کد خبر: ۱۵۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از جاسازی تریاک زير بار خاك آهن تا نجات پیرمرد 83 ساله از مرگ

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید

قتل 5 نفر و هلاكت قاتل؛گروگان‌ها آزاد شدند

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پليس فارس قاتلي كه بامداد امروز 5 نفر را به قتل و دو نفر را گروگان گرفته بود به هلاكت رسيد.

سردار رهام‌بخش حبيبي ، بيان كرد: حوالي ساعت يك بامداد اولين روز از آذرماه از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 يك فقره درگيري منجر به قتل 5 نفر حدودا 35 الي 60 ساله در خيابان عدل شيراز به ماموران پليس اعلام و سريعا براي بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند قاتل كه داماد خانواده بوده با اسلحه كلاش 5 نفر از بستگان درجه يك همسرش (2 نفر برادر زن، همسر، دختر و پسر برادر خانم خودش) را كشته و با گروگان گرفتن دو نفر از بستگان مقتولين سريعا متواري شده است.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان كرد: از همان لحظات اوليه ماموران پليس اقدامات خود را براي شناسايي و دستگيري شروع و با تحقيقات فني و تخصصي محل اختفا قاتل را در همان حوالي شناسايي كردند.

سردار حبيبي تصريح كرد: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام شدند كه قاتل به محض مشاهده پليس با اسلحه كلاش اقدام به تيراندازي به سمت ماموران كرد.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينكه پس از حدود يك ساعت درگيري، قاتل بدون توجه به دستور پليس همچنان اقدام به تيراندازي مي‌كرد، عنوان داشت: ماموران انتظامي در درگيري متقابل موفق شدند هر دو گروگان را به صورت صحيح و سالم آزاد و قاتل 55 ساله را به هلاكت برسانند.

وي با اشاره به اينكه علت اصلي درگيري برابر بررسي‌هاي اوليه پليس اختلاف مالي بر سر ارث و ميراث بوده است، عنوان داشت: امنيت كنوني استان فارس به سادگي به دست نيامده كه با حركات سوء عده‌اي از مخلان نظم و امنيت خدشه‌دار شود؛ بنابراين به مردم اطمينان مي‌دهيم با تمام توان حافظ امنيت و نظم و آرامش آنان هستيم.

زير بار خاك آهن ترياك جاساز بود

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پليس شهرستان ني‌ريز و يگان تكاوري، 331 کیلو ترياك در بازرسي از يك دستگاه كاميون كشف شد.

سردار رهام‌بخش حبيبي بيان كرد: روز گذشته مأموران انتظامي شهرستان ني‌ريز با همكاري كاركنان يگان تكاوري استان حين گشت زني در محور كرمان-شيراز به يك دستگاه كاميون حامل بار خاك آهن مشكوك و با اقدامات فني و تخصصي آن را توقيف كردند.

وي خاطر نشان كرد: ماموران انتظامي با هوشياري و تيزبيني موفق شدند در بازرسي از اين كاميون 331 كيلو ترياك كه به طرز بسيار ماهرانه‌اي زير بار خاك آهن جاسازي شده بود كشف كردند.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطر نشان كرد: در اين خصوص يك قاچاقچي حرفه‌اي دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

سردار حبيبي با بيان اينکه يكي از اصلي‌ترين ماموريت‌هاي پليس مبارزه با حمل، نگهداري، قاچاق و فروش مواد مخدر است، بيان داشت: ما استوارتر از هميشه در برابر قاچاقچيان ايستاده‌ايم و به هيچ عنوان اجازه جولان به سوداگران مرگ را نخواهيم داد.

کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق دراقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف یک دستگاه موتورسیکلت 250سی سی قاچاق به ارزش 3 ميليارد ريال در این شهرستان خبرداد.

 مراد صارمی ، بیان کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی اقليد با اقدامات فني و تخصصي از نگهداری يك دستگاه موتورسیکلت قاچاق در منزل يكي از شهروندان مطلع و بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران انتظامي بلافاصله با هماهنگی مراجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق به کشف یک دستگاه موتورسیکلت 250 سی‌سی خارجي قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را 3 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

با اقدام به موقع پلیس پیرمرد 83 ساله از مرگ نجات يافت

فرمانده انتظامی فسا گفت: یکی از ماموران انتظامی با اقدامی به موقع و انسان دوستانه، پیرمرد 83 ساله که دچار حمله قلبی شده بود از مرگ نجات داد.

