کد خبر: ۱۵۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۱۶ آبان ۱۴۰۰
رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت (ع):

کارهای بزرگ را با انسان‌های بزرگ می‌توان انجام داد/انتخاب مدیران سفارشی نه به صلاح شهردار است و نه به صلاح شهرداری و شهر شیراز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه کارهای بزرگ را با انسان‌های بزرگ می‌توان انجام داد، خطاب به شهردار شیراز گفت: از شما خواهش و تاکید می‌کنم به بدنه کارشناسان شهرداری اطمینان بیشتری کنید و مدیران خود را هرچه سریعتر از بین اشخاص کارآمد و باتجربه و با سابقه مثبت اجرایی انتخاب کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، رضا محمدیان رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت (ع) عصر امروز در بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی این شهر در نطق پیش از دستور خود با اشاره به گذشت چند ماهی از آغاز به کار شورای ششم اظهار کرد: در هفته گذشته با زحمت ریاست محترم شورا برنامه رویکردهای دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز با عنوان «چشم انداز دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی» مصوب گردید اما اگر خروجی آن کارهای اجرایی و توسعه زیرساخت‌های سطح شهر نباشد هیچ منفعتی نداشته و این شورا و این دوره شهرداری نیز در اذهان عمومی به عنوان شورا و دوره‌ای ناکارآمد خواهد ماند. 

وی با بیان اینکه باید اجرای پروژه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، عمرانی، حمل و نقل و ریلی، فضای سبز و غیره در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: لازم است شهردار شیراز لیستی از پروژه‌های خرد و کلان را در قالب افق 1404 (سال پایانی فعالیت شورای ششم) که می‌تواند به همان تعداد 1404 پروژه نیز باشد ارائه دهد.

محمدیان اضافه کرد: شهردار شیراز باید با فعال کردن پروژه‌های نیمه تمام فعلی و آغاز عملیات پروژه‌های جدید تمام تلاش خود را برای تحقق این امر به کار برد.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت (ع) اجرای پروژه‌های بزرگی همچون سد تنگ سرخ، گسترش پارک 580 هکتاری دراک به هزار هکتار و اجرای تله‌کابین و شهربازی بزرگ شیراز در آن را برشمرد و ادامه داد: اجرای شهرک سینمایی و پروژه ساخت سریال حضرت احمد بن موسی (ع) به نام امین ولایت، اجرای ساختمان تعزیه، اجرای حداقل 11 ورزشگاه سرپوشیده و 11 فرهنگسرای بزرگ (هر منطقه یک عدد)، ساخت مراکز محلات، خانه‌های قرآن و فرهنگسراهای کوچک در نقاط مختلف، ساخت مساجد و خانه‌های فرهنگ و ورزش چندمنظوره، اجرای حداقل 50 زمین چمن مصنوعی جدید نیز باید در دستورکار شهرداری شیراز قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم گسترش فضای سبز شهری ابراز داشت: اجرای طرح هتل‌های اقلیمی کشور (20 فرهنگ، 20 اقلیم) در پارک 480 هکتاری بام شیراز، تکمیل پارک 50 هکتاری احمد بن موسی (ع)، اجرای فاز بعدی پارک نماز، اجرای پارک چمران جنوبی، اجرای فازهای تکمیلی پارک 240 هکتاری چنارراهدار، اجرای پارک مخابرات، اجرای پارک‌های محلی در شهرک‌های جنوبی و شرقی، اجرای باغات خانواده جدید و باغات اختصاصی کودکان و بیماران خاص و سالمندان و اجرای پیاده‌راه محور عرفان و پل علی بن حمزه (ع) نیز بایستی به سرعت انجام شود تا سرانه فضای سبز به عدد قابل قبول آن نزدیک گردد.

مرمت منازل تاریخی در اختیار و بکارگیری آنها در کاربری‌های فرهنگی، مرمت و توسعه حرم امامزادگان و مساجد و مدارس تاریخی شهر شیراز، اجرای موزه ملل، اجرای پروژه زندیه، ساماندهی قبرستان وادی السلام، ساماندهی قبرستان‌های محلی قدیمی، اجرای پروژه بین‌الحرمین، بهسازی راه‌های دسترسی به بافت فرسوده و  راه‌های داخلی آن و بازگشایی معابری که بر اساس طرح تفصیلی به تصویب رسیده است، جزو طرح‌های فرهنگی بود که محمدیان به آنها اشاره و تاکید به اجرای آن نمود.

این عضو شورا در ادامه به تکمیل فاز 2 اتوبان کوهسار، اتمام فاز 2 بلوار مولوی و تقاطع آخر آن و اجرای پل روی رودخانه در مسیر مربوطه، اجرای تقاطع احمد بن موسی (ع) و نواب صفوی و کمربندی، اجرای پروژه میدان قصردشت، اجرای تونل ملل و بازگشایی معبر ورودی جدید شهر شیراز، اجرای تقاطع خرامه و اتمام 20 متری حاج عزت فهندژ، اجرای دورگردهای چمران، اجرای تقاطع هفت‌تن چهل مقام، اجرای تقاطع مطهری کمربندی، تقاطع کمربندی سفیر جنوبی، چپگرد مدرس غدیر، تقاطع 55 متری جنوب شهرک گلستان و حسینی الهاشمی، اشاره کرد.

تعریض پل سلمان فارسی، اجرای تقاطع جام جم، اجرای بزرگراهی جدید در شمال غرب موازی محور فعلی با توجه به افزایش بار ورودی به دلیل اتمام اتوبان شیراز -اصفهان، تکمیل ساختمان فناوری اطلاعات شهرداری، تکمیل ساختمان مرکزی شهرداری از جمله پروژه‌های عمرانی است که محمدیان به آنها اشاره کرد و افزود: باید به آنها توجه شود و عملیات اجرایی آنها هرچه سریع‌تر آغاز گردد.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگ را با انسان‌های بزرگ می‌توان انجام داد، خطاب به شهردار شیراز گفت: از شما خواهش و تاکید می‌کنم به بدنه کارشناسان شهرداری اطمینان بیشتری کنید و مدیران خود را هرچه سریعتر از بین اشخاص کارآمد و باتجربه و با سابقه مثبت اجرایی انتخاب کنید.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت (ع) با بیان اینکه انتخاب مدیران سفارشی نه به صلاح شهردار است و نه به صلاح شهرداری و شهر شیراز، اظهار کرد: شهردار شیراز باید این فرصت را غنیمت شمرده و سریع مشغول اجرای برنامه‌های عملیاتی پیشرفت و توسعه شهر شیراز شود تا نام این دوره از شورا و شهرداری نیز مانند دوره چهارم شورا و شهرداری مربوطه در اذهان مردم به عنوان تلاشگرانی برای سازندگی و پیشرفت، ماندگار بماند.

وزرای فارسی، فارس و اهمیت آن و دینی که به مردم و نمایندگان آن دارند را فراموش نکنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب سه نفر از استان فارس به عنوان وزرای دولت با همت نمایندگان استان، تصریح کرد: نمایندگان باید از این فرصت ایجاد شده استفاده نموده و ضمن پیگیری پروژه‌های مرتبط با این سه وزارتخانه کشور، راه و شهرسازی و نفت در استان و رفع مشکلات پروژه‌های مرتبط و اختصاص بودجه‌های اجرایی مناسب نسبت به بکارگیری تعدادی از نیروهای مستعد فارس در بخش‌های مختلف مدیریتی این سه وزارتخانه و حتی وزارتخانه‌های دیگر همت بگمارند. 

این عضو شورا ابراز کرد: پیگیری و حمایت از نیروهای فارسی نه فقط باعث استفاده کل کشور از توان و استعدادهای فارس خواهد بود بلکه باعث تداوم پیشرفت استان فارس نیز خواهد شد. 

 محمدیان تاکید کرد: باید مدام به وزرای فارسی، فارس و اهمیت آن را گوشزد نمود تا دینی که به مردمش و نمایندگانش دارند را فراموش نکنند و تلاش کنند که پیرو فرمایش مقام معظم رهبری فارس در قله باشد.

مدیر بومی به هزار و یک دلیل بهتر از مدیر سرشناس غیربومی است 

وی در در ادامه اظهار کرد: از استاندار انقلابی، مردمی و خوش‌نام استان فارس جناب آقای دکتر ایمانیه خواهش می‌کنم در انتخاب مدیران استان ضمن توجه به تخصص، کارآمدی، سوابق تجربی مفید و موثر و تعهد اشخاص و نه صرفاً رزومه‌های آنچنانی افراد، حتماً از استعدادهای بومی استان فارس استفاده گردد.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت (ع) با بیان اینکه مدیر بومی به هزار و یک دلیل بهتر از مدیر سرشناس غیربومی است، تصریح کرد: برای یک بار هم که شده مانند استان‌های اصفهان، آذربایجان، کهکیلویه و بویر احمد و دیگر استان‌ها عمل کنیم تا آرزویی که مردم شریف استان در دوره‌های مختلف مدیریتی داشته‌اند، تحقق یابد.

محمدیان با اشاره به پهناوری استان فارس و استعدادهای قومیتی مختلف آن و منابع و پتانسیل‌های موجود خاطرنشان کرد: تمامی این موارد زمینه‌ای بسیار مساعد جهت رشد مناسب استان و تبدیل آن به مرکزیت و محور بودن در استان‌های جنوبی کشور است که این مهم مستلزم شناخت و بکارگیری فرصت‌ها و برنامه‌ریزی لازم است.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان