کد خبر: ۱۵۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۸ مهر ۱۴۰۰
مسئول حوزه های علمیه استان فارس؛

وحدت و صبر دو رمز پیروزی در کلام قرآن است/ تنها برنده تفرقه میان مسلمانان دشمنان اسلام هستند

استوار میمندی از بهره مندی دشمنان از تفرقه میان مسلمانان در طول تاریخ اسلام سخن گفت و افزود: دشمن در تمام مقاطع تاریخ از اختلاف شیعه و سنی به نفع خود و به ضرر اسلام و مسلمین بهره برده و می برد، چرا که سیاست های دشمنان در اختلاف بین مسلمانان متمرکز بوده و در این مسیر بیشترین سود سیاسی و اقتصادی را نصیب خود نموده اند.
ر
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، هفته وحدت فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول سالگرد میلاد پیامبر اسلام(ص) بنابر روایات اهل سنت، تا ۱۷ ربیع‌الاول تاریخ ولادت حضرت محمد(ص) بنابر روایات شیعه است و در سال ۱۳۶۰ شمسی، به‌ پیشنهاد آیت‌الله منتظری و با تأیید امام خمینی(ره) به این نام شناخته شد.

یکی از برنامه ریزی های دشمن از ابتدای تشکیل اولین حکومت های اسلامی در طول تاریخ، برای تضعیف امت اسلام و نیل به اهداف خبیثانه خود، ایجاد تفرقه و شکاف بین امت واحده اسلامی است و زمان ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده بلکه به خاطر شرایط ویژه آخرالزمانی حیله ها و مکرها پیچیده تر نیز شده است.

امت اسلامی امروز در معرض بزرگترین خطرها قرار دارد، جریانات تکفیری یکی از قطعات پازل دشمن برای تکمیل پروژه اسلام هراسی وعقب نگه داشتن مسلمانان از حقوق طبیعی و مسلم خود می باشد.

 طالبان، القاعده، جبهه النصره و داعش و جریانات کوچک و بزرگ دیگر از این جنس، همگی جریان های انحرافی هستند که در اهل سنت پدید آوردند اما متاسفانه چندسالی است این جریان انحرافی فعالیت خود را در بین شیعیان نیز آغاز کرده است، جریانی که رهبر فرزانه انقلاب از آن به عنوان تشیع  انگلیسی یاد میکنند.

با کمی دقت شباهت های دوجریان تکفیری شیعه وسنی آشکار میشود از جمله این شباهت ها به ضدیت مشترک با مبانی اسلامی، تبلیغ احادیث جعلی به جای قرآن، مخالفت با جمهوری اسلامی، تکفیر علمای مذهب دیگر وعلاقه مند به جنگ بین شیعه و سنی اشاره کرد.

در همین راستا با محمد استوار میمندی مسئول حوزه های علمیه استان فارس با موضوع لزوم وحدت بین مذاهب اسلامی گفتگو کردیم.

استوار میمندی ضمن تاکید بر اهمیت وحدت بین جوامع اسلامی افزود: وحدت بین مسلمانان از مهم‌ترین نیازهای جوامع اسلامی می باشد که برای این موضوع هم مستندات قرآنی و روایی و هم مستندات عقلی دارد.

وی آیه ۴۶ سوره شریفه انفال را مورد توجه قرار داد و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید که وَ أَطِيعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ از خدا و رسولش اطاعت کنید و با یکدیگر نزاع و اختلاف نکنید که سست شده که شوکت و ابهت شما از میان می‌رود و صبر کنید زیرا خدا با صابرین است.

استوار میمندی در ادامه این توضیح این آیه عنوان کرد: قرآن که خود کتاب و محور وحدت بین تمام مذاهب و فرق اسلامی است، بر دوری از تنازع تاکید می‌کند و در آیه شریفه فوق، عامل وحدت و محور آن را اطاعت از خدا و رهبر الهی معرفی می کند که قطعا این حکم بعد از رسول خدا به رهبران بر حق بعدی میرسد.

مسئول حوزه های علمیه استان فارس با استناد به این آیه اضافه کرد: بنابر این دستور آن است که با محوریت رهبری الهی وحدت نمایید سپس اولین اثر اختلاف و تنازع در بین آن ها را مایه شکست شوکت و ابهت مسلمانان معرفی می کند که خود عامل تشجیع دشمت برای تجاوز و سلطه خواهی است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم در پایان این آیه راهکار ایجاد وحدت را صبر معرفی می نماید اضافه کرد: خداوند در پایان این آیه دستور صبر می دهد و پرده از یکی از سنت های الهی را برمیدارد که قدرت بی نهایت خداوند توانا پشتیبان صابران است، پس رمز پیروزی مسلمانان در اطاعت از خدا و رهبری الهی و دوری از اختلاف و صبر در برابر یکدیگر و نیز در برابر دشمنان می باشد.

استوار میمندی از بهره مندی دشمنان از تفرقه میان مسلمانان در طول تاریخ اسلام سخن گفت و تصریح کرد: دشمن در تمام مقاطع تاریخ از اختلاف شیعه و سنی به نفع خود و به ضرر اسلام و مسلمین بهره برده و می برد، چرا که با نیم نگاهی به وقایع سال های اخیر به خوبی روشن می شود که سیاست های دشمنان در اختلاف بین مسلمانان متمرکز بوده و در این مسیر بیشترین سود سیاسی و اقتصادی را نصیب خود نموده اند.

مسئول حوزه های علمیه استان فارس با اشاره به قدرت بی رقیب وحدت مسلمانان اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز با روشن بینی شکر خود از همان ابتدای انقلاب تا کنون با تاکید بر حفظ وحدت و صدور فتوای لازم مانند حرمت توهین به مقدسات مذاهب بسیاری از توطئه های دشمنان را در راستای ایجاد اختلاف بینه شیعه و سنی را خنثی نموده و چنان بین این دو مذهب اتحاد برقرار نموده اند که در دفاع مقدس و صحنه های دیگر انقلاب، شاهد حضور و نقش آفرینی برادران اهل تسنن در کنار شیعیان در صف های واحد و بر علیه دشمنان بوده ایم.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: عملکرد این دو رهبر الهی برای تمامی مسلمانان کشورهای اسلامی الگوی حسنه هست و به امید روزی که همه مسلمانان به گرد واحدی بر علیه استکبار جهانی تبدیل شده و پرچم اسلام را در بلندترین بام های جهان به اهتزاز درآورد.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان