کد خبر: ۱۵۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰
به همت جهادگران بسیجی صورت گرفت:

افتتاح فاز نخست کانال آبرسانی بخش ششده و قره بلاغ/ ۵۰ واحد مسکن محرومین فارس در هفته بسیج به بهره برداری رسید

معاون عمرانی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی استان فارس گفت: فاز اول پروژه کانال آبرسانی بخش ششده و قره بلاغ شهرستان فسا به طول ۱۳۰۰ متر در هفته بسیج افتتاح و بهره برداری رسید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حمید کارگر معاون عمرانی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه فعالیت جهادگران در عرصه محرومیت زدایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: همزمان با اعلام فرماندهی محترم کل سپاه در خصوص برطرف سازی مشکل آب در سطح کشور، بسیج سازندگی استان با عزمی جدی تر وارد عرصه شد و پروژه هایی را با هم افزایی دستگاه های دولتی انجام داده است.

کارگر با بیان اینکه ۱۲ پروژه آبرسانی در سطح استان فارس در حال اجرا است، گفت: شش پروژه کانال های آبرسانی کشاورزی و شش پروژه لایروبی قنات، آب رسانی سیار و... بوده است.

معاون عمرانی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی استان فارس یکی از برنامه های شاخص آبرسانی را در بخش ششده و قره‌بلاغ اعلام کرد و گفت: باتوجه به تبخیر آب از چشمه تا زمین های کشاورزی و باغات در این بخش، پروژه کانال کشی این بخش توسط بسیج سازندگی در دو فاز و به طول  ۲ کیلومتر و ۴۰۰ متر تعریف شد.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات از کمک ها اقتصادی بسیج به بخش کشاورزی تامین شده است، افزود: در فاز اول ۱۳۰۰ متر از این کانال در هفته بسیج افتتاح و بهره برداری رسید.

بنابه گفته کارگر، خشکسالی اخیر باعث تبخیر ۲۰ درصدی آب انتقالی از چشمه به باغات و زمین های کشاورزی شد که با احداث این کانال ها شاهد تسریع در آبرسانی و عدم هدر رفت خواهیم بود و با این پروژه ۲۵۰ هکتار از زمین های ششده و قره بلاغ از مشکل کم آبی نجات خواهند یافت.

این مسئول جهادی، پروژه های دیگر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در نور آباد ممسنی، خفر و جنوب استان پروژه های آبرسانی در حال انجام است که به مناسبت دهه فجر بهره برداری و افتتاح می شود.

معاون عمرانی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی فارس تاکید کرد: گروه های جهادی به عنوان تسهیلگر فعالیت کرده و در کنار دستگاه های دولتی قسمتی از محرومیت را برطرف می کنند.

کارگر نقش مردم در پیشبرد پروژه ها را بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: کار با همت گروه های جهادی، همکاری خود مردم و با اختصاص اعتبارات خاص قرارگاه جهاد سازندگی سپاه کار های بزرگی رقم خورده است که در این بین مردم مناطق در کنار جهادگران نقش موثری را ایفا می کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: طول پروژه روستا خفر ۳۰۰ متر بوده و با همکاری مردم در پخش مصالح، زیر سازی و... منطقه ۵۱۷ متر تمام شده است.

معاون عمرانی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ تانکر سپاه در طول سال مخصوصا تابستان و بسیج آبرسانی سیار در سطح استان را انجام می دهند، گفت: عمده فعالیت بسیج سازندگی ، بازسازی، تکمیل و یا احداث "مسکن محرومین" است که در هفته بسیج ۵۰ واحد مسکن به بهره برداری رسید.

کارگر در پایان سخنان خود تاکید کرد: بسیج سازندگی و فجر فارس همواره آماده خدمت رسانی در تمامی عرصه ها بوده است که اکنون فعالیت ها در شاخه های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی،  بسته های حمایتی و... انجام می شود.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان