کد خبر: ۱۵۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۳ مهر ۱۴۰۰
امام جمعه اقلید:

دولت انقلابی به دنبال مشکلات کشور در درون است/ بهره گیری از ظرفیت های بی بدیل منطقه

امام جمعه اقلید با بیان اینکه دولت جدید به دنبال حل مشکلات کشور در عرصه های مختلف به ویژه مسائل اقتصادی، از درون کشور است و مشکلات را به خارج از مملکت گره نمی زند، به عضویت جمهوری اسلامی ایران در شانگهای اشاره کرد و گفت: به دنبال تعامل با همسایگان خود و استفاده از ظرفیت های بی بدیل منطقه خودمان هستیم.

به گزارش خبرنگار شیرازه از اقلید، حجت الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر با بیان اینکه مسؤولان خرد و کلان کشور جمهوری اسلامی ایران باید از عملکرد ریاست محترم جمهوری اسلامی، درس عبرت گرفته و نسبت به حل مشکلات مردم مانند ایشان حساس شوند و از نزدیک مشکلات و گرفتاری های مردم را مشاهده و بررسی کرده و برای رفع آن بکوشند، اظهار داشت: باید با مردم تعامل داشته و با جدیت برای حل مشکلات قدم برداشت.

وی به سفر نماینده رئیس جمهور (مسؤول مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری) به شهرستان اقلید اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام صالحی پس از درخواست از ایشان برای حضور در گلزار شهدای روستای شهرمیان، با کمال میل پذیرفتند و در ابتدای سفر به شهرستان، در این روستا و دربین مردم حاضر شدند.

امام جمعه اقلید ادامه داد: در جلسه شورای اداری نیز، تریبون را در اختیار خواهران و برادران دادند تا به راحتی به بیان مطالبات خود بپردازند ازاین رو سایر مسؤولان ما نیز باید همین گونه باشند و پاسخگوی مطالبات و درخواست های مردمی باشند.

طالبی تصریح کرد: مسؤولان باید حلال مشکلاتی که قانون اجازه رفع آن ها را می دهد، باشند و مردم را در حل سایر مشکلات راهنمایی کنند تا سرگردان نباشند.

خطیب جمعه اقلید سفر ریاست جمهوری به استان فارس را پرخیر و برکت خواند و با اشاره به اینکه مشکلات و مسائل شهرستان به صورت مکتوب خدمت ریاست جمهوری ارسال شد، بیان داشت: بررسی آشنایی با مشکلات استان و پیگیری آن ها می تواند نتایج و ره آورهای خوبی برای استان داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه جای نگرانی از عدم ارسال مطالبات شهرستان به رئیس جمهور نیست، به خواسته برخی از مردم در فضای مجازی مبنی بر اینکه باید یکی از وزرا ازجمله وزیر کشاورزی (باتوجه به قطب کشاورزی بودن اقلید) در شهرستان حضور می یافت، خاطرنشان کرد: مسؤول مرکز ارتباطات مردمی با دقت و حوصله به تمام مسائل و مطالبات مردم شهرستان اقلید گوش داده و با توجه به ارتباط نزدیک با رئیس جمهور(مسؤول مرکز ارتباطات مردمی بودن ریاست جمهوری)، مشکلات و درخواست های مطرح شده، به ایشان منتقل خواهد شد.

طالبی سپس به مذاکره برجامی اشاره و با بیان اینکه غربی ها و به تبع آن ها، اروپایی ها و آژانس هسته ای می خواهند باوجود اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مسئله برجام، ما را بدهکار نشان دهند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران عجله ای برای مذاکره ندارد و دولت جدید به دنبال حل مشکلات کشور در عرصه های مختلف به ویژه مسائل اقتصادی، از درون کشور است و مشکلات را به خارج از مملکت گره نمی زند.

خطیب جمعه اقلید به عضویت جمهوری اسلامی ایران در شانگهای اشاره کرد و گفت: به دنبال تعامل با همسایگان خود و استفاده از ظرفیت های بی بدیل منطقه خودمان هستیم.

امام جمعه اقلید در ادامه فرارسیدن هفته وحدت را تبریک گفت و یادآور شد: وحدت و همدلی مسلمانان موجب ناامیدی و مأیوس شدن دشمنان اسلام، در رأس آمریکا و صهیونیسم که برای ایجاد تفرقه و نفاق هزینه زیادی کردند، می شود.

طالبی با تأکید بر اینکه نظام اسلامی ما منادی وحدت در جهان و اسلام است، عنوان داشت: آنچه ما را پیروز کرد، وحدت و همدلی تمام طبقات جامعه با امام(ره) بود و چیزی که موفقیت ما را حفظ کرده و می کند، وحدت موجود در جامعه است.

 امام جمعه اقلید در پایان سخنان خود شهادت امام حسن عسگری (ع) و نیز وفات حضرت عبدالمطلب( جد بزرگوار پیامبر) را تسلیت گفت و   یاد و خاطره شهید آیت الله اشرفی اصفهانی را گرامی داشت.

انتهای پیام/


نویسنده :
مرضیه یحیی پور
نظرات بینندگان