محمدهاشم قسام با اعلام این خبر اظهار کرد: در روز جمعه 28 آبان حین برگزاری مراسم تشییع شهید سرافراز عبدالمطلب اسدی پور، پیرمردی حدودا 83 ساله در گوشه پیاده رو دچار حمله قلبی می شود.

وی افزود: یکی از ماموران انتظامی که جهت برقراری نظم و امنيت مراسم در نزدیکی آن محل مستقر بود با مشاهده این صحنه، بلافاصله اقدامات اولیه جهت احیای قلبی فرد بیمار را انجام داده و طی تماس با اورژانس وی برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل می‌گردد.

فرمانده انتظامی فسا خاطر نشان کرد: خدمت به مردم که موجب سرافرازي و تقرب به درگاه الهي است همواره در دستور کار خادمان مردم در نیروی انتظامی قرار دارد.


کشف کارد و چاقو قاچاق در اوز

فرمانده انتظامي اوز از كشف 16 هزار و 500 عدد كارد و چاقو خارجي قاچاق به ارزش يك ميليارد ريال خبر داد.

 هادي محمديان ، بيان كرد: ماموران انتظامی شهرستان اوز حین گشت زنی در حوزه استحفاظي به یک سواری پژو 405 مشکوک و با اقدامات فني و تخصصي آن را توقيف كردند

وي افزود: ماموران انتظامي موفق شدند در بازرسي از اين خودرو 16 هزار و 500 عدد كارد، چاقو و 7 دستگاه آرام پز خارجي قاچاق را كشف كنند.

فرمانده انتظامي اوز با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در این راستا یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قانونی شد.

پلمب 15 واحد صنفي متخلف درسروستان

فرمانده انتظامي شهرستان سروستان از اجراي طرح نظارت بر صنوف و پلمب 15 واحد صنفي متخلف خبر داد.

 آرش بخشایی مطلق ، اظهار داشت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومي با راه اندازی تيم تلفیقی با اتاق اصناف و مرکز بهداشت سروستان به منظور ساماندهي واحد‌هاي صنفي متخلف و فاقد پروانه كسب از 40 واحد صنفي در اين شهرستان بازديد کردند.

وي افزود: در اين طرح 15 واحد صنفي متخلف به علت نداشتن پروانه كسب و عدم رعايت ضوابط و مقررات مربوطه پلمب و از ادامه فعاليت آنها جلوگيري شد.

 بخشایی با تأكيد بر تداوم اجراي طرح هاي كنترلي و نظارتي ويژه اصناف، تصريح كرد: نظارت بر نحوه اجرای قوانین و مقررات صنفی يكي از مأموريت هاي اولويت‌دار مأموران اداره نظارت بر اماكن عمومي است و شهروندان مي‌توانند موارد خاص در این زمینه را به پليس اعلام کنند.

كشف وينچستر و ترياك از راكب موتورسيكلت

فرمانده انتظامی داراب گفت: با توقيف يك دستگاه موتورسيكلت يك قبضه اسلحه وينچستر و 39 كيلو ترياك كشف شد.

 عليرضا نوشاد ، با اعلام این خبر بيان كرد: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر داراب حین کنترل محورهاي مواصلاتي در اطراف روستاي حسین مرده به یک دستگاه موتورسيكلت مشكوك و دستور ايست را صادر كردند.

وی افزود: راكب بدون توجه به ايست پليس متواري و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي موفق شدند با اقدامات فني و تخصصي موتوسيكلت را توقيف كنند.

فرمانده انتظامی داراب با بيان اينكه در بازرسي از راكب و زين موتورسيكلت 39 كيلو مواد مخدر از نوع ترياك و يك قبضه اسلحه وينچستر به همراه تعدادي مهمات مربوطه كشف شد، تصريح كرد: قاچاقچي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

گردوهاي قاچاق به مقصد نرسيد

فرمانده انتظامي كوار از توقيف يك خودرو  پژو 405 و کشف 320 کیلوگرم گردو خارجي قاچاق به ارزش میلیون  ريال در آن شهرستان خبر داد.

سیدرحمان هاشمی  بيان كرد: ماموران پليس آگاهي كوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك خودرو  پژو 405 مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسي از اين خودرو 320 كيلوگرم گرم گردو خارجی قاچاق  و فاقد مدارک قانوني را كشف كنند.

فرمانده انتظامي كوار با بيان اينكه در اين راستا يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، افزود: ارزش اين محموله قاچاق برابر نظر كارشناسان، 700 میلیون  ريال برآورد شده است.


انتهای پیام/س
نظرات بینندگان