کد خبر: ۱۵۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی مطرح کرد:

افزایش بهره وری در حوزه بهداشت و درمان از مهم ترین اهداف دولت سیزدهم

باقری فرد با بیان اینکه یکی از اهدافی که در دولت سیزدهم وجود دارد افزایش بهره وری در حوزه بهداشت و درمان است، گفت: وزارت بهداشت در تلاش است تا تمامی پژوهش‌های صورت گرفته را عملیاتی کند تا شاهد افزایش بهره وری قابل توجه در حوزه بهداشت و درمان باشیم.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی امروز 2 آذر ماه در آئین تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه یکی از اهدافی که در دولت سیزدهم وجود دارد افزایش بهره وری در حوزه بهداشت و درمان است، گفت: وزارت بهداشت در تلاش است تا تمامی پژوهش‌های صورت گرفته را عملیاتی کند تا شاهد افزایش بهره وری قابل توجه در حوزه بهداشت و درمان باشیم.

وی در ادامه به عملکرد مناسب استان فارس در حوزه کرونا اشاره کرد و افزود: فارس در عصر کرونا اقدامات مقابله‌ای خوبی داشت و توانست در کشور اثرگذار و پیشرو باشد.

مشکلات معیشتی مهم ترین عامل خروج پزشکان از هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

  سید وحید حسینی رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم کار کردن در حوزه درمان، بهداشت و آموزش را بزرگترین نعمتی دانست که خداوند می‌تواند به بشر اهدا کند.

وی در ادامه مشکلات معیشتی را مهم ترین عامل خروج پزشکان از هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد و افزود: عدم تامین مالی برای اعضای هیئت علمی دانشگاه باعث شده بخش عمده ای از این اعضا از هیئت علمی خارج شوند.


 حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه بنده مدت زیادی در دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت داشته‌ام آگاهی کاملی از وضعیت و مشکلات دانشگاه دارم.
افزایش بهره وری در حوزه بهداشت و درمان از مهم ترین اهداف دولت سیزدهم
رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیش از 90 درصد اعتبارات دانشگاه، جهت هزینه پرسنل و پرداختها صرف می شود، عنوان کرد:عمده این مبلغ را باید از درآمد بیمارستانی پرداخت کنیم یعنی باید 95 درصد هزینه کنیم که 5 درصد کار انجام شود.  

وی با اشاره به اینکه حدود ۴٠ درصد از درآمدهای اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دوران کرونا از دست رفت، اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌هایی که کادر درمان در عصر کرونا داشته‌اند باید به صورت ویژه نسبت به جبران خدمات ارائه شده توسط کادر درمان اقدام کرد.

حسینی در پایان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی، مدیران ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید در کنار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرند تا بتوان مشکلات معیشتی و بودجه‌ای دانشگاه را برطرف کرد.

 انتهای پیام/س




نظرات بینندگان