کد خبر: ۱۵۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰

همصدایی اصلاح طلبان با دشمن علیه زنان و جوانان ایرانی/بی بی سی و صدای آمریکا از اقدام مجلس یازدهم آشفته شدند

این رسانه ها پیش از این از حامیان اصلی اجرای سند ۲۰۳۰ در ایران بودند. این در حالی است که سند ۲۰۳۰ سندی ضد زن و ضد خانواده و در راستای فروپاشی نهاد خانواده تنظیم شده است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به دولت ابلاغ کرد.طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پس از رفع ایرادات و ابهامات شورای نگهبان از سوی مجلس، مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

این طرح پیش از این در پروسه ای حدود ۱۷ ماه در کمیسیونی ویژه و با مشارکت کارشناسان و صاحبنظران مورد بررسی دقیق قرار گرفته بود.

در این طرح جوانان در آستانه ازدواج و زوجین جوان، درمان زوجین نابارور، حمایت های دوران بارداری و شیردهی، تولد فرزند اول، تولد فرزند دوم به بعد و تولد چندقلوها مورد پوشش قرار گرفته و مشوق های اقتصادی و تسهیلات شغلی برای جوانان عزیز کشورمان در نظر گرفته شده است.

اعطای تسهیلات به زوجین جوان، وام قرض الحسنه برای تولد فرزند اول تا پنجم، تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتن درمان تمامی زوج های نابارور، تحت پوشش کامل قراردادن کلیه مادران در دوران بارداری و شیردهی تا پایان ۵ سالگی کودکان براساس آزمون وسع،  افزایش ۲۵ درصدی تسهیلات مسکن به ازای هر فرزند و افزایش ۲ ساله بازپرداخت، ۱ میلیون سرمایه گذاری بورس برای فرزندان متولد پس از سال ۱۴۰۰، فروش بدون نوبت خودروی ایرانی پس از تولد فرزند دوم به نام مادر، تامین زمین یا واحد مسکونی به قیمت تمام شده پس از تولد فرزند سوم، معافیت مالیاتی ۴۵ درصدی اشخاص حقیقی پس از تولد فرزند سوم.

همچنین افزایش سوابق بیمه گذار زنان خانه دار روستایی و عشایری پس از تولد فرزند چهارم، امکان استفاده مجدد از امکانات دولتی مسکن پس از تولد فرزند سوم، افزایش سنوات خدمت به میزان ۱ سال به ازای هر فرزند پس از تولد فرزند سوم، مرخصی زایمان ۱۲ ماه کامل برای مادران باردار ۲ قلو، تسهیلات قرض الحسنه برای تولد چندقلوها از ۳۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان، بخشی از خدمات ویژه فرزندآوری در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

* هدف مجلس اجبار به خانواده‌ها نیست


در روزهای گذشته «سیدمحمود رضوی» مشاور رسانه‌ای قالیباف در توئیتی نوشت: «ما در کشور یک شکاف مهم داریم میان فرزندخواهی و فرزندآوری؛ یعنی در صورت حمایت‌های لازم دولت خواسته‌ی بسیاری از خانواده‌ها داشتن تعداد بیشتر فرزند است؛ توضیحات این شکاف را با یک جستجوی ساده می‌توانید مطالعه کنید. هدف مجلس اجبار خانواده‌ها به داشتن فرزند بیشتر نیست؛ بلکه حمایت از آنهایی است که فرزند بیشتر میخواهند، اما به علل اقتصادی و محدودیت امکانات نمی‌توانند».

رضوی در ادامه نوشت: «لذا اولویت تخصیص منابع در همه‌ی زمینه‌ها به خانواده‌ ‌ها اختصاص داده شد تا لااقل از منابع موجود برای جلوگیری از فاجعه پیری جمعیت استفاده شود. در این طرح فروش اقلام پیشگیری بارداری ممنوع نشده و هیچ کس به خود اجازه نمیدهد محصولات بهداشتی را ممنوع کند؛ مردم خود صاحب صلاحیت هستند و تصمیم می‌گیرند. آنچه مرقوم شده این است که ضرورتی ندارد منابع دولت برای توزیع رایگان این اقلام مصروف شود. بحث جمعیت بحثی ملی است و در تمامی کشورهایی که با بحران کاهش نرخ باروری مواجه هستند، هیچ خیرخواهی بر سر لزوم تشویق مردم به فرزندآوری برای جلوگیری از برعکس شدن هرم جمعیت مخالفت نمی‌کند».

* آشفتگی رسانه های معاند

پس از تصویب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس یازدهم، رسانه های معاند از جمله بی بی سی فارسی، صدای آمریکا، اینترنشنال سعودی، العربیه و دیگر رسانه های مشابه با آشفتگی و عصبانیت نسبت به آن واکنش نشان داده و به این طرح اعتراض کردند.

نکته قابل توجه اینجاست که رسانه های مذکور، حامی درجه یک تحریم مردم ایران و مدافع پر و پاقرص آشوب و اغتشاش در کشورمان هستند. این رسانه ها در مقابل تحریم داروی کودکان ایرانی سکوت کرده و سند ۲۰ ۳۰ را تبلیغ و بزک کرده و از هیچ اقدامی در اختلاف افکنی میان مردم و مایوس کردن جامعه فروگذار نمی کند.

حالا همین طیف مدعی شده است که قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، علیه زنان و جوانان ایرانی است.

در همین رابطه بی بی سی فارسی- رسانه ملکه انگلیس- در مطلبی نوشت: «مجلس شورای اسلامی طرحی با نام "جوانی جمعیت و حمایت از خانواده" را تصویب کرده که بر ترویج ازدواج و فرزندآوری تاکید دارد. حذف غربالگری، ممنوعیت سقط جنین و توزیع و فروش وسایل پیشگیری از بارداری، از مواردی است که این طرح بر آن تاکید کرده است».

همصدایی اصلاح طلبان با دشمن علیه زنان و جوانان ایرانی/بی بی سی و صدای آمریکا از اقدام مجلس یازدهم آشفته شدند

ایت صدای آمریکا- حامی اصلی تحریم و جنایت علیه مردم ایران- نیز در مطلبی مشابه نوشت: «این طرح که بعضی امتیازهای شغلی و مالی را به افراد دارای فرزند می‌دهد، پیشگیری از بارداری و سقط جنین را در ایران "محدود و ممنوع" می‌کند».

به نظر شما بی بی سی فارسی و اینترنشنال سعودی و صدای آمریکا نگران و دلواپس زنان و جوانان عزیز کشورمان هستند!؟

همصدایی اصلاح طلبان با دشمن علیه زنان و جوانان ایرانی/بی بی سی و صدای آمریکا از اقدام مجلس یازدهم آشفته شدند

همصدایی اصلاح طلبان با دشمن علیه زنان و جوانان ایرانی/بی بی سی و صدای آمریکا از اقدام مجلس یازدهم آشفته شدند

همصدایی اصلاح طلبان با دشمن علیه زنان و جوانان ایرانی/بی بی سی و صدای آمریکا از اقدام مجلس یازدهم آشفته شدند

همصدایی اصلاح طلبان با دشمن علیه زنان و جوانان ایرانی/بی بی سی و صدای آمریکا از اقدام مجلس یازدهم آشفته شدند



* همصدایی اصلاح طلبان با دشمن

و اما نکته قابل تأمل در این میان، همصدایی برخی رسانه ها و فعالین اصلاح طلب با رسانه های دشمن در هجمه علیه قانون مجلس تحت عنوان «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» است.

در یک نمونه، در روزهای گذشته روزنامه اعتماد(متعلق به الیاس حضرتی، از نزدیکان کروبی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم) در مطلبی با عنوان «فرزندآوری زوری» نوشت: «باید پذیرفت فرزندآوری از سوی مردم باید پذیرفته و نهادینه شود. وقتی شاخص سرمایه بالا نیست، اعتماد ملی بالا نیست، انتظار مشارکت نیز نباید وجود داشته باشد. زمانی مردم در این موضوع مشارکت می‌کنند که سرمایه اجتماعی در جامعه بالا رفته باشد. در حال حاضر با پژوهش‌هایی که در چند سال اخیر انجام شد مشخص شد جامعه ما سرمایه اجتماعی بالایی ندارد».

همصدایی اصلاح طلبان با دشمن علیه زنان و جوانان ایرانی/بی بی سی و صدای آمریکا از اقدام مجلس یازدهم آشفته شدند

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه با توهین به مردم کشورمان نوشت: «شاید موضوع فرزندآوری در حاشیه شهرها رخ دهد، ولی ما نباید فقرا را مجبور به افزایش جمعیت کنیم، چون تبعاتش در آینده دامن جامعه را خواهد گرفت».

در یک نمونه دیگر روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «صیانت از فرزند آوری با ضرب و زور» با توهین به هموطنان عزیزمان نوشت: «با وجود شکاف طبقاتی عمیق و گسترده و شیوع فقر در جامعه، این اجبارها و فشارها و نقض حریم خصوصی عمدتا دامن گیر بخشی از جامعه می شود که ثروت و منابع لازم برای عبور از ممنوعیت ها و محدودیت ها را ندارند. سزارین، سقط جنین، پیشگیری از بارداری و غربالگری بیش از پیش به امتیازاتی تبدیل می شوند که در اختیار طبقه ممتاز قرار می گیرند و فقرا از آن محروم تر می شوند. تاثیرش بر فرودستان، تولد کودکان ناخواسته و با ناهنجاری های کروموزومی و عوارض بارداری و زایمان و سقط جنین ناامن برای زنان خواهد بود. بار اصلی این طرح بر دوش فقرا و بخش آسیب پذیر جمعیت است و اگر قرار باشد تاثیری داشته باشد به جمعیت این بخش می افزاید و هم زمان به بازتولید فقر می انجامد».

همصدایی اصلاح طلبان با دشمن علیه زنان و جوانان ایرانی/بی بی سی و صدای آمریکا از اقدام مجلس یازدهم آشفته شدند

* حامیان سند ۲۰۳۰، مخالفان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

همانطور که ملاحظه کردید، برخی رسانه های اصلاح طلب همصدا با بی بی سی و صدای آمریکا با توهین به جوانان و بانوان کشورمان، طرح مجلس را مورد تخریب و تخطئه قرار دادند.

این رسانه ها پیش از این از حامیان اصلی اجرای سند ۲۰۳۰ در ایران بودند. این در حالی است که سند ۲۰۳۰ سندی ضدزن و ضدخانواده و در راستای فروپاشی نهاد خانواده تنظیم شده است.

چندی پیش «حسن رحیم پور ازغدی» با انتقاد از حامیان سند ۲۰۳۰ گفته بود: «در پیمان نامه های غربی گفته شده است که خانواده باید برای نوجوان خود یک حریم خصوصی در مسائل جنسی و باروری قرار دهد، یعنی شما از دختر یا پسر ۱۰ ساله خودت نمی‌توانی بپرسی که دیشب با فلان فرد غریبه کجا بودی. اینجا دیگر بحث مجازات و خشونت علیه کودکان نیست بلکه بحث مداخله پدر و مادر است. همچنین در این پیمان‌ها بر تضمین دسترسی نوجوانان به سقط جنین و نگرفتن ایدز تاکید شده است». لازم به ذکر است که در شهریور سالجاری در دولت سیزدهم، اجرای سند ۲۰۳۰ توسط  آیت الله رئیسی لغو شد.

انتهای پیام/ح
منبع: مشرق
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز ، سیاست
نظرات بینندگان