کد خبر: ۱۵۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰
استاندار فارس:

عملکرد بسیجیان در کرونا افتخار آفرین است/ آموزش و پژوهش در دانشگاه ها بسیجی وار و جهادی باشد

ایمانیه مشارکت بسیجیان در بحران کرونا را مورد اشاره قرار داد و حضور و همکاری آنان را افتخارآفرین خواند و گفت: نقش بسیج در حوزه‌های پزشکی و پیراپزشکی بر هیچ فردی پوشیده نیست.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، ۲۹ آبان در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جایگاه و اهمیت بسیج و نیروهای بسیجی در کشور گفت: هر فردی از این جامعه که دلسوزانه برای مردم، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی گام بردارد، بسیجی است.

وی با بیان اینکه نقش بسیج در حوزه‌های پزشکی و پیراپزشکی بر هیچ فردی پوشیده نیست، اظهار کرد: به ویژه اینکه بسیجیان در بحران کروناویروس با مشارکت در امر پیشگیری و درمان بیماران افتخارآفرین بودند.

استاندار فارس با قدردانی از سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس و کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه به پاس تلاش در بحران کروناویروس به ویژه در امر واکسیناسیون علیه این بیماری، به پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فرآیند واکسیناسیون علیه کروناویروس اشاره کرد و از مسوولان به ویژه بسیجیان دانشگاه خواست تا برای حفظ این جایگاه و تقویت ایمن سازی عمومی مردم استان در برابر این بیماری، بیش از پیش تلاش کنند.

ایمانیه با اشاره به دیگر رسالت‌های بسیجیان در عرصه‌های مختلف سلامت، مشارکت در پیشبرد برنامه‌های واکسیناسیون، همچنین پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر نظیر بیماری‌های قلبی عروقی، انواع سرطان‌ها و سوانح و حوادث ترافیکی را از دیگر مسوولیت های بسیجیان عنوان کرد.

ایم مقام مسئول، با تأکید بر ضرورت تقویت اعتماد مردم نسبت به دولت، گفت: وظیفه دولت زنده نگه داشتن امیدها است و همه مسئولان و مدیران نظام باید برای این امر تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روحیه ایثارگونه و بسیجی‌وار سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاره کرد که انتظار می‌رود دانشگاه دوران با شکوهی در عرصه خدمت‌رسانی به مردم استان را سپری کند.

ایمانیه تکمیل چرخه خدمات پزشک خانواده در استان را از دیگر ضرورت‌های حوزه سلامت در استان عنوان کرد و گفت: آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها نیز باید با اقدامات و تلاش‌های بسیجی‌وار و جهادی متحول شود.

بنابه گفته استاندار فارس، مسئولان سلامت استان با نگاه عدالت‌محوری نسبت به راه‌اندازی و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی و اعزام متخصصان به ویژه به مناطق محروم استان گام بر دارند.

ایمانیه با اشاره به اینکه گام‌ها برای ارتقای سطح سلامت مردم باید بسیجی وار باشد، اظهار کرد: بسیج می تواند در توزیع و مصرف دارو و تولید، توزیع، واردات و صادرات حوزه غذا نیز جهادی عمل کند و در سازندگی و تکمیل پروژه های عمرانی مانند ساخت خانه های بهداشتی و پایگاه های اورژانس مشارکت فعال داشته باشند.

استاندار فارس با اعلام حمایت مجموعه استانداری از دانشگاه‌های استان، اظهار کرد: مدیریت استان همراه با دانشگاه‎های استان است و برای ارتقای وضعیت فارس به ویژه در حوزه بهداشت و درمان مشارکت دارد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان