.  نیاز به ارتباط مستمر داریم. مردم به این دولت امید بستند. باید مطالبات را به صورت آنلاین بتوانیم به دولت ارجاع دهیم و پیگیر باشیم.

احمد علی‌محمدی، از گروه مطالبه گران مکتب سلیمانی در این جلسه با بیان اینکه اقلید شهرستانی است که بیش از 100 هزار نفر جمعیت دارد، به برخی از ظرفیت های کشاورزی، دامپروری و....اشاره کرد و اظهار داشت: عدم اشتغال زایی در سه دهه گذشته که موجب خانه نشینی یا مهاجرت جوانان شده است.

وی بر لزوم اصلاح قوانین و کمک به جوانان برای اعطای وام و ....، تاکید کرد.

علی محمدی بر لزوم تکمیل و اصلاح جاده طریق الرضا، توجه به صنایع تعطیل و نیمه تعطیل شهرستان و رسیدگی به بستر و امور زیربنایی شهرک های صنعتی که می‌تواند نقش موثری در اشتغالزایی داشته باشد، حق برداشت آب از سد ملاصدرا، توقف بهسازی در بسیاری از روستاهای شهرستان، اصلاح  شبکه آبرسانی شهر اقلید، عدم وجود منابع درآمد پایدار برای شهرداری اقلید که مشکلات بسیاری را برای این نهاد به وجود آورده و نیاز به تخصیص بودجه و اعتبار به این شهرداری و.... تأکید کد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات شهرستان در چندین صفحه کاغذ جمع بندی و نگارش شده است، از نماینده رئیس جمهور خواست: پیام مردم مظلوم شهرستان اقلید را به گوش رئیس جمهور برسانید و از ایشان خواهش داریم در حد نیم ساعت هم که شده از شهرستان ما بازدید کنند.

فاطمه مسعودی، مسئول آموزشکده فنی دختران اقلید نیز به نمایندگی از بانوان حاضر در این جلسه به بیان مشکلات این قشر پرداخت و خواستار توجه به آن شد.

وی بر لزوم توجه دولت برای ایجاد پارک بانوان، مبلغ بالای بیمه زنان خانه دار که در توان بسیاری از بانوان نیست، وضعیت زنان سرپرست خانوار و کارگر، عدم وجود خوابگاه دانشگاهی کافی (5 دانشگاه در شهرستان فعال است که تنها یک دانشگاه خوابگاه دارد) و درخواست ایجاد و احداث مجتمع خوابگاه دانشگاهی که موجب اطمینان خاطر خانواده ها شود، تأکید کرد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان