کد خبر: ۱۵۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۰ آبان ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از کشف 2 میلیاردی کالای قاچاق دراقلید تا دستگیری کلاهبردار 800 میلیاردی در مرودشت

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید


دستگیری کلاهبردار 800 میلیاردی در مرودشت


فرمانده انتظامي استان از دستگيري فردي حرفه‌اي كه با شگرد‌هاي متقلبانه در زمينه خريد و فروش از 15 شهروند 800 ميليارد ريال كلاهبرداري كرده بود خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي، اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره كلاهبرداري با شگرد خاص خريد و فروش خودرو در یکی از نمایشگاه‌های شهرستان مرودشت، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پليس قرار گرفت.

وي افزود: كارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان مرودشت با اقدامات فني و تحقيقات تخصصي مطلع شدند فردي با راه‌اندازي نمایشگاهی تحت عنوان نمایندگی رسمی شرکت ایران خودرو و سایپا با قابليت تحويل نامحدود خودرو به مشتریان از شهروندان كلاهبرداري و متواري شده است.

حبیبی با اشاره به اينكه ماموران انتظامي با شگردهاي پليسي موفق شدند متهم را در شيراز شناسايي و وي را دستگير كنند، عنوان داشت: فرد كلاهبردار براي ادامه تحقيقات به مقر انتظامي دلالت داده شد.

فرمانده انتظامي استان فارس تصريح كرد: متهم در مواجهه با مدارك و مستندات پليس لب به سخن گشود و بیان كرد با همكاري يكي از دوستانم پس از جلب اعتماد شهروندان و به بهانه فروش خودرو به تعداد زياد مبلغ 800 ميليارد ريال از 15 شهروند كلاهبرداري كرده‌ايم.

سردار حبيبي با بيان اينكه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شد، گفت: تلاش براي دستگيري ديگر كلاهبردار كه متواري است با جديت ادامه دارد.

اين مقام انتظامي از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدارها و توصيه‌هاي پليس، در معاملات احتياط كنند و قبل از انتقال وجه از صحت معامله و صاحب حساب اطمينان حاصل كنند تا مورد كلاهبرداري قرار نگيرند.

پليس فارس و چهارمحال و بختیاری 145 كيلو ترياك كشف كردند

جانشين فرمانده انتظامي استان از كشف 145 كيلو و 500 گرم ترياك و دستگيري 2 قاچاقچي در عمليات مشترك پليس فارس و چهارمحال و بختیاری خبر داد.

سردار يوسف ملك‌زاده، بيان داشت: در راستاي مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي در شيراز در منزل خود اقدام به دپو ترياك كرده و قصد فروش آن به يك قاچاقچي دارد كه بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس فارس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان فارس پس از هماهنگي با مقام قضائي به منزل قاچاقچي واقع در خيابان صنعتگر شهرستان شيراز اعزام شدند.

جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه ماموران انتظامي با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند در بازرسي از آن منزل 145 كيلو و 500 گرم ترياك كشف كنند، عنوان داشت: در اين خصوص 2 قاچاقچي حرفه‌‎اي نيز دستگير شدند.

سردار ملك‌زاده با اشاره به اينكه متهمان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند، تصريح كرد: اقدامات سوداگران مرگ در اين استان از چشمان تيزبين پليس دور نخواهد ماند و نيروي انتظامي با آنان بدون اغماض برخورد قانوني مي‌كند.

کشف 110 جفت کفش قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از توقیف یک دستگاه خودرو و کشف 110 جفت کفش قاچاق در این شهرستان خبر داد. 


محمد نیکبخت، بيان كرد: مأموران انتظامي پاسگاه سراب بهرام ممسني هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهاي مواصلاتي به یک  خودرو پژو پارس حامل بار مشکوک و آن را با اقدامات فني و تخصصي متوقف کردند.


وی افزود: در بازرسی از اين خودرو 110 جفت کفش اسپورت خارجي قاچاق كشف و راننده نيز دستگير شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بيان اينكه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان يك ميليارد و 300 ميليون ريال برآورد شده است، تصريح كرد: راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

كشف  قاچاق میلیاردی در كوه‌چنار

فرمانده انتظامی كوه‌چنار از کشف كالاي قاچاق به ارزش یک میلیارد و 300 ميليون ریال خبر داد.

لطف‌الله محمدي، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران يگان‌امداد كوه‌چنار حين گشت‌زني در محور ممسني-شيراز به يك سواري پژو 405 حامل بار مشكوك و دستور ايست را صادر كه راننده بدون توجه اقدام به فراركرد.

وي افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي موفق شدند خودرو را توقيف و در بازرسي از آن 35 بسته انواع غذای سگ (خارجي و قاچاق) به ميزان 445 کیلوگرم را كشف كنند.

فرمانده انتظامی كوه‌چنار با بيان اينكه كارشناسان ارزش كالاي مكشوفه را یک میلیارد و 300 ميليون ریال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

توقيف  اتوبوس  و كشف كالاي قاچاق در كوار

فرمانده انتظامي كوار از توقيف يك دستگاه اتوبوس و کشف ۵۴۱ ثوب انواع لباس مردانه و زنانه خارجی قاچاق به ارزش يك ميليارد و 100 میلیون ريال خبر داد. 

سیدرحمان هاشمی، بيان كرد: ماموران پليس آگاهي شهرستان كوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسي از اين خودرو ۵۴۱ ثوب انواع لباس مردانه و زنانه خارجی قاچاق و فاقد مدارك قانوني را كشف كنند.

فرمانده انتظامي كوار با بيان اينكه در اين راستا يك نفر دستگير و به مرجع قضائي تحويل داده شد، افزود: ارزش اين محموله قاچاق برابر نظر كارشناسان، يك ميليارد و 100 میلیون ريال برآورد شده است.

کشف 2 میلیاردی کالای قاچاق دراقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف 2 میلیارد ريال کالای قاچاق در بازرسي از يك دستگاه كاميون خبر داد.

مراد صارمی، بیان کرد: ماموران کلانتری دژکرد اقليد حین گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه كاميون مشکوک و آن را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از اين خودرو موفق شدند 25 دستگاه  انواع لوازم خانگی قاچاق  را كشف و راننده را نيز دستگير كنند.

فرمانده انتظامی اقلید با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اقلام مکشوفه را 2 میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

كشف موتورسیکلت‌هاي مسروقه در زرین دشت

فرمانده انتظامي زرین‌دشت از كشف 2 دستگاه موتورسیکلت مسروقه داراي سابقه سرقت از شهرستان سروستان و فیروز آباد خبر داد.

حمیدرضا صالحی فرد، بيان كرد: ماموران کلانتری 12 دبیران حين گشت زني نامحسوس و هدفمند در حوزه استحفاظي به 2 دستگاه موتورسیکلت هوندا که بدون راکب در زیر يك پل و همچنين در كنار خيابان پارك بود مشكوك و آنها را براي بررسی بیشتر به مقر انتظامي انتقال دادند.

فرمانده انتظامي "زرین‌دشت" با بيان اينكه در استعلام از سامانه پليس آگاهي مشخص شد موتورسیکلت‌ها مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان "سروستان و فیروزآباد" دارند، گفت: تلاش جهت شناسایی و دستگيري سارقان به صورت ويژه در دستور كار پليس است.

كشف كالاي قاچاق ميلياردي در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف انواع كالاي قاچاق  به ارزش يك ميليارد و 100 ميليون ریال خبر داد.

سيدابوالفضل مسعودي بيان كرد: در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و مقابله با قاچاق کالا، مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر حين گشت‌زني در محورهاي مواصلاتي به یک دستگاه اتوبوس حامل بار مشكوك و براي بررسي بيشتر آن را متوقف كردند.

وي تصريح كرد: ماموران در بازرسي از اين خودرو 300 ثوب انواع پوشاك و 10 هزار و 320 عدد نسكافه خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی كه به طرز ماهرانه اي در اتوبوس جاسازي شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اينكه كارشناسان ارزش این محموله قاچاق را يك ميليارد و 100 ميليون ریال برآورد كرده‌اند، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفي شد.

کشف سیگارو تنباکو قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامي شهرستان "لامرد" گفت: ماموران انتظامی این فرماندهي در بازرسی از یک دستگاه پژو پارس انواع تنباکو و سیگار قاچاق را کشف کردند.

مهراب زارع‌پور، با اعلام اين خبر اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز گذشته ماموران انتظامی لامرد حين گشت‌زني در محورهاي مواصلاتي به يك سواري پژو پارس مشكوك و با اقدامات فني و تخصصي آن را توقيف كردند.

وي افزود: ماموران انتظامي موفق شدند در بازرسي از اين خودرو يك هزار و 70 پاکت تنباکو میوه‌ای و 408 هزار و 600 نخ سيگار خارجي قاچاق و فاقد مجوز گمركي را كشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان لامرد با بيان اينكه کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه را 3 میلیارد ریال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

اجراي طرح ارتقا امنيت اجتماعي در لارستان

فرمانده انتظامي لارستان از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي طی 48 ساعت  گذشته توسط ماموران انتظامی این فرماندهي خبر داد.    

داود امجدي، بيان كرد: مأموران انتظامی شهرستان لارستان در راستاي برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنيت و همچنين قاچاق کالا و ارز با بهره‌گيري حداكثري از توان انتظامي و عملياتي خود، طرح ارتقا امنيت اجتماعي را با قدرت و جديت اجرا كردند.

وي ادامه داد: كشف 5 كيلو و 200 گرم ترياك و دستگیری 4 خرده فروش، 19 راس احشام فاقد مجوز بهداشتی، 189 ثوپ پوشاک، 5 هزار لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع، 7 هزار و 600 نخ سیگار، كشف 2 دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق، کشف 7 فقره سرقت از اماکن خصوصی و دستگیری سارق، توقيف و انتقال 40 دستگاه وسايط نقليه متخلف به پاركينگ و جمع‌آوري 16 نفر معتاد متجاهر از دستاوردهای این طرح بوده است.

فرمانده انتظامي لارستانبا بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، بیان داشت: کارشناسان ارزش احشام و کالاهای قاچاق را یک میلیارد و 750 میلیون ریال برآورد کردند. 

اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در خرم بید

فرمانده انتظامي خرم بید از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و جمع‌آوري و دستگیری 40 نفر معتاد و خرده فروش طي یک ماه  گذشته خبر داد.

علی اکبر کریمی، اظهار داشت: در راستاي جلب رضايت عمومي مردم و ناامن كردن محيط براي مخلان نظم و امنيت، مأموران انتظامي  خرم بید طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز را طي یک ماه  گذشته در اين شهرستان با قدرت و جديت اجرا كردند.

وي افزود: ماموران موفق شدند در اجراي اين طرح ضمن جمع‌آوري و دستگيري 40 خرده فروش و معتاد، 85 كيلو انواع مواد مخدر را نيز كشف كنند.

فرمانده انتظامي خرم بید عنوان داشت: دستگيري 19 سارق و كشف 17 فقره انواع سرقت ‌اعم از اماکن خصوصی، منزل، موتورسیکلت، مغازه، خودرو و قطعات آن، كشف يك دستگاه خودرو و 2 دستگاه موتورسيكلت مسروقه، دستگیری 6 متهم توسط پلیس فتا و کشف 17 فقره پرونده اعم از جعل، کلاهبرداری رایانه‌ای، جرايم سايبري، هتک حیثیت و دسترسی غیرمجاز و توقيف 27 دستگاه وسايط نقليه مزاحم و متخلف از ديگر نتايج اجراي اين طرح مي‌باشد.


کریمی ادامه داد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، 42 دستگاه لوازم خانگي، يك دستگاه موتورسيكلت قاچاق كشف و 5 نفر نيز در اين خصوص دستگير شدند.

اين مقام انتظامي در پایان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و يا برخورد با هرگونه جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی، مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان