کد خبر: ۱۵۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰
در مراسم معارفه رئیس جدید علوم پزشکی مطرح شد:

۲۹ درصد بیماران فارس از استانهای همجوار هستند/ بدهی یک هزار میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز میراثی برای رئیس جدید

لطفی با بیان اینکه ۲۹ درصد بیماران فارس از استانهای همجوار برای دریافت خدمت مراجعه می کنند و بودجه ها را می برند، گفت: میزان بدهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز حدود یک هزار میلیارد تومان است و روزانه یک میلیارد تومان رمدیسیور مورد استفاده قرار می گیرد که اگر فکری به حال این ورودی بیماران از دیگر استانها نشود، بدهی های دانشگاه بیشتر خواهد شد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، مهرزاد لطفی رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز 2 آذر ماه در مراسم تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم این دانشگاه،با بیان اینکه ۲۹ درصد بیماران فارس از استانهای همجوار برای دریافت خدمت مراجعه می کنند و بودجه ها را می برند، گفت: میزان بدهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز حدود یک هزار میلیارد تومان است و روزانه یک میلیارد تومان رمدسیویر (تزریقات کرونایی)  مورد استفاده قرار می گیرد که اگر فکری به حال این ورودی بیماران از دیگر استانها نشود، بدهی های دانشگاه بیشتر خواهد شد.

وی افزود: تمام دوران مدیریتی بنده در زمان کرونا بوده و در این راستا اقدامات خوب و قابل توجهی در فارس انجام شده است به گونه ای که در بسیاری از شاخص ها در کشور جز استانهای پیشرو بوده ایم.

بنابه گفته لطفی، از ابتدای کار با دو اصل شروع کردیم و آن تعامل با خارج دانشگاه و مشورت با اساتید خود دانشگاه بود و کرونا با شرایط خاص زمینه این امر را بیشتر فراهم آورد.

رئیس سابق علوم پزشکی شیراز، در ادامه ضمن قدردانی از  حمایت های مسوولین استانی و کشوری از جمله آیت ا... دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس  افزود: علاوه بر حمایت هایی که از سوی برخی از مسئولین در شرایط کرونایی شد، اصحاب رسانه فارس نیز که همیشه یک سر و گردن از سایر استانها بالاتر و جلوترند، در پوشش اخبار کرونا و اطلاع رسانی ها با ما بسیار مطلوب همکاری کردند.

وی با بیان اینکه از مردم فارس که با رعایت پروتکل ها ما را در کنترل کرونا کمک کردند قدردان هستم، افزود: از شهدای مدافع سلامت هم یاد می کنم. ما سرباز این مملکتیم. اینجا هستیم  وزندگی می کنیم و با افتخار در خدمت مردم خواهیم بود.

لطفی در ادامه به برخی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در دوران تصدی گری خود اشاره کرد و افزود: در این دو سال با وجود کرونا در حوزه بین الملل ۵۰ دانشجوی خارجی از ۴۲ کشور جذب کرده ایم.

وی به ساخت کانکس های جدید عشایری که با انرژی خورشیدی کار می کند نیز اشاره کرد و ادامه داد: مراقبین سلامت وضعیت خوبی ندارند و بعد از مدتها از ماه پیش شرکتی شدند و طبق اداره کار حقوق می گیرند و بهتر است فکری به حالا این نیروها نیز شود.

برگزاری ۴۴۴ جلسه روزانه ستاد کرونا در این مدت شیوع بیماری، اعلام  مطلوب بودن میانگین کشندگی ناشی از کرونا در فارس، بالا بودن آمار تزریق واکسن در فارس نسبت به دیگر استانها و... ار دیگر موضوعاتی بود که لطفی به آنها اشاره کرد.


انتهای پیام/س


نظرات بینندگان