کد خبر: ۱۵۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰
بسته حوادث«شیرازه»:

از كشف 15 هزار لیتر گازوئيل قاچاق در فارس تا انهدام اعضای باند سارقان با60 فقره سرقت

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید

توقيف اتوبوس و كشف 53 كيلو ترياك

فرمانده انتظامی ني‌ريز از کشف 53 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسي از يك دستگاه اتوبوس در اين شهرستان خبر داد.

 سيدمحمد يوسفي ، اظهار داشت: در راستای اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر، مأموران انتظامي ني‌ريز حین کنترل خودروهای عبوری در محورهاي مواصلاتي به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وی افزود: ماموران انتظامي موفق شدند با اقدامات فني و تخصصي در بازرسي از اين اتوبوس 53 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک كه به طرز ماهرانه‌اي در باك سوخت جاسازي شده بود كشف كنند.

فرمانده انتظامی ني‌ريز تصريح كرد: در اين خصوص 3 نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

كشف 15 هزار لیتر گازوئيل قاچاق در فارس

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان از کشف 15 هزار لیتر گازوئيل قاچاق در بازرسی از دو دستگاه كاميون خبر داد.

 ابراهيم يگانه ، در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: روز گذشته مأموران پليس امنيت اقتصادي استان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور شيراز-بندرعباس به دو دستگاه كاميون حامل بار مكمل خوراك دام مشکوک و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از آن كاميون‌ها موفق شدند 15 هزار لیتر گازوئيل قاچاق كه در دو مخزن و به صورت حرفه‌اي زير بار مكمل خوراك دام جاسازي شده بود كشف كنند.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان تصریح کرد: در این راستا 2 نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

اعضای باند سارقان با60 فقره سرقت منهدم شدند

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان با 60 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

 فرشید زینلی ، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت در سطح شهرستان مرودشت، به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامي كلانتري 12 بعثت مرودشت با انجام یک سری اقدامات فنی و پلیسی و مراقبت‌های شبانه روزی، موفق به شناسايي اعضاي يك باند سارق سابقه‌دار كه در سطح شهرستان اقدام به سرقت مي‌كردند شدند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بيان اينكه ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به مخفيگاه متهمان اعزام و در يك عمليات ضربتي موفق شدند در اين خصوص 5 سارق حرفه‌اي كه اعضاي يك باند بودند را دستگير كنند، گفت: اين افراد در بازجويي اوليه به 60 فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، کابل و تجهیزات مخابراتی، منهول چاه فاضلاب، محتویات خودرو و مغازه اقرار كردند.

 زينلي با اشاره به اينكه سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك آن را از طريق تلفن 110 به پليس اعلام كنند.

دستگيري سارقان منزل و كشف 30 ميليارد اموال مسروقه

رئيس پليس آگاهي استان گفت: در بازرسي از سارقان حرفه‌ای منزل 30 ميليارد ريال اموال مسروقه كشف شد.

 کاووس حبیبی ، اظهار داشت : در پی وقوع چند فقره سرقت سريالي منزل با استفاده از خودرو مدل بالا و با شیوه و شگرد تخریب و دیلم زنی در شيراز، با توجه به حساسیت موضوع شناسایی و دستگيري سارقان به صورت ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت.

وي افزود: با بررسی دقیق صحنه‌های جرم، کارآگاهان پليس آگاهي موفق شدند با گشت‌زني‌هاي محسوس و نامحسوس خودرو سراتو  متعلق به سارقان در حالي كه در يك كوچه پارك و سرنشينان به قصد سرقت وارد يك منزل شده بودند را شناسايي كنند.

رئيس پليس آگاهي استان با اشاره به اينكه كارآگاهان موفق شدند با اقدامات فني و تخصصي هر دو سارق را حين سرقت دستگير و خودرو آنان را نيز توقيف كنند، عنوان داشت: در بازرسي از خودرو سارقان 2 دستگاه دوربین عکاسی، یک دستگاه موزر، 6 دستگاه قاب ساعت مچی، 3 دستگاه تلفن همراه و مقداري بدلیجات و طلاجات كشف شد.

 حبيبي با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 30 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: متهمان تا كنون به 10 فقره سرقت از منزل اقرار كرده‌اند.  

اين مقام انتظامي با بيان اينكه سارقان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند، به شهروندان توصیه کرد: منزل خود را به سيستم‌هاي امنیتی و هشدار دهنده مجهز کنید و از روشن گذاشتن مداوم لامپ خودداری و در صورت امکان از زمان سنج برای روشنایی در شب استفاده و از نگهداری وجه نقد، طلا و سکه به مقدار زیاد در منزل جدا خودداری کنید.

اعتراف سارقان به 33 فقره سرقت


فرمانده انتظامي سپیدان از دستگيري سارقان و كشف 33 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.

 احمد فداکار ، بيان كرد: در پي وقوع چندین فقره سرقت از اماکن عمومی و خصوصی در سطح این شهرستان، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامی سپيدان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با آغاز تحقيقات تخصصي از سوي مأموران آگاهی سرنخ‌هايي از فعالیت افرادی در فروش اموال سرقتی در سطح شهرستان به دست آمد كه با هماهنگي دستگاه قضائي برای دستگيري آنان برنامه ريزي‌های لازم انجام شد.

فرمانده انتظامي سپیدان تصريح کرد: سرانجام با پایان یافتن تحقیقات پلیس 3 سارق مذکور شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در مخفيگاهشان دستگیر شدند.

 فداكار با اشاره به اعتراف سارقان به 33 فقره سرقت از اماکن عمومی و خصوصی، افزود: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی شدند.

اين مقام انتظامي از شهروندان خواست تا همواره ضمن توجه به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس، اماکن عمومی و خصوصی خود را به تجهيزات ايمني مجهز و از نگهداري وسایل و اشياء قيمتي در منزل خودداري و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت های پلیسي 110 اعلام کنند.


انتهای پیام/س



نظرات بینندگان