کد خبر: ۱۵۰۶۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰
در گفتگو با «شیرازه» مطرح شد:

درد و دلهایی ازجنس ورزش/ شیراز در فقیرترین سرانه ورزشی استان قرار دارد

شیراز شهری که به دلیل مرکزاستان بودن به عقیده بسیاری از مردم دیگر شهرها در بهترین شرایط و امکانات موجود به سر می برد اما این در حالی است که به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز، این شهر در فقیرترین سرانه ورزشی قرار دارد.
 به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، به مناسبت هفته تربیت بدنی قرار است این پایگاه تحلیلی خبری به منظور بررسی سرانه های ورزشی و مشکلات ورزش در استان به سراغ ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها برود. به همین منظور در اولین گفتگو پای درد دل های رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز نشسته ایم.

شهری که به دلیل مرکزاستان بودن به عقیده بسیاری از مردم دیگر شهرها در بهترین شرایط و امکانات موجود به سر می بردف اما این در حالی است که به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز، این شهر در فقیرترین سرانه ورزشی قرار دارد.

محمد علی فرهنگ مهر در گفتگو با شیرازه،عنوان کرد: حال ورزش شیراز به هیچ وجه خوب نیست و نیازمند یاری و مساعدت مسئولان استانی و کشوری است.

وی با بیان اینکه اگر یک نگاه دقیق و آماری داشته باشید متوجه می شوید که شیراز با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر جمعیت پایین ترین سرانه ورزشی را در فارس نسبت به 36 شهرستان استان دارد و از این منظر محروم ترین شهرستان فارس هستیم، گفت:  طبق آمارها و آمایش های انجام شده در برخی از رشته های ورزشی بیش از 80 در صد بار ورزشی استان بر روی دوش ورزش شهرستان شیراز است.

برخی اماکن ورزش شیرازبه دلیل قدمت و عمر طولانی رفته رفته در حال خارج شدن ازارائه چرخه خدمات ورزشی به مردم هستند

فرهنگ مهر ادامه داد: با یک نگاه اجمالی می‌بینید که تمام مدال آوران در عرصه های المپیکی و جهانی و پارا المپیکی  کسانی هستند که در ورزش شهرستان شیراز آموزش دیده اند، رشد پیدا کرده و به موفقیت دست پیدا کرده اند، لذا اصلا قابل قبول نیست که وضعیت زیر ساختهای ورزشی  شیراز این چنین باشد، از طرفی هم متاسفانه همین اماکن ناچیز ورزش شیراز هم به دلیل قدمت و عمر طولانی که دارند رفته رفته در حال خارج شدن ازارائه چرخه خدمات ورزشی به مردم هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز افزود: اماکنی مثل استخر و سالن هندبال 22 بهمن، سالن حجاب که بیش از 40 سال قدمت دارد، استخر مجموعه ورزشی سعدی وزمین چمن ابیوردی در حالت تعطیلی و خروج از چرخه ورزش شیراز هستند.

وی اضافه کرد: لذا برای ساماندهی حوزه ورزش شهرستان شیراز نیازمند نگاه ویژه مسئولین شهر و استان و حتی کشور هستیم و می طلبد که ما در این زمینه توجه خاصی به زیر ساختهای شیراز داشته باشیم.

فرهنگ مهر در ادامه میانگین نرمال سرانه ورزشی در کشور که توسط وزارت ورزش تعیین شده است  را یک متر برای هر نفر عنوان  و اظهار کرد: در حالی که این میزان در استان فارس حدود 55 سانتی متر و در شهر شیراز متاسفانه تنها 21 سانتی متر است که نسبت به شهرستانی مثل پاسارگاد که یک مترو 80 سانتی متر سرانه ورزشی دارد اصلا قابل مقایسه نیست.

عمده ترین مشکلی که سد راه ورزشکاران  شیراز است هم مکان بودن آنها باهیئت های ورزش وهم مکان بودن اداره ورزش و جوانان شیراز با اداره کل ورزش و جوانان استان فارس است

به عقیده فرهنگ مهر مهم ترین و عمده ترین مشکلی که سد راه ورزشکاران  شیراز است هم مکان بودن آنها باهیئت های ورزش وهم مکان بودن اداره ورزش و جوانان شیراز با اداره کل ورزش و جوانان استان فارس است و همین امر باعث شده هیئت های ورزشی شیراز در سایه هیئت های استانی واداره کل محو شوند و فعالیتهای این اداره وهیئتها به خوبی دیده و لمس نشود.

 وی در پایان خطاب به مسئولین استانی و کشوری گفت: خواسته من در این هفته که به نام تربیت بدنی نامگذاری شده این است که توجه و نگاه ویژه ای به ورزش شهر داشته باشند و این باورغلط را از ذهن خود دور کنند که شهر شیراز شهری است با امکانات فراوان بلکه بدانند که شهرستان شیراز شهری است بدون امکانات ورزشی ودر محرومیت مطلق که می طلبد همت بیشتری جهت ارتقا ورزش شهرستان داشته باشند.

 انتهای پیام/س




نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰
0
ورزشگاه بزرگ آخر بلوار شهید باهنر جنوبی سالهاست نیمه تمام است فکری به حالش بکنید مگر عمر مفید یک ساختمان چند سال است؟
از طرفی از همین ورزشگاه های فعلی هم استفاده مطلوب نمی شود چه در شیراز و چه در استان
نیروی لازم هم برای اداره ورزشگاه ها ندارند