کد خبر: ۱۵۰۸۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰
گفتگو «شیرازه» با پارلمان های محلی استان فارس:

پیشرفت ۶۰ درصدی ساختمان آتش نشانی فاز دو صدرا/ دومین عضو شورای شهر صدرا نیز اموال خود را شفاف کرد

زارع در مورد اهمیت شفافیت در افکار عمومی گفت: من معتقدم همه چیز باید شفاف باشد و شهرداری و کلیه ادارات باید در اتاق شیشه ای اداره شوند و این مهم صرفا در حد مسائل مالی صدق نمی‌کند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، بنابه خواست مردم جهت اطلاع از روند فعالیتهای شوراهای شهر و روستا و همچنین شفاف سازی برخی امور در این پارلمان محلی، شیرازه بنا دارد از این پس گفتگویی با اعضای شوراها در مناطق مختلف استان فارس انجام دهد.

به همین منظور شوراهای شهر در سراسر استان، می‌توانند آمادگی خود را برای این گفتگوی صمیمی به این پایگاه تحلیلی خبری، اعلام کنند تا از این طریق اعتماد سازی بین شهروندان و نمایندگان خود در شورا صورت گیرد.


مرتضی زارع عضو شورای شهر صدرا و رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر صدرا در گفتگو با خبرنگار شیرازه به تشریح فعالیت های صورت گرفته در بخش عمران صدرا پرداخت.

وی ضمن تبریک هفته بسیج دانش آموزی و روز نوجوان بیان کرد: در خصوص پروژه ها و فعالیت های عمرانی صورت گرفته در شهر صدرا می‌توان به راه اندازی سامانه دست فروشان و بار فروشان اشاره کرد که با پیش بینی زمینی به وسعت 4 هکتار و اختصاص  اعتبارات لازم در جهت ساماندهی وضعیت استقرار آن ها انجام خواهد شد.

زارع ضمن اشاره به ساماندهی آرامستان شهر صدرا عنوان کرد: این آرامستان با مساحت بیش از 20 هکتار باعث ایجاد مشکلاتی شده بود که در فاز اول از پیاده سازی عملیات ساماندهی این زمین، 5 هکتار از آن را به مرحله طراحی برده ایم و به زودی آماده خواهد شد.


عضو شورای شهر صدرا در ادامه تشریح این فعالیت ها به ساخت و تجهیز ساختمان شهرداری صدرا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه 12 سال از عمر تاسیس شهرداری شهر صدرا میگذرد اما تا این لحظه فاقد ساختمان مناسب و متمرکز بوده که اکنون ضمن پیشبینی اعتبارات لازم در دست اجرا می باشد.

زارع از اصلاح خط لوله فاضلاب در این شهر خبر داد و افزود: با توجه به سرعت روند این عملیات میتوان گفت که این طرح تا قبل از سال 1401 و در جهت اصلاح لوله خط فاضلاب چهار راه مولانا به سمت فلکه سنگی اعتبارات لازم تامین شده و در دست اجرا است.

این مقام مسئول در ادامه ضمن اعلام پیشرفت 60 درصدی ساختمان آتشنشانی فاز دو تصریح کرد: همچنین طرح موزاییک فرش پیاده رو های چهار فردوسی و فاز دو صدرا نیز  و سه پارک ناهید، محتشم و صفا همزمان در حال اجرا است.

رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر صدرا  در ادامه سخنان خود به اهمیت مطالبه گری مردم پرداخت و افزود: به صورت جامع از مردم در خواست میکنم که مطالبه گری داشته باشند چرا که در صورت وجود مطالبه گری از سمت مردم، مسئولینی که قصد دست درازی به بیت المال داشته باشد، خود به خود این دست درازی اتفاق نخواهد افتاد.

وی با ریشه کن سازی فساد را ملزم به پیگیری و مطالبه گری مردم دانست و اضافه کرد: ضمن همه این موارد دستگاه های امنیتی و مربوطه نیز با رصد و پیگیری دقیق باعث جلوگیری از بروز اتفاقات گذشته شهر صدرا خواهند شد.

زارع در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اهمیت شفافیت در افکار عمومی گفت: من معتقدم همه چیز باید شفاف باشد و از نظر من شهرداری و کلیه ادارات باید در اتاق شیشه ای اداره شوند و این مهم صرفا در حد مسائل مالی صدق نمی کند،مردم باید از برنامه های مجموعه ها آگاهی داشته باشند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: ایشان در بحث شفافیت به صورت مکرر تاکید کردند بنابراین اگر شفافیت وجود داشته باشد مشکلات گذشته پیش نخواهد آمد و حتی توقعات مردم نیز در صورت وجود شفافیت در مباحثی کمتر خواهد شد.

زارع در رابطه با شفافیت سازمانی شورای شهر صدرا بیان کرد: بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان بودجه سالانه داشتیم که در ۶ ماهه نخست امسال ۴۸ میلیارد از این مبلغ صرف منابع انسانی گردیده است که متاسفانه همین رقم نیز جای تامل دارد و خب قابل اصلاح است، ما اگر بخواهیم از  همین منابع انسانی استفاده نماییم، باید جبهه کاری و ظرفیت ها را گسترده کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر صدرا در این خصوص افزود: با توجه به‌ این‌ مسئله که شهرداری صدرا درآمد پایداری ندارد، و ما باید به دنبال در آمد پایدار باشیم. ما در کمیسیون گردشگری شورا به دنبال خام فروشی برای کسب سرمایه نیستیم و هدف سرمایه گزاری در حوزه های تجاری،مسکونی وگردشگری است تا در آینده به درآمد پایدار برسیم.

زارع از پیشنهاد خبرنگار شیرازه در خصوص شفاف سازی اموال شخصی خود استقبال کرد و گفت: من نیز در راستای احیا حق مردم، شفافیت اموال خود را اعلام میکنم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اموال شخصی و شفافیت در این زمینه نیز گفت: اموال من یک قطعه زمین شراکتی در خرامه، یک قطعه زمین نیز در نقش رستم در حوزه نیروگاه های chp، بیست درصد از ملک ۳ هزار متری در زمین در شهرستان صدرا که در حوزه نيروگاهی فعال میباشد.

رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر صدرا ادامه داد: منزل محل سکونت من به صورت اجاره ای می باشد و من مستاجرم، هزینه اجاره نیز ۳۵ ميليون تومان رهنورد ماهی ۳۵۰ هزار تومان اجاره می باشد و با افزایش این مبلغ از طرف صاحب ملک به دنبال اخذ تسهیلات می باشم و این مبلغ را پرداخت کنم، حساب بانکی ندارم و وسیله نقلیه نیز در حال حاضر ندارم اما در شرف خرید می باشم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر داشتن شرکت اقتصادی  گفت: من شرکت مشکات صباالکترونیک را دارم که در حوزه نیروگاه های سی اچ پی فعال می باشد، ضمن ای که با توجه به تخصصم من مشاور این حوزه هستم و به دنبال راه اندازی مجدد نیز می باشیم، چون در این صورت اشتغال برای جوانان ما ایجاد خواهد شد.

**در روزهای آتی منتظر گفتگوی شیرازه با دیگر اعضاء شورا در نقاط مختلف فارس باشید.


انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰
0
حساب بانکی نداره؟! میشه؟!!!!