کد خبر: ۱۵۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰
وضعیت نگران کننده کرونایی در فارس:

تغییر وضعیت شهرستان استهبان به رنگ قرمز /جان باختن ۱۰ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز بیست و چهارم مهر ۱۴۰۰، از تغییر وضعیت شهرستان استهبان به رنگ قرمز خبر داد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، عبدالرسول همتی با حضور در استودیو سلامت فارس، با اعلام آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز بیست و چهارم مهر ۱۴۰۰، از تغییر وضعیت شهرستان استهبان به رنگ قرمز خبر داد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۵۰۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده است، افزود: با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۱۶ هزار و ۱۶۹بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۰۳ هزار و ۴۵۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۶ هزار و ۳۲۰ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۶۲ هزار و ۴۸۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی با اشاره به بستری ۲۵۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را هزار و ۸۳۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۸۸بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از جان باختن ۱۰ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته خبر داد و گفت: با افزوده شدن موارد جدید، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در فارس، به ۶ هزار و ۸۲۶ نفر رسید.

همتی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمارها نیز از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، ۴۴۷ هزار و ۷۵۰ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته اند که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی با اعلام اینکه تا کنون، دو میلیون ۷۹۱ هزار و ۸۸۴ دُز نوبت اول واکسن و یک میلیون و ۶۵۸ هزار و ۸۵۶ دُز نوبت دوم واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون استان تزریق شده است، از افزایش مجموع تعداد دُزهای تزریق شده واکسن کرونا در فارس به چهار میلیون و ۴۵۰ هزار و ۷۴۰ دُز خبر داد.

اعلام آخرین رنگ بندی کرونایی در فارس

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه با بیان آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی در استان فارس بر اساس اعلام وزارت بهداشت گفت: هم اکنون یک شهرستان از استان فارس در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰ شهرستان در وضعیت زرد و ۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 همتی وضعیت کنونی را شکننده و ناپایدار اعلام کرد و توضیح داد: شهرستان استهبان هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد و این شرایط ممکن است دیگر شهرستان های استان را نیز درگیر کند.

وی با این تاکید بر اینکه با شرایط پیش رو، باید مردم شیوه نامه های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند، از تمامی افرادی که تا کنون برای دریافت واکسن، به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده اند خواست تا هرچه سریع تر در راستای ایمن سازی جامعه و سلامتی خود و عزیزانشان به این مراکز مراجعه کنند.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان