کد خبر: ۱۵۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۷ آبان ۱۴۰۰

کارگر سیلی خورده هتل چمران قصد شکایت دارد

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان فارس گفت: کارگر هتل چمران بر سر کار خود بازنگشته و قصد شکایت دارد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهرزاد مویدی رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان فارس در نشست خبری با بیان اینکه در نشست دلجویی مالک هتل چمران از این کارگر به عنوان میهمان حضور داشته و چند دقیقه‌ای بیشتر آنجا نبوده است، گفت: بیش از ۱۱ وکیل اعلام کردند که به صورت رایگان آماده دفاع از حقوق کار گر هستند، اما در تماسی که مادر این کارگر با شورای هماهنگی داشته اعلام کرد که این کارگر قصد بازگشت به کار خود را دارد و شکایتی ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه کارگر هتل چمران چند روزی بعد از برگزاری جلسه بر سر کار خود بازنگشته و قصد شکایت دارد، تاکیدکرد: این‌ شورا تحت تاثیر هیچ شخص و جایگاهی و دغدغه آن دفاع از حقوق کارگران است.

مویدی ادامه داد: در بحث سیلی خوردن یک کارگر از سوی کار فرما یا مالک هتل علام کردیم که باید این مسئله از دو جنبه مورد بررسی قرار گیرد که یک بُعد آن مسئله فردی و حقوق شخصی کردن کارگر است و بُعد دیگر خدشه به جنبه عمومی جایگاه کارگر است که در این دو بعد کار پیگیری شده است.

وی در پایان ضمن قدردانی از همراهی بسیاری از رسانه‌ها و وکلاء و دیگر حوزه‌های مرتبط از حقوق و حایگاه کارگران گفت: البته گلایه‌هایی نیز مطرح است که مجال گفتن آن نیست.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود کار مخالف اصلاح قانون کار نیستیم اما می گوییم تاوان عملکرد مدیران ناکار آمد و تصمیم های نابخردانه را نباید تولید و کارگر پس دهد، گفت: اضافه کردن تبصره مزد توافقی به ماده ۴۱ قانون کار، مصداق برده داری است.

مؤیدی با اشاره به این که بسیاری از کسانی که به دنبال اصلاح قانون کار هستند، سواد کارشناسی اصلاح این قانون را ندارند، افزود: ما هم با افزایش بی رویه حقوق و دستمزد مخالفیم اما امروز بحث تعیین حقوق کارگران به صورت شیر و خطی است و حتی مناسب با تورم نیست.

وی اظهار کرد: افزایش حقوق و دستمزد باید منطقی، کارشناسی شده و براساس معیارهای شورای عالی کار باشد.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان فارس گفت: به جای کیفیت بخشی به تولید و بازار سازی برای تولید به دنبال اصلاح قانون کار هستیم در حالی که قانون کار به هیچ وجه معضل نیست؛ کسانی که قانون کار را معضلی بر سر راه تولید می دانند پاسخ دهند چرا در مناطق ویژه اقتصادی که قانون کار بر آن مترتب نیست وضعیت تولید به این صورت درآمده است.

مؤیدی با اشاره به طرح خیریه کار نذر امام حسین در مجلس و امضاء ۳۹ نماینده در پای آن، گفت: با نذر و نیاز که نمی شود جمعیت را جوان کرد باید به دنبال راهکار های ارتقاء تولید، ایجاد اشتغال، امنیت شغلی، جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق بود.

وی معتقد است که اصلاح قانون کار باید به نفع تولید کشور اصلاح شود.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان فارس خطاب به نمایندگان مجلس گفت: آیا فرزندان مجرد شما می توانند با حداقل حقوق یک کارگر یک ماه خود را بگذرانند.

این مسئول تأکید کرد: جامعه کارگری امروز طلبکار نمایندگان مجلس و تصمیم گیرندگان است که چرا قراردادهای موقت، طرح طبقه بندی مشاغل، اضافه شدن پایه سنوات و قوانین حمایتی از کارگر اصلاح و دیده شده است.

وی با بیان این که آماده مناظره با طراحان و پیشنهاد دهندگان اصلاح قانون کار در فضای کارشناسی هستیم گفت: مدعیان کاهش نرخ بیکاری در استان بیایند تا با آمار به آن ها بگوییم، نرخ بیکاری در استان نه تنها کاهش نیافته که افزایش هم یافته است و امروز بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان فقط حقوق بیمه بیکاری در فارس پرداخت می شود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان