کد خبر: ۱۵۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۲۲ مهر ۱۴۰۰
نماینده مردم زرین دشت عنوان کرد:

کانال های پایاب بند خسویه زرین دشت پیگیری می‌شود

نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست می کنم به صورت ویژه موضوع تکمیل کانال های پایاب بند خسویه پیگیری کنید و برای این کار اعتباراتی تخصیص داده شود.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، محمد جواد عسکری در شورای اداری شهرستان زرین دشت که روز پنج شنبه بیست و دوم مهرماه به ریاست سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، تصریح کرد: ذی نفعان برای اجرای این طرح تا کنون مشارکت هایی داشته اند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خواستار بخشودگی جرایم دیرکرد وام های کشاورزی است، اظهار کرد: با وجود این مشکل فضای بخش کشاورزی شکننده است.

عسکری با اشاره به اینکه مردم در شهرستان زرین دشت پای کار آمده اند و در طرح شرکت فجر ایزدخواست برای تولید محصولات دامی و سبزی و صیفی به شکل گلخانه ای اقدامات بسیار خوبی کرده اند، ابراز کرد: در این طرح زیرساخت‌ها مهیا است؛ یک وام ۵۰ میلیارد تومانی به این طرح اختصاص یافته است؛ تاکید ما بر این است که آن بروکراسی بانکی و اداری حذف شود و با این اعتبار کار عملیاتی و اجرایی شود.

وی به خشکسالی های پی در پی و مشکلات آب در سفره های زیر زمینی نیز اشاره کرد و  افزود: می طلبد که اعتباراتی به این موضوع اختصاص داده شود؛ برای بحث انتقال آب  مجمع نمایندگان پیگیری های جدی انجام داده و جلسات متعددی برگزار شده است.
او بر ضرورت اصلاح الگوی کشت و توسعه کشت های کم آب بر توسط وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد و اضافه کرد: این موضوع باید به طور جدی تر در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی باشد.

نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی از ساداتی نژاد به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور خواست تا نیاز های احصاء شده شهرستان زرین دشت در حوزه های مختلف آموزشی، کشاورزی، راه و ترابی، توسعه ای و دیگر موارد را شورای اداری استان مطرح و تصمیمات مقتضی را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیرازه ، زرین دشت ، رئیسی
نظرات بینندگان