کد خبر: ۱۵۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰
ملی پوش شیرازی در گفتگو با شیرازه:

عدم حمایت موجب ترک ورزشکاران از تیم های شیرازی شد/ ورزش بانوان منتظر گوشه نگاهی برای رشد است

فاطمه صفاراستگو از نبود حمایت های لازم از فوتبال بانوان سخن گفت و افزود: در این سال ها با وجود استعداد های فراوان بانوان در سطح استان فارس، اما مسئولین این حوزه هیچگونه حمایتی نکردند به نحوی که تمام بازیکنان ملی پوش از شیراز رفتند.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، ورزش برای تمامی افراد جامعه مهم است. این مسئله بارها و بارها توسط علوم مختلف از جمله پزشکی و روانشناسی و ... ثابت شده است. در واقع ورزش نکردن به افزایش بیماری‌ها، تنش‌های عصبی ، اجتماعی و اختلالات ارتباطی بین افراد را منجر می‌شود و هزینه های هنگفتی را روی دست جوامع می گذارد.

سلامت هرجامعه ای را سلامت افراد آن جامعه تضمین می کنند. سلامتی که ورزش و اهمیت به آن می تواند تضمین کننده ایم موضوع باشد. در این بین اما از بین تمامی افراد جامعه، ورزش کردن بانوان اهمیتی به مراتب بیشتر دارد.چرا که بانوان امروز، مادران فردای جوامع هستند که در صورت سلامت بودن، می توانند نسلی سالم و تندرست را تربیت کنند.

باوجود لزوم اهمیت به ورزش بانوان اما کمبود حمایت، امکانات و فضاهای مناسب، بزرگترین معضلی است که مانع از ورزش کردن قشر عظیمی از جامعه می شود.

کمبودی که البته تنها به سطح جامعه برنمی گردد و افراد عادی را شامل نمی شود و دایره ای به مراتب گسترده تر دارد.

در شرایطی که طی سالهای اخیر حضور و موفقیت بانوان در رشته های ورزشی چشمگیر و قابل توجه بوده اما در کنار این همه قهرمانی و مدال آوری ها، نبود مکان ها، سالن های ورزشی و فضا های مناسب تمرینی در خور شأن بانوان ، در بسیاری از مواقع باعث شده تا حتی ورزشکاران و قهرمانان نیز از عرصه ورزش دور شده و دور آن را خط بکشند.

مسئله ای که انتظار می رود باتوجه به اهمیت فراوانی که دارد،‌ مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

در همین خصوص با فاطمه صفاراستگو، بانوی ۱۸ ساله شیرازی که چهار سال شرکت در مسابقات لیگ برتر بزرگسالان، مقام سوم غرب اسیا، مقام دوم جام کافا برای دو سال، شرکت در مسابقات مقدماتی اسیا و مقام دوم پدیده مسابقات لیگ برتر زیر ۱۷سال را در کارنامه خود دارد گفتگو کردیم.

وی با بیان اینکه از کودکی مشغول تمرین در این رشته بوده است اضافه کرد: از همان دوران کودکی به فوتبال علاقه مند بودم و فعالیت های ورزشی ام را  از آموزش و پرورش شروع کردم و در حال حاضر پنج سال تجربه بازی در تیم ملی را دارم.

صفاراستگو ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر عضو تیم ملی جوانان است عنوان کرد: از کلاس چهارم ابتدایی فوتبال بازی میکردم تا اینکه در سال ششم ابتدایی به اردوهای ملی دعوت شدم و دو سال در دسته زیر ۱۴سال و چهار سال در دسته های زیر ۱۹ سال بازی کرده ام و سه سال برای تیم لیگ برتری شیراز بازی کردم.

وی از نبود حمایت های لازم از فوتبال بانوان سخن گفت و اعلام کرد: در این سال ها با وجود استعداد های فراوان بانوان در سطح استان فارس، اما مسئولین این حوزه هیچگونه حمایتی نکردند به نحوی که تمام بازیکنایی ملی پوش از شیراز رفتند.

این ملی پوش شیرازی در ادامه از روانه شدن بازیکنان شیرازی به سایر شهر ها خبر داد و تصریح کرد: به خاطر عدم حمایت ها دیگر هیچ بازیکنی در تیم شیراز نمانده است به نحوی که این تیم به دسته یک سقوط کرد، مثل خود من که  در سال گذشته برای تیم کردستان توپ زدم چرا که در این سال ها هیچ دریافتی نداشتیم.

وی وجود مشکلات رو به روی بانوان ورزشکار را مورد توجه قرار داد و گفت: در این سال ها شاهد مشکلات ساده ای بودیم که به راحتی قابل حل بود اما به دلیل عدم اهمیت ورزش بانوان در شیراز، این مشکلات گریبان گیر این ورزشکاران بوده است.

صفاراستگو در پابان صحبت های خود از نبود شرایط پخش زنده بازی های بانوان گفت و خاطر نشان کرد: حتی اگر شیراز در سال های آینده نیز بهترین تیم را هم داشته باشد، به خاطر این شرایط هیچ بازیکن شیرازی حاضر به برگشت به این تیم نیست.

سخن آخر...
اگر  بانوان ورزشکار این استان از سوی مسئولین این حوزه مورد حمایت های لازم واقع شوند، قطعا میتوانند برای تیم های شیرازی و استان فارسی شگفتی ساز بشوند و برای دیده شدن نیازمند انتقال به سایر تیم های کشور نباشند.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: شیرازه ، فوتبال ، بانوان
نظرات بینندگان