کد خبر: ۱۵۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۳۰ آبان ۱۴۰۰
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز:

کمربندی شیراز قتلگاه مردم این شهر است/فرونشست زمین خطری برای شهروندان

ترابی به مشکل قدیمی کمربندی شیراز اشاره کرد و گفت:کمربندی شیراز قتلگاه مردم این شهر است ؛که این اتفاق تاسف بار ناشی از کم کاری و عدم هماهنگی دستگاه‌های متولی در گذشته بوده است که وزارت راه و شهرسازی باید این کمبودها را جبران و، استانداری فارس هم باید پیگیر رفع مشکلات مردم باشد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، غلامعلی ترابی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز امروز یکشنبه ۳۰آبان  در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورا با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج و استفاده از این نیروی مردمی درگذشته و‌حال در امور مختلف گفت: امروز مدیران حاکم بر جامعه اعم از قوه مجریه، قضاییه و مقننه و مدیران میانی همه دستگاه‌ها باید بدانند که تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی جامعه بهره جستن از ظرفیت‌های پایان‌ناپذیر ملت است.

آقایان مدیر خود را عقل کل ندانید و از ظرفیت مشارکت مردمی در همه سطوح استفاده نمایید
 
وی با بیان اینکه آنجا که مدیران متوجه شده‌اند که کارها باید با مشارکت مردم حل شود، افزود: این ظرفیت بی‌نظیر مردم متدین ایران زمین می‌تواند گره‌گشا باشد،به سرعت مسائل پیچیده و علی الظاهر لاینحل ، حل شده، یا گرفتاری های مردم به حداقل رسیده است، می‌توان از این کلام اینگونه برداشت کرد آنجا که مشکلات باقی است و گرفتاری های مردم برطرف نشده آن جایی است که از ظرفیت مردمی استفاده نشده است.

ترابی خطاب به مدیران گفت:آقایان مدیر خود را عقل کل ندانید و از ظرفیت مشارکت مردمی در همه سطوح استفاده نمایید و با مردم با صداقت رفتار نمایید و خود را خادم مردم بدانید.

 شهرداری از ظرفیتهای مردمی در اداره شهر استفاده کند

 این عضو شورای شهر شیراز در ادامه خواستار استفاده شهرداری از ظرفیتهای مردمی در اداره شهر شد و خطاب به شهردار شیراز اظهار کرد: در دوره مدیریت خود نقش مردم را در سطح مدیریت شهری افزایش داده و آنان را در کنار خود ببینند و مدیریت خود را از پشت درهای بسته به اجتماع و بین مردم بکشانند.  

وضعیت تاسف بار کمربندی شیراز ناشی از کم کاری دستگاه‌های متولی در گذشته است

وی در بخش دیگیری از سخنان خود به فرو نشست زمین در شیراز اشاه کرد و گفت:بحث فرونشست در شیراز جدی است پس نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید بحث تخصیص آبهای زیرسطحی شیراز و پساب شهری را به دشت های اطراف و بعضی کارخانه‌ها پیگیری نمایند چرا که زلزله و حادثه خبر نمی دهد و از همین امروز باید حوادث آینده را مدیریت کرد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز در ادامه به مشکل قدیمی کمربندی شیراز نیز اشاره کرد و گفت:کمربندی شیراز قتلگاه مردم این شهر است ؛که این اتفاق تاسف بار ناشی از کم کاری و عدم هماهنگی دستگاه‌های متولی در گذشته بوده است که وزارت راه و شهرسازی باید این کمبودها را جبران و، استانداری فارس هم باید پیگیر رفع مشکلات مردم باشد.

ترابی به نقش شرکت آب و فاضلاب شیراز که متولی حل مشکلات انتقال فاضلاب به جنوب شهر شیراز است اشاره کرد و افزود:نمی‌شود در قسمتی از شهر، شبکه فاضلاب احداث کرد و فاضلاب را در قسمت دیگری از شهر رها نمود و ساکنان آن مناطق را گرفتار انواع بیماری‌ها و آلاینده‌ها نمود که باید فکری به حال رفع مشکلات این محلات کرد

وی مشکلات سرانه سبز شهر را از دیگر موارد مورد بحث دانست و گفت:در چند سال گذشته سرانه فضای سبز شهر شیراز کاهش یافته که این موضوع خطر جدی است و محیط زیست شیراز را تهدید میکند که در این راستا توسعه فضای سبز شهری باید با سرعت بیشتری توسط شهرداری صورت پذیرد و کنترل و نظارت بر تخریب فضای سبز شهری و باغات شیراز با دقت عمل بیشتر انجام شود.

این عضو شورای شیراز در پایان تصریح کرد: بودجه سال آینده شهرداری باید به نحوی توسط شهردار و مدیران شهرداری بسته شود که در آن رعایت بهره ‌وری صورت پذیرفته و از هدر رفت منابع مالی جلوگیری شود و در اجرای پروژه‌های عمرانی اولویت با پروژه های ماندگار و اثرگذار باشد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان