کد خبر: ۱۵۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰
کارآفرینی ابزار مؤثری برای توسعه اقتصادی؛

فراهم آوری اشتغال پایدار برای مددجویان کمیته امداد توسط کارآفرین فسایی

جهانگیری نژاد با بیان اینکه ۴ نفر از پرسنل این دفاتر از مددجویان کمیته امداد هستند عنوان کرد: با توجه به اینکه این افراد دارای تحصیلات دانشگاهی لیسانس و فوق لیسانس بودند بعد از شناسایی و معرفی در این دفتر به کارگیری شدند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، امروزه با توجه به نقش مهم استارتاپ‌ ها یا کسب‌ و کارهای نوپا در توسعه و پیشرفت اقتصاد جوامع، کارآفرینی جایگاه ویژه و متمایزی در دنیای مدرن پیدا کرده است. درواقع، توسعه صنعتی، رشد محلی و افزایش اشتغال، همه و همه به توسعه و رشد کارآفرینی وابسته است.

کارآفرینی با ایجاد و تقویت شرکت‌ها و سازمان‌های کارآمد، محصولات و خدمات متنوعی را در دسترس جامعه قرار می‌دهد که همین امر باعث بهبود شرایط زندگی برای مردم خواهد شد.

در این زمینه با یلدا جهانگیرنژاد، کارآفرین و مسئول تعدادی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان فسا که با راه اندازی این دفاتر در اشتغال جوانان بومی نقش آفرینی کرده است گفتگو کردیم.

وی با اشاره به فعالیت یک ساله در این حوزه افزود: مدت ۱۳ سال به عنوان نیرو در شورای حل اختلاف مشغول به فعالیت بودم تا اینکه موفق به اخذ مجوز دفتر خدمات الکترونیک قضایی شدم.

جهانگیرنژاد در توضیح فعالیت این دفاتر افزود: پرونده ها و مکاتبات ورودی دادگستری، ابتدا باید از طریق دفاتر خدمات قضایی ثبت شوند و در مرحله بعد جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال میگردد.

این کارآفرین فسایی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ نفر پرسنل فعال در این دفاتر مشغول به کار هستند افزود: در راستای اه اندازی این دفاتر سعی شد تا با استفاده از جوانان جویای کار که علارغم دارا بودن تحصیلات بالای دانشگاهی بیکار بودند استفاده شود تا زمینه رشد و اشتغال آن ها در کنار هم طی شود.

جهانگیر نژاد با بیان اینکه ۴ نفر از پرسنل این دفاتر از مددجویان کمیته امداد هستند عنوان کرد: با توجه به اینکه این افراد دارای تحصیلات دانشگاهی لیسانس و فوق لیسانس بودند بعد از شناسایی و معرفی در این دفتر به کارگیری شدند.

وی در خصوص تامین اعتبارات راه اندازی ایندفاتر مطرح کرد: جهت راه اندازی دفتر خدمات قضایی از تسهیلات خود اشتغالی کمیته امداد استفاده شد و هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان جهت راه اندازی این دفتر صرف شده که با کمک تسهیلات کمیته و وام های بانکی انجام شده است.

این فعال اجتماعی در مورد راه اندازی باجه خدمات قضایی در اداره زندان فسا اضافه کرد: این باجه جهت انجام امور قضایی زندانیان راه اندازی و فعال شد و ضمت اینکه زندانیان و وابستگان آن ها میتوانند به صورت مستقیم از زندان با شعب دادگاه مکاتبه کنند، دیگر نیازی به طی مسافت و صرف هزینه و زمان جهت مراجعه خانواده های زندانیان برای اوراق ومکاتبات به بیرون نمی‌باشد.

وی در ادامه توضیحات خود اظهار داشت: در دفتر راه اندازی شده در زندان نیز زمینه اشتغال دو نفر فراهم شد که در حال حاضر این دفتر فعال است و نیروهای این دفتر ضمن تایید و گزینش از طریق حراست وبازرسی زندان مشغول به کار هستند.

جهانگیر نژاد از نیاز به تسهیلات بیشتر جهت توسعه این دفاتر سخن گفت و افزود: برای توسعه و راه اندازی شعب دفاتر قضایی، به تسهیلات بیشتری نیازمندیم همچنین در زمان بازدید مدیران استانی نیز ضمن بیان مشکلات، دستور شفاهی جهت دریافت تسهیلات کارفرمایی کمیته صادر شد اما طبق شرایط و سایر دستورالعمل ها، این تسهیلات به ما تعلق نگرفت.

وی از راه اندازی باجه موقت خدمات قضایی در بخش شیبکوه  فسا خبر داد و گفت: این باجه جهت تسهیل در ارائه خدمات قضایی ویژه اهالی این منطقه فعال شده اما هنوز به علت نبود تسهیلات و حمایت های لازم تجهیزات مورد نیاز در این دفتر تهیه نشده است.

این کارآفرین فسایی از فعالیت در حوزه ورزشی این شهرستان سخن گفت و افزود: با توجه به اخذ مدرک مربی گری ملی والیبال،در زمینه مربی گری  تیم منتخب شهرستان فسا و تیم های والیبال کمیته امداد نیز فعالیت دارم اما با توجه به شیوع و همه گیری ویروس کرونا این فعالیت ها دچار وقفه شده است.

وی در پایان از مشکلات پیش رو برای این کارآفرین فسایی سخن گفت و خاطرنشان کرد: به خاطر نبود تسهیلات با بهره پایین و حمایت های مورد انتظار مجبور به اقدام برای دریافت وام های بانکی با بهره بالا شدیم که مشکلات مالی بسیاری را برای ما ایجاد کرد و با توجه به اینکه هدف ما ایجاد اشتغال برای جوان های تحصیل کرده ای هست که اکثرا با تحصیلات عالی بیکار هستن چرا که این امر سالها دغدغه ی خود من نیز بوده و امیدوارم با فراهم شدن شرایط بهتر بتوانیم نیروهای بیشتری را شاغل کنیم.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان