کد خبر: ۱۵۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۰۷ آبان ۱۴۰۰
امام جمعه آباده:

دیگر تحمل مشکلات دو کارخانه سیمان و کاشی را نداریم/ مشکلات مردم را تا حل آن هر هفته اعلام میکنم

آیت الله موسوی با اشاره به مشکلات کارخانه جات در آباده گفت: دیگر تحمل ندارم این کارخانه‌ها با آبروی مردم بازی کنند و شرف و عزت مردم را زیر سوال ببرند، یک زمان اشتغالی ایجاد شده اما وضعیت فعلی، برای کارگران عزیز غیر قابل تحمل است.
دیگر تحمل مشکلات دو کارخانه سیمان و کاشی را ندارم/ شرف و عزت مردم را زیر سوال برده‌‌اید
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله سید حسن موسوی خراسانی امام‌جمعه آباده در خطبه های نمازجمعه امروز به مشکلات کارگران دو کارخانه سیمان و کاشی این شهر پرداخت و گفت: دیگر تحمل ندارم این کارخانه‌ها با آبروی مردم بازی کنند و شرف و عزت مردم را زیر سوال ببرند، یک زمان اشتغالی ایجاد شده اما وضعیت فعلی، برای کارگران عزیز غیر قابل تحمل است.

امام جمعه آباده در خصوص کارخانه سیمان گفت: اصل فعالیت کارخانه سیمان زمانی از همین تریبون اعلام شد و سال‌ها هم جواب داده است‌ اما دفتر این کارخانه را بدون هیچ مشورت و بدون اعتراض هیچکدام از مسئولین به تهران انتقال دادند و آن زمان‌ شخصی را به نمایندگی از طرف مردم در فراخوان‌ها و جلسات این کارخانه فرستادیم اما وی از نزدیک مشاهده کرده که فقط ۱۷ نفر نشسته بودند و بعد از نوشیدن ،خندیدن و کشیدن پیپ، جلسه را پایان دادند.

وی در ادامه افزود: کارگر باید گرد سیمان بخورد، سرطان گرفتنش را به جان بخرد، شب و روز کار کند، آنوقت عده ای آنجا نشسته و حرف بیهوده می‌زنند، در این چند روز با تمام مسئولین تماس گرفتم و اتمام حجت کردم، آن‌ها هم پیگیری کردند اما قدرت مسئولیت خود را نشان ندادند.

 تمام مسئولین مربوطه با حضور مدیر کل جلسه گرفتند اما رئیس کارخانه نیامده است

وی در ادامه به مشکلات شدید کارگران اشاره کرد و گفت: دویست خانم در پشت درب‌ها آن‌هم کنار آقایان ساعت‌ها می‌ایستند اما کسی جواب آن‌ها را نمی‌دهد و در را به روی آن‌ها باز نمیکند، چگونه گرفتاری مردم و زنان کارگر را می بینید و تعدادی از آن‌ها را اخراج می کنید؟

سید حسن موسوی خراسانی در آخر خطبه‌ دوم نمازجمعه خاطرنشان کرد: چندین هفته صبر کردم، خون دل خوردم و اتمام حجت کردم. این درد دل مردم است و باید گفته شود این مسئله را حل کنید، و تا زمانی که حل نشود پیگیری میکنم و در تمام نماز جمعه ها تکرار می کنم.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان