کد خبر: ۱۵۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰
گفتگو "شیرازه" با خیرین بی نام؛

خیرینی که سرپناه هدیه می‌دهند/ حکایت جوانمردانی که گرمابخش زندگی بسیاری از بی سرپناهان شده اند

در شرایط سخت کرونایی هستند افرادی که با جان و دل سرپناه هدیه میدهند و نیازمندان را در تهیه مأمنی برای زندگی یاری میکنند.
خیرینی که سرپناه هدیه می‌دهند/ حکایت جوانمردانی که گرمابخش زندگی بسیاری از بی سرپناهان شده اندبه گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، نیاز به سرپناه و محلی امن برای آسایش و گذران زندگی ازجمله نیازهای فطری و اولیه انسان‌ها به شمار می‌رود به گونه ای که همه ابناء بشر از ابتدا تاکنون ‌همواره به دنبال تهیه و تدارک محلی به عنوان سرپناه و محل اسکان بوده و هستند و شاید بتوان گفت امروزه تأمین مسکن ازجمله پیچیده ‎ترین ‌و مشکل ترین مسائل تمامی جوامع به شمار می‎آید.

 کشور اسلامی‌مان ایران نیز از این امر مستثنا نبوده و قشر وسیعی ازجمله طبقات محروم و کم‌درآمد و نیازمندان با مشکل مسکن مواجه هستند، به ویژه در سالهای اخیر که تورم، گرانی و وضعیت بد اقتصادی به بگونه ای پیش رفته که حتی اقشار متوسط و متوسط رو به بالا هم از تهیه مسکن مناسب برای گذران زندگی عاجز مانده اند.

در این میان اما هستند افرادی که با جان و دل سرپناه هدیه میدهند و نیازمندان را در تهیه مأمنی برای زندگی یاری میکنند.

سعید نیاکان خیر مسکن سازی است که با جان دل به این حوزه ورود کرده و  با یک گروه خیر با عنوان «نیکوکاران بی نام» در کنار متولیان کمیته امداد امام خمینی به ساخت مسکن محرومان مشغول است.

وی در تشریح فعالیت های این گروه بیان کرد: گروه نیکوکاران بی نام درتمام حوزه هایی که کمیته امداد استان فارس مسئوليت مستقیم دارند، دوشادوش مسئولین خدمتگزار کمیته امداد همکاری تنگاتنگ و مستقیم داشته است.

نیاکان با بیان اینکه علاوه بر کمک و حمایت هایی که درعرصه های مذکور ویژه مددجویان کمیته امداد صورت گرفته است افزود: درجهت خرید تعداد ۵۰ دستگاه منزل‌ مسکونی جهت خانواده‌های نیازمند، و همکاری همه جانبه درجمع آوری و تامین نیازهای سیل زدگان ،استان فارس،خوزستان،یاسوج وایلام نیز تلاش های مستمری صورت گرفته است.

این خیر مسکن ساز ادامه داد: ازتیرماه سال ۱۳۹۸فعالیت گروه نیکوکاران وحامیان بی نام وارد فاز جدیدی ازهمکاری های خود با کمیته امداد در جهت احداث واحدهای آپارتمانی برای زنان سرپرست خانواده تحت پوشش این نهاد که از نظرسکونتی دروضعیت بسیار اسفبار و نگران کننده بسرمی‌بردند شد.

نیاکان با بیان اینکه ابتدا چند قطعه زمین که مجوزهای قانونی و زیر ساختهای آب، برق و پروانه ساختمانی آن اخدگردیده بود، وارد فاز اجرا وساخت گردید، اظهار کرد: عمليات اجرایی پروژه ۱۶ واحد آپارتمانی کوثر، اجرا و ساخت،تکمیل وتحویل این پروژه طی مدت ۱۱ماه انجام و مورد بهره برداری و اسکان مددجویان واجدشرایط قرارگرفت.

وی اضافه کرد: با اتمام وبهره برداری پروژه کوثر، پروژه ۱۶ واحدی «سردار دلها» بعنوان دومین پروژه ساختمانی توسط نیکوکارن وحامیان بی نام کمیته امداد بی وقفه شروع و کلیه عملیات اجرایی این پروژه نيز ظرف مدت ۱۱ماه به اتمام رسید وسریعا با تحویل این آپارتمان ها به مددجویان مورد بهره برداری قرار گرفت.

عضو گروه نیکوکاران وحامیان بی نام درخصوص این دوطرح ملی، بیان کرد: دراجرای هردو پروژه اجراشده علاوه برنقش بی بدیل مدیریت کمیته امداد استان، حمایتهای بی دریغ وتمام عیار کمیته تعیین کننده وتسریع کننده بوده است، که به عنوان یک شهروندازحمایتهای مخلصانه ودلسوزانه وی صمیمانه تشکر وسپاسگزاری می‌کنیم.

وی به نقش بسیج سازندگی و سپاه پاسداران استان فارس دراجراوتکمیل،این دوپروژه اشاره کرد و افزود: درهمین راستا وازآنجایی که این دوپروژه تحت مدیریت اموربَانوان منطقه دو شیراز اجراگردیده درتمام فرازوفرودهای این پروژها لحظه ای ماراتنهانگذاشتند.

نیاکان با بیان اینکه درواقع این پروژه ها و این اقدام ملی محصول مشترک کمیته امداد، سپاه پاسداران وحامیان ونیکوکاران بی نام استان بوده است، گفت:
تمام هزینه‌های دو پروژه مذکور تماما توسط حامیان و خیرین بی نام تامین و پرداخت گردیده که تمام تامین کنندگان هزینه ها تاکید برآن داشته اند که هیچگونه نامی از آنان نه درجایی ثبت‌ گردد و نه درجایی عنوان گردد که خود همین موضوع  قابل تامل می‌باشد.

وی ادامه داد: بوضوح قابل مشاهده است که درساخت وتکمیل این آپارتمان ها علاوه بر رعایت کلیه استاندارد های نظام مهندسی وشهرسازی که به طور کامل تحت نظارت‌ مهندسین ناظرمعاونت فنی شهرداری و نظام مهندسی شیراز است، کلیه مراحل‌ کار مورد تائید کتبی مهندسين ناظرقرارگرفته  و از سوی دیگرتمام مصالح و تجهیزات بکارگرفته دراین آپارتمان ها همگی ازنوع درجه یک ایرانی خریداری و مورد استفاده قرارگرفته است.

این خیر مسکن ساز اضافه کرد: تکمیل کلیه کارهای ساختمانی این آپارتمان ها براساس معماری بروز صورت گرفته وعلاوه بر آن تمامی این مجموعه آپارتمان ها مجهز به پنجره‌های  u,p,v,cبا شیشه های رفلکس دوجداره، آیفون تصویری، روشویی، توالت فرنگی وشیرآلات کامل، کولرآبی، هود، کابیت m,d,f، کمدهای طبقه بندی شده، درب ضدسرقت، پرده عمودی، کف تمام واحدها  و بدنه راهرو واحدها تا سقف به طور کامل سرامیکاری شده، واحدها دارای سیستم آبرسانی تحت فشار، و آسانسور ۶ نفره بوده که هریک ازآپارتمان ها دارای یک باب انباری و پارکینگ می‌باشند.

به گفته نیاکان این پروژه‌ها ازنظر مدت زمان اجرا وکیفیت، یک کار بی نظیر و ملی بوده که حقیقتا کمیته امداد و بسیج سازندگی سپاه پاسداران با اجرای این قبیل پروژه‌ها اثبات‌ کردند که درمیدان عمل واجرا حرف های جدید وروشنی برای مسئولین ومدیران اجرایی کشور دارند.

وی اظهار کرد: هردو پروژه مذکوردرشرایط سخت بیماری کرونا ودراوج تحریم ها، تورم  و گرانی کشور خصوصا در بخش مصالح ساختمانی صورت گرفته و هيچکدام ازاین شرایط موجب نگردید که حتی یکروز کار این پروژه ها تعطیل یا متوقف گردد.

نیاکان درخصوص کارهای آینده این گروه عنوان کرد: طی جلسه ای که درکازرون با فرماندار و رئیس کمیته امداد کازرون داشتیم قرارشد که زمینی درکازرون به این امراختصاص یابد تا بتوانیم چند دستگاه منزل برای خانواده های نیازمند درشهر کازرون احداث کنیم، که این موضوع درحال پیگیری میباشد، همچنین بنا به توصیه وحمایتهای مالی نیکوکاران وحامیان گمنام انشاالله ظرف روزهای آتی سومین مجموعه آپارتمانی صرفآ جهت خانواده های ایتام به مرحله اجراگذاشته خواهد ‌شد که زمین آن توسط کمیته  امداد تامین  و کارهای مقدماتی و اخذ مجوزها و پروانه توسط پیگیری و در حال اتمام مراحل نهایی می‌باشد.

این خیر مسکن ساز ادامه داد: علاوه برنیکوکاران بی نام، بسیج سازندگی، سپاه پاسداران و استاندار فارس و جمعی دیگر از خیرین سطح استان آمادگی خود را برای حمایت های مالی و دیگر اقدامات جهت انجام این کار مهم رسما اعلام نموده اند.

وی ادامه داد: همچنین متذکر می‌گردد که باتوجه باینکه اداره آموزش وپرورش کازرون درجهت احداث، بازسازي ونوسازیمدارس در سطح  کازرون اقدامات موثر و قابل تحسینی با کمک های مردمی به مرحله اجرا گذاشته اند، لذا از تمام مردم غیرتمند و نیکوکار کازرون تقاضا مندیم که در این امر خیر با مدد و یاری سخاوتمندانه خود صحنه های زیبایی ازنیکی وهمت والای خود را کما فی السابق به نمایش گذارند، که دراین راستا، خیرین بی نام هم، همسو با همشهریان کازرونی مبلغی جمع آوری و به این امراختصاص خواهند نمود.

نیاکان در پایان تصریح کرد: دررابطه با شیوع کرونا و در راستای، فرامین مقام معظم رهبری گروه نیکوکاران و حامیان بی نام بالغ بر یک ميليارد تومان جمع آوری  و جهت تامین مایحتاج عمومی و سبدهای غذایی از طریق کمیته امداد و بسیج سپاه پاسداران  در اختیارخانواده های نیازمند قرارگرفته است.


انتهای پیام/س
نظرات بینندگان