کد خبر: ۱۵۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۰۴ آذر ۱۴۰۰
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس:

آزادسازی ۱۰۴۸ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در استان فارس/ بسیج برآمده از تفکر انقلابی و خاستگاه مردمی و دینی دارد

علیزاده بیان کرد: بسیج همواره پیشرو در خدمت به مردم و امید آفرینی و محرومیت زایی بوده است و هر جا که مردم نیاز به یاری و کمک رسانی بوده اند، بسیج با حضور و مجاهدت خود در رفع نیاز های مردم گام برداشته است.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، محمد فاضل علیزاده مسئول سازمان بسیج حقوق دانان استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه به بیان ویژگی ها و فعالیت های همه جانبه بسیج پرداخت و عنوان کرد: بسیج به عنوان یک سازمان مردم نهاد و برخاسته از اندیشه های دینی، در همه صحنه های تاریخ انقلاب اسلامی نقشی درخشان را ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه بسیج پیشرو در تمامی عرصه ها بوده است افزود: در همه ی صحنه های حساس و مهم کشور، بسیج با حضور به موقع و نقش آفرین خود باعث سربلندی و رشد ایران اسلامی شده است.

علیزاده با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر پیشرو بودن بسیج اضافه کرد: ایشان بسیج را به عنوان یک فرهنگ معرفی کردند و اگر بخواهیم این فرهنگ را تعریف کنیم به فعالیت همه جانبه و پیشرو بودن در تمامی عرصه های مورد نیاز کشور خواهیم رسید.

مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان استان فارس در این خصوص ادامه داد: شهدای انقلاب اسلامی با مجاهدت و با خون خود، مسیر فرهنگ و تعالی جوان بسیجی را بیش از پیش نمایان کردند و خانواده های این شهیدان و جانبازان نیز در این راه نقش موثر و قابل تقدیری را ایفا کرده اند.

وی در ادامه صحبت های خود از جوانان بسیجی به عنوان الگو و سرآمد در همه ی زمینه ها یاد کرد و گفت: بسیج نه تنها در نبرد ها و صحنه های تهدید نظامی بلکه در سایر عرصه های علمی، اجتماعی، فرهنگی، جهادی و هنری نیز مشغول به فعالیت های گسترده ای است که می‌تواند به عنوان الگویی صالح برای همه فعالین این عرصه ها باشد.

بسیج الگوی خدمت رسانی به مردم

علیزاده بسیج را جوان با نشاط و مردمی خواند و تصریح کرد: بسیج همواره پیشرو در خدمت به مردم و امید آفرینی و محرومیت زایی بوده است و هر جا که مردم نیاز به یاری و کمک رسانی بوده اند، بسیج با حضور و مجاهدت خود در رفع نیاز های مردم گام برداشته است.

بنابه گفته این مقام مسئول، در سالهای گذشته نیز به موقع حوادث و تهدیدات مختلف نظیر سیل، زلزله، مشکلات اقتصادی و بیماری کرونا شاهد فعالیت های گسترده بسیج در قالب طرح های شهید سلیمانی، فعالیت های محرومیت زدایی جهادی و عمرانی و کمک های مومنانه و... در راستای کمک به رفع مشکلات مردم و نیازمندان بوده ایم.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان فارس ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته از ابتدای سال جاری مطرح کرد: در راستای فرامین رهبر انقلاب طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد که در سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در این سازمان کلید خورد آغاز شده و تا کنون نیز شش مرحله از این طرح در استان فارس برگزار شده است.

علیزاده با بیان اینکه تاکنون تعداد ۱۰۴۸ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شده اند تصریح کرد: این زندانیان جرایم غیر عمد با با تلاش خیرین نیک اندیش استان فارس ازادسازی شده اند و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگشتند.

وی با اشاره به طرح های آگاه سازی حقوقی و رفع مشکلات حقوقی بیان کرد: این طرح با عنوان هر مسجد یک حقوق دان از سال ۹۸ آغاز شده است و در حال حاضر در ۲۵۰ مسجد در سطح استان فارس در این طرح فعال است.

به گفته علیزاده، وبینار حقوقی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد عدالت و رفع تبعیض با حضور اشاتید برتر دانشگاه نیزبه مناسبت هفته بسیج برگزار خواهد شد.

۸۵۰۰۰ مشاوره رایگان در سال جاری صورت گرفته است

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان فارس در ادامه ارائه مشاوره رایگان به عموم مردم را مورد توجه قرار داد و گفت: ارائه مشاوره حقوقی در دو دفتر مرکزی بسیج حقوقدانان و ساختمان ۹ دی به صورت روزانه مراجعه حضور مردم یا به صورت تلفنی و مجازی توسط کارشناسان و وکلا این دفاتر انجام میشود و در سال جاری نیز بالغ بر ۸۵۰۰۰ مشاوره در این دفاتر صورت گرفته است.

این مقام مسئول در پایان صحبت های خود به تشریح برنامه های هفته بسیج این سازمان پرداخت و خاطر نشان کرد: ۱۵ برنامه شاخص ویژه هفته بسیج شامل ازاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد، مشاوره حقوقی رایگان، برپایی میز خدمت، طرح های صلح یاران، قبار روبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا، شرکت در نماز جمعه، تجلیل از خانواده شهدا و حقوقدانان بسیجی و اولین اجلاسیه شهدای حقوقدان جنوب کشور با میزبانی استان فارس در این هفته در حال برگزاری است.


انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان