کد خبر: ۱۵۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۴ آذر ۱۴۰۰
دبیر جامعه روحانیت شیراز خطاب به استاندار فارس:

نیروهای انقلابی و متخصص در رده‌های مدیریتی استان فارس به کارگیری شوند/ لزوم انتقال آب از خلیج فارس

حجت الاسلام و المسلمین طاهری تغییر و تحول در مدیریت های دولتی را مورد توجه قرار داد و گفت: اکثریت مدیران استان اعتقادات و حتی ملاک های در شان یک مدیر درحد نظام جمهوری اسلامی را ندارند پس انتظار داریم که نیرو های انقلابی، متخصص و جوان در رده های مدیریتی دولت به کار گیری شوند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، جامعه روحانیت شیراز امروز میزبان محمد هادی ایمانیه استاندار فارس بود و در ابتدا روحانیون مسائل مختلف جامعه را مطرح کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محی الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز ضمن تبریک هفته بسیج با اشاره به اینکه در شش ماهه پایان سال گذشته و چهار ماهه امسال دولت ۱۳۵ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی قرض کرده است، گفت: اکنون باز پرداخت این وام به عهده دولت جدید است پس کار به این سادگی نیست و روحانیت باید اطلاعات خودش را در زمینه های مختلف نظیر اقتصاد ارتقا دهد.

وی تغییر و تحول در مدیریت های دولتی را مورد توجه قرار داد و گفت: اکثریت مدیران استان اعتقادات و حتی ملاک های در شان یک مدیر درحد نظام جمهوری اسلامی را ندارند پس انتظار داریم که نیرو های انقلابی، متخصص و جوان در رده های مدیریتی دولت به کار گیری شوند.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه مردم باید تغییر را احساس کنند، تاکید کرد: مردم به روحانیت، رفتار های غیر متعارف برخی از مدیران را اطلاع می دهند بنابراین نباید مدیران برای خودشان حریم امن درست کنند و در نظام اسلامی و الهی باید کارکنان و ضعیف ترین فرد جامعه حرف خودش را به مدیران بزند و درب اتاق ها به روی مردم باز باشد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز زیرساخت های استان فارس را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد که باید زیرساخت های استان درست شود چراکه با بررسی در میابیم که به استان فارس ظلم شده و صنعت در حد تعطیلی است و ۳۰ درصد از صنایع یک شیفت در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: برای فارس ننگ است که افراد زیادی تحت پوشش بهزیستی و کمیته داشته باشد لذا باید اشتغال برای افراد فراهم شود بنابراین مشکلات زیر ساخت ها باید اساسی برطرف شود تا در استان شاهد شکوفایی صنعت باشیم.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه در برخی از نقاط استان دارای فرونشست زمین هستیم، اظهار کرد: باید فکری به حال مشکلات کم آب در استان فارس باشیم لذا انتقال آب از خلیج فارس به استان باید انجام شود بنابراین انتظار است که با همکاری نمایندگان مجلس این موضوع تحقق یابد.

بنابه گفته دبیر جامعه روحانیت، بین ۱۲ تا ۱۵ درصد کشاورزی کشور را استان فارس تامین می شود اما خود استان فارس از مزایای آن بی بهره است بنابراین باید زمینه برای تحقق صنایع تبدیل و کشاورزی نوین ایجاد شود.

وی خطاب به استاندار فارس خواستار ایجاد و ایجاد بازرسی مجدانه و قاطع در همه زمینه ها شد و تاکید کرد: با این کار تخلفات شناسایی خواهد شد و برخورد جدی صورت گیرد.

رئیس هیات امنا