کد خبر: ۱۵۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۹ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی:

نیروهای انسانی باید به دو بال علم و تجربه تجهیز شوند/طرح بهبود مستمر محیط کسب و کار در دست بررسی مجلس

قادری با بیان اینکه ما نه فارغ التحصیلان تئوری می‌خواهیم که به مسائل اجرایی و کاری اطلاع و اشراف و تسلطی نداشته باشند و نه صرفا افراد تجربی می‌خواهیم که در حوزه های آموزشی اشراف ندارند، اظهار کرد: باید نیروهای انسانی را در این دو بعد پا به پای یکدیگر پیش ببریم و به دو بال علم و تجربه تجهیز کنیم چون اگر این کار صورت بگیرد می توانیم مشکلات کشور را حل کنیم .
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، جعفر قادری نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی امروز  دوم آذر ماه در جلسه نشست هم اندیشی اجرای آموزش های دوگانه در بنگاه های اقتصادی که به میزبانی دانشگاه فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید افراد را درگیر آموزشهای دوگانه کنیم، گفت: این که یک سری دانشگاه های نسل اول یا دوم صرفا برخی آموزش های  تئوریک را مطرح کنند اما عملا دانشجو در دوران تحصیل  با مسائل و موضوعات عملی درگیر نباشد و محیط کا را نشناسد و آشنایی با حوزه کاری خود نداشته باشد  اتفاق خاصی نمی افتد.


وی افزود: همانطور که مشاهده می‌کنیم بخش زیادی از فارغ التحصیلان ما مدرک دانشگاهی  دارند اما در حوزه اجرایی و عمل  همیشه مشکل دارند و گاه بعضی از کارشناسان  یا افرادی که دارای مدرک دانشگاهی  هستند در جریان کار که قرار می‌گیرند با معضلات بسیاری روبرو می‌شوند.


قادری با بیان اینکه ما نه فارغ التحصیلان تئوری می‌خواهیم که به مسائل اجرایی و کاری اطلاع و اشراف و تسلطی نداشته باشند و نه صرفا افراد تجربی می‌خواهیم که در حوزه های آموزشی اشراف ندارند، اظهار کرد: باید نیروهای انسانی  را در این دو بعد  پا به پای یکدیگر پیش ببریم و به دو بال علم و تجربه تجهیز  کنیم چون اگر این کار صورت بگیرد می توانیم مشکلات کشور را حل کنیم .


 این نماینده مجلس ادامه داد: بنده معتقدم اگر وزارت کار، مجموعه تامین اجتماعی  و صندوق بازنشستگی ما به گونه ای عمل کنند که با تنوع در پیشنهادات و طرح های خود فرصتی را فراهم کنند که برای کارفرما امکان انتخاب وجود داشته باشد، کارفرما نیز از طرح ها استقبال خواهد کرد.


وی در ادامه از تهیه و بررسی طرح بهبود مستمر محیط کسب و کار در مجلس خبر داد و گفت:  تا یکشنبه آینده اشکالات این طرح برطرف و به شورای نگهبان ارسال می‌شود.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، در ادامه به طرح تامین مالی و تولید زیرساختها نیز اشاره کرد و ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که این طرح می‌تواند طرح قبلی را تکمیل کند.


به عقیده این نماینده مجلس، باید در حوزه های مختلف به واحد های تولیدی و سرمایه گذاران کمک شود تا منابع تامین مالی شان متنوع  و از طرفی  جامعه کارگری نیز حمایت گردد.


وی با بیان اینکه در حوزه های کارفرمایی و کارگری اشکالاتی وجود دارد، اظهار کرد: باید نمایندگان کارفرمایان، نمایندگان کارگران و نماینده دولت کنار هم قرار گیرند و با همفکری ایرادات و مشکلات را برطرف کنند.


این عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به طرح های کار آموزی دانشجویان گفت:  باید به هر فردی در دوران دانشجویی این امکان و فرصت داده شود تا با یک بیمه حداقلی وبدون الزام کارفرما به پرداخت حداقل حقوق کنار مباحث تئوری مسائل عملی را نیز  دریافت کند.


قادری در پایان تصریح کرد: می بایست راه را باز کنیم که کارفرمایان و مجموعه های مختلف صنعتی دانشجویان را از دوران تحصیل به بکارگیری کنند تا بتوانیم از ظرفیت دانشجویان به خوبی استفاده کنیم.
 

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان