کد خبر: ۱۵۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰

نقاش ۱۷ ساله لارستانی با افتخارات بین المللی/ کانون پرورش فکری در حمایت از استعداد ها نقش موثری دارد

کیانی نژاد در خصوص تقش آفرینی کانون در پرورش استعداد های کودکان و نوجوانان گفت: کانون سهم بسیار زیادی در حمایت از استعداد ها دارد و در واقع کانون تنها مکانیست که به طور تقریبی تمامی امکانات و ابزارهای مورد نیاز فعالیت های مختلف رو در اختیار اعضا قرار می‌دهد و با راهنمایی های مربیان بسیار خوب و دلسوزش می توانیم به موفقیت برسیم.
نقاش ۱۷ ساله لارستانی با افتخارات بین المللی/نقش کانون پرورشی در حمایت از استعداد هابه گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، تعاریف زیادی برای استعداد بیان شده است اما شاید یکی از بهترین تعریف‌ها از استعداد، بکارگیری یک مهارت ذاتی یا اکتسابی در کمترین زمان ممکن و با صرف کمترین میزان انرژی است.  زمانی که میزان پیشرفت فردی در هر زمینه‌ای بیشتر از سطح معمول باشد؛ می‌توان گفت که آن فرد در آن حوزه استعداد دارد.

در این راستا زینب کیانی نژاد نقاش ۱۷ ساله از لارستان در گفتگو با خبرنگار شیرازه از فعالیت های هنری و حرفه ای خود و همچنین مقام آوری در مسابقات بین المللی خود خبر داد. 

این نقاش لارستانی از آشنایی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تاثیر این کانون در موفقیت های خود سخن گفت و افزود: از زمان ۵ سالگی با کانون آشنا شدم اما به خاطر محدودیت های سنی که وجود داشت از سال۱۳۹۰ و در سن ۷ سالگی به عضویت کانون پرورش فکری در اومدم.

وی نحوه جذب خود به کانون و فعالیت های موثر کانون را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: از همان ابتدا به محیط شاد و فعالیت‌های متنوع کانون علاقه مند بودم و کانون فضای بسیار دلنشینی را فراهم کرده بود که این فرصت را به ما میداد که با کودکان همسن و یا بزرگتر از خودمون وقت بگذرونیم که این یکی از فواید کانون است که بچه ها فقط در یک رده سنی نیستند و می‌توانند با رفتار وفعالیت های بچه های بزرگ تر یا کوچک تر از خودشان هم آشنا بشوند.

کیانی نژاد با بیان اینکه کانون فعالیت های بسیار زیاد و متنوعی دارد مطرح کرد: این فعالیت ها اعم از نقاشی، کاردستی، معرق، سفالگری، قصه گویی، ‌نمایش عروسکی، نمایش خلاق و ... است و من چون به رنگ ها  و نقاشی بسیار علاقه مند بودم، بیشتر وقتم را در کارگاه نقاشی می‌گذراندم و گهگاهی هم در کارگاه سفالگری و معرق نیز حضور پیدا میکردم.

وی در خصوص تقش آفرینی کانون در پرورش استعداد های کودکان و نوجوانان اعلام کرد: کانون سهم بسیار زیادی در حمایت از استعداد ها دارد و در واقع کانون تنها مکانیست که به طور تقریبی تمامی امکانات و ابزارهای مورد نیاز فعالیت های مختلف رو در اختیار اعضا قرار می‌دهد و در محیطی کاملا امن و آرام و با استفاده از ابزارها و وسایل موجود و مهمتر از همه با راهنمایی های مربیان بسیار خوب و دلسوزش می توانیم به موفقیت برسیم.

به گفته وی مسئولین این حوزه تمام تلاش خودشان را انجام میدهند و حتی در زمان کرونا نیز فعالیت ها تعطیل نشد و مربیان بصورت مجازی کارگاه ها را برپا میکردند.

این هنرمند لارستانی از انتظارات و کمبود های این حوزه سخن گفت و اضافه کرد:  من به عنوان یک نوجوان انتظار دارم که با فراهم آوری ابزار های به روزتر در کارگاه ها شرکت کنم به طور مثال برای ساخت انیمیشن و فعالیت های دیگه ای که نیاز به کامپیوتر داره ما با کمبود کامپیوتر،میز و سایر امکانات تخصصی مواجه هستیم و فضای کافی برای این حوزه مهیا بشود تا اعضا راحت تر بتوانند به ساخت انیمیشن و فعالیت های دیگه بپردازند.

کیانی نژاد از خاطراتش میگوید: اولین بار از طرف کانون برای برگزیده شدن در مسابقه کشوری رضوی به همراه مربیان و تعدادی از اعضای برگزیده برای اختتامیه و دریافت جوایز به شیراز آمدم و تا قبل از آن با دوستانم به مسافرت نرفته بودم و آن اردو به عنوان اولین تجربه‌ برایم بسیار دلنشین بود و آن شب از شوق زیاد تا صبح خوابم نبرد.

نقاش ۱۷ ساله لارستانی با افتخارات بین المللی/نقش کانون پرورشی در حمایت از استعداد ها

وی با اشاره به وجود کتاب های متنوع در کانون عنوان کرد: در کانون پرورشی فکری کتاب های زیادی  و متناسب با هر سلیقه ای وجود دارد و زمانی که کوچک تر بودم کتاب "خانه حاج رحیم آقا کجاست؟" رو خیلی دوست داشتم . چون اسم شخصیت اصلی اين کتاب احمد بود من اون رو به عنوان کتاب "احمد" می‌شناختم  و از اونجایی که سواد کامل نداشتم مادرم هر شب این کتاب رو برام میخوند و تا وقتی که این قصه رو نمی‌شنیدم خوابم نمی‌برد.

کیانی نژاد موفقیت های خود را مدیون زحمات کادر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواند و گفت: در طول اين سالها موفق به کسب مقاماتی از جمله  برگزیده شدن در بخش کاردستی از مهراوه کشوری نیایش ۱۳۹۹، برگزیده پژوهش استانی ۱۳۹۷ و ۱۳۹۹، برگزیده در جشنواره‌‌های مختلف  بین المللی رضوی در بخش‌های کاردستی، نشریه‌نگاری، انیمیشن و کتاب‌سازی در سال های ۱۳۹۴،۱۳۹۵و ۱۳۹۶، برگزیده نقاشی در ششمین دوسالانه هنرهای تجسمی ۱۳۹۵ در سطح ملی و استانی شدم.

وی در خصوص مدال آوری در سطح بین المللی خود اضافه کرد: در سال های ۲۰۱۱ تا 2019 موفق به اخذ دیپلم افتخار از مسابقه بین المللی نقاشی بلغارستان، مسابقه بین المللی نقاشی اسلوونی، مسابقه بین المللی نقاشی بلغارستان و کسب مدال برنز مسابقه بین المللی نقاشی هیکاری ژاپن شدم که همه ی این افتخارات به خاطر زحمات مربيان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لارستان به ویژه مربیان دلسوز نقاشی صورت گرفت چرا که نقش به سزایی در کسب موفقیت های من داشته اند.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان