کد خبر: ۱۵۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰
در گفتگو با شیرازه مطرح شد:

راه اندازی تصفیه خانه منطقه ای در شیراز بررسی می شود/ رفع بلاتکلیفی آیین نامه توانمند سازی و حمایت از معلولین در شورای ششم

رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز در ادامه به مشکل فاضلاب و پساب ها اشاره کرد و افزود: در گذشته اقداماتی در راستای ساماندهی فاضلاب‌ها صورت گرفته که به نتیجه نرسیده اما اکنون در حال بررسی و به سرانجام رساندن آن هستیم تا با هماهنگی سازمان آب تصفیه خانه های منطقه ای راه اندازی شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، بنابه خواست مردم جهت اطلاع از روند فعالیتهای شوراهای شهر و روستا و همچنین شفاف سازی برخی امور در این پارلمان محلی، شیرازه بنا دارد از این پس گفتگویی با اعضای شوراها در مناطق مختلف استان فارس انجام دهد.

به همین منظور شوراهای شهر در سراسر استان، می‌توانند آمادگی خود را برای این گفتگوی صمیمی به این پایگاه تحلیلی خبری، اعلام کنند تا از این طریق اعتماد سازی بین شهروندان و نمایندگان خود در شورا صورت گیرد.

مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه با بیان اینکه حدود 60درصد حجم کار شهرداری در این کمیسیون تعریف میشود، گفت: کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری پنج سازمان بزرگ، دو اداره کل و مجموعه ادارات مرتبطی دارد که تنوع موضوعات در آن بسیار  است بر همین اساس از همان ابتدای آغاز به کار موضوعات را بررسی کرده و 11 مصوبه مهم را شناسایی و در دستور کار قرار دادیم.

وی اولین موضوع را که مورد بررسی قرار گرفته، بحث معتادان متجاهر عنوان کرد و افزود: در همین راستا دو جلسه در استانداری و دو جلسه در دو کمیسیون شورا برگزار شد تا این موضوع مورد بررسی دقیق و واکاوی قرار گیرد تا این معتادین که به راحتی در سطح شهر جولان میزنند و مواد مخدر مصرف میکنند، تعیین تکلیف شوند.

زارعی با بیان اینکه باید واقعیت ماجرا برای مردم و مسئولین روشن و بازگو شود اظهار کرد: نمیتوان انکار کرد که این افراد در سطح شهر سرگردان هستند و چهره شهر را نازیبا کرده اند پس باید فکری به حال اینها کرد چون هر دستگاه وظیفه ای در قبال این معضل دارد بنابراین می بایست پاسخگوی وظایف خود باشند.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه در سومین حرم اهل بیت(ع) و کنار بقاء متبرکه شیراز تجمع معتادین بیشتر مشاهده می شود، تصریح کرد: اگر به موضوع معتادین متجاهر به صورت جدی توجه نکنیم خطری بزرگ نسل آینده را تهدید می‌کند.

وی در ادامه به آیین نامه توانمند سازی و حمایت از معلولین اشاره کرد و افزود: در گذشته شهرداری موظف شده بود لایحه ای در این خصوص تنظیم  و تقدیم شورا کند که این لایحه همچنان بلاتکلیف باقی مانده بود اما در شورای ششم دنبال شد.

این مقام مسئول ادامه داد: مقرر گردید 3درصد از استخدام های شهرداری به افراد معلول تعلق گیرد، همچنین افراد معلول طبق این لایحه می‌بایست از وسائل نقلیه عمومی، به صورت رایگان استفاده کنند و چندین مورد دیگر در حمایت از معلولین  در شورای ششم مصوب شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز، عدم تمرکز مدیریتی در فضای سبز شهری را یکی دیگر از موارد پیگیری شده اعلام کرد و گفت: در این حوزه متولی زیاد وجود دارد به گونه ای که مدیریت ارتفاعات دست یک نفر است، باغات نفر دیگر و فضای سبز هم مدیریتی مجزا دارد که باید یک ساماندهی جدی با یک متولی و مدیریت انجام پذیرد که صدر تا ذیل کار را با انسجام  انجام شود.

وی اضافه کرد: چند متولی بودن نه تنها در حوزه فضای سبز بلکه در دیگر عرصه ها از جمله آب، نیز وجود دارد که باید مدیریت یکپارچه اعمال گردد.

زارعی در ادامه به مشکل فاضلاب و پساب ها اشاره کرد و افزود: در گذشته اقداماتی در راستای ساماندهی فاضلاب‌ها صورت گرفته که به نتیجه نرسیده اما اکنون در حال بررسی و به سرانجام رساندن آن هستیم تا با هماهنگی سازمان آب تصفیه خانه های منطقه ای راه اندازی شود.

سایت پسماندهای ساختمانی موضوع دیگری بود که زارعی به آن گریزی زد و اظهار کرد: روزانه حدود 7هزار تن نخاله های ساختمانی توسط 1000کامیون به این سایت واقع در منطقه کیان آباد انتقال داده میشود و در حال حاضر ظرفیت این سایت تکمیل و رو به پر شدن است که باید چاره ای در این خصوص اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه دو راه حل برای پسماند شهری وجود دارد، بیان کرد: یکی اینکه ظرفیت جدیدی به همان مکان اضافه شود یا مکان جدیدی در نظر بگیریم تا با مشکل مواجه نشویم.

ساماندهی کارگران ساختمانی که هر روز جهت کار در نقاط مختلف شهر تجمع میکنند و مکان مناسبی ندارند از دیگر برنامه های شورای ششم است که این عضو شورا به آن اشاره کرد.

زارعی طرح راه اندازی 22 بازارچه شهری را برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی برای کوتاهی دست واسطه ها مورد توجه قرار داد و بیان کرد: اردو بازار، بازار روح اله و بازارهای قدیمی شهر از دیگر مباحث مورد توجه شورای ششم است که کف سازی، تعمیرات سقف و بهسازی بدنه و تعمیرات صورت گیرد، البته کف سازی انجام شده و بقیه کارها همچنان نیمه کاره رها شده بود که در این شورا در صدد اتمام کار هستیم.

به گفته رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز آرامستانهای شیراز و ساماندهی این مکانها را از برنامه های اولویت دار شورا دانست و عنوان کرد: در شهرستان شیراز 32 آرامستان وجود که 4 نقطه غیر فعال شده است کمااینکه قبلا زیر نظر اوقاف و هیئت امنای محلات شهر بودند اکنون شهرداری تنها نظارت و کنترل میکند. 

وی عدم مدیریت مناسب آرامستان ها را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: اگر اموات بدون سازماندهی و ساز و کار مناسب دفن شوند با مشکل مواجه خواهیم شد.

زارعی در ادامه به پیوست زیست محیطی پروژه ها اشاره کرد و گفت: اگر پروژهای عمرانی پیوست زیست محیطی نداشته باشند در آینده با مشکلاتی مواجه خواهند شد که به همین منظور راهکارهایی در دستور کار شورا قرار گرفته است.

 وی در بخش دیگر این گفتگو به رویکرد و نگاه هر شورا اشاره کرد و افزود: نگاه و اهداف محرک انجام کار ها در دوره شورا است، پس باید دید رویکرد و راهبرد شورای ششم چه وجه تمایزی با سایر دوره ها دارد و چه شعاری دارد.

زارعی عدالت محوری را شعار شورای ششم عنوان کرد و گفت: عدالت به معنای عام و مطلق  آن است که برای همه وجود داشته باشد به همین خاطر در شورای ششم کمیسیون حاشیه نشینی تشکیل شد تا عادلانه و متوازن به شهر توجه و رسیدگی شود.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان