کد خبر: ۱۵۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰
رییس کمیسیون هوشمندسازی، فناوری های نوین و اطلاعات شورای شهر شیراز:

هوشمند سازی باعث افزایش شفاف سازی فعالیت های شهرداری می شود

نصیری بابیان اینکه هوشمند سازی پل ارتباطی بین شهروندان و سازمانهای دولتی و شهرداری می باشد، گفت: هوشمند سازی باعث کاهش ارتباط مستقیم و رو در رو، کاهش احتمال ارتکاب به جرم و تخلف از سوی شهروندان و کارکنان کاهش هزینه های عملیاتی، افزایش شفاف سازی فعالیت های شهرداری می شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهدی نصیری رییس کمیسیون هوشمندسازی، فناوری های نوین و اطلاعات شورای شهر شیراز امروز سی ام آبان ماه در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورا با اشاره به گذشت  سه ماه و نیم از عمر شورای ششم و وجود چالش های زیادی در شهرداری گفت: مشکلاتی که با آن رو به رو هستیم در شوراهای قبل نیز بیان شده بود که وقتی جزئیات بسیاری از این چالش ها را بررسی کردیم چند دلیل وجود دارد که بر اساس تخصص و تجربه می توان راهکارهای برای آن پیشنهاد داد که امکان پذیر کردن کارهای غیرممکن و سخت و همچنین در کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت موثر بوده است.

وی هوشمندسازی واستفاده از فناوری های نوین را، راهکاری برای سرعت بخشیدن به اجرای برنامه ها در سازمان هاو نهادها دانست و افزود: امروزه می توان شهرهای کلان را در جهان از جمله کشور ما به عنوان قطب اقتصادی مهم معرفی کرد از نظر متخصصان مهمترین تمایز بین کلانشهرها هوشمندسازی به معنای استفاده از زیرساخت ها و سامانه های هوشمند معرفی شده است.

نصیری با بیان اینکه اگر بخواهیم شیراز به عنوان یک قطب اقتصادی مهم معرفی شود باید هوشمندسازی را بعنوان اولویت اول مدیریت شهری در نظر بگیریم، گفت: چرا که قطب اقتصادی شدن نیازمند ایجاد بستر اشتغال، کاهش محرومیت، افزایش قدرت شهر برای گردشگری بیشتر، ایجاد بستر برای کسب و کارهای جدید و جذابیت بیشتر برای سرمایه گذاران و پیشرفت در معرفی الگوی اسلامی ایرانی شیرازی به کشور و جهان است..

رییس کمیسیون هوشمندسازی، فناوری های نوین و اطلاعات شورای شهرشیراز با بیان اینکه هوشمندسازی شهر یعنی اینکه شهر بر پایه فناوری های نوین مانند اینترنت اشیا و فناوری اطلاعات مدیریت می شود تصریح کرد: هوشمندسازی شهرها بر اساس تحلیل داده های بدست آمده از سمت شهروندان است و باعث بهره وری بیشتر و کیفیت زندگی شهروندان می شود و با افزایش جمعیت حساسیت بیشتر احساس می شود.

این عضو شورای شهر شیراز عنوان کرد: برای هوشمندسازی باید به دوبخش زیر ساخت ها و کاربرد ها توجه کرد.زیر ساخت هایی مانند فیبر نوری، مرکز داده، کیف پول الکترونیک که برای هوشمندسازی ضروری است.

نصیری افزود: در کاربردها تکنولوژی هایی مانند اینترنت اشیا و توسعه نرم افزاری ، مهم تلقی می شود و از فناوری های نوین همچون هوش مصنوعی، هوش تجاری و داشبوردهای مدیریتی، ایجاد انباره داده متمرکز شهرداری و واقعیت مجازی و افزوده ضروری به نظر می رسد.

وی با تاکید بر اینکه هوشمندسازی شهر به مرور باید بیشتر شود گفت:  در صورتی ما می توانیم شهرمان را هوشمندتر معرفی کنیم که تعداد پروژه های عمرانی را کاهش دهیم ، مدیریت حمل ونقل با هزینه کمتر، خدمات با کیفیت تری به شهروندان ارائه کند و ترافیک شهر با هزینه های بسیار کمتر بهبود بیشتری داشته باشندو به طور خلاصه باعث صرفه جویی حدود ۱۲۰ ساعت در یک سال از عمر یک شهروند باشد.

رییس کمیسیون هوشمندسازی، فناوری های نوین و اطلاعات بابیان اینکه هوشمند سازی  پل ارتباطی بین شهروندان و سازمانهای دولتی و شهرداری می باشد، افزود: هوشمند سازی باعث  کاهش ارتباط مستقیم و رو در رو، کاهش احتمال ارتکاب به جرم و تخلف از سوی شهروندان و کارکنان کاهش هزینه های عملیاتی، افزایش شفاف سازی فعالیت های شهرداری می شود.

نصیری در پایان اظهار کرد: از استاندار محترم و سازمانهای زیر مجموعه تقاضا دارم چون مدیریت یکپارچه شهری هنوز مصوب نشده است در قالب کارگروه هوشمندسازی کلان شهر شیراز ارتباط های مستمروجود داشته باشد تا تصمیم گیری های یکپارچه برای شهر هوشمند و نه شهرداری هوشمند داشته باشیم.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان