کد خبر: ۱۵۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰

اجرای طرح مقایسه ارقام کلزا در مرودشت

طرح مقایسه ارقام مناسب کلزا برای شنایی ارقام سازگار و پر محصول در مرودشت اجرا می‌شود.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه تنوع ارقام کلزا در زمان کشت یک سردرگمی در انتخاب نوع رقم ایجاد کرده است، گفت: در تلاش هستیم با اجرای طرح‌های مقایسه ارقام بهترین ارقام از لحاظ عملکرد و سازگاری با اقلیم منطقه شناسایی و به بهره برداران معرفی شود.

وی افزود: ارقام وارداتی معمولا گران هستند و در طرح مقایسه ارقام، عملکرد ارقام جدید تولید داخل مد نظر است.

همتی با بیان اینکه در این طرح هفت رقم داخلی op، شامل ارقام هوپا، نفیس، نیما، نیلوفر، هامان، اکاپی زرفام، و همچنین رقم فرانسوی آرشیتکت تحت عنوان شاهد کشت شده است، تاکید کرد: تاریخ جوانه زنی، شمارش تعداد بوته در هر متر مربع، تاریخ‌های آبیاری، سمپاشی از جمله موارد بررسی شده در این مزرعه است.

به گفته این مقام مسئول، کشت در این منطقه مطابق با آخرین یافته‌های تحقیقاتی و تکنولوژی روز صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: شناسایی ارقام مرغوب، پر محصول و سازگار با شرایط آب و هوایی و افزایش راندمان تولید در واحد سطح از مهمترین مزایای اجرای این قبیل طرح‌ها است.

همتی تصریح کرد: این طرح با همکاری کشاورزان در حال انجام است و ارقام پرمحصول برای توسعه و جایگزین ارقام حساس وکم محصول به کار گرفته خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: اجرای این طرح که نقشه راهبردی کشت کلزا در سال‌های آینده منطقه است میتواند در انتخاب ارقام مطلوب و سازگار داخلی کلزا به کشاورزان منطقه و در نهایت در راستای افزایش تولید روغن در کشور موثر واقع شود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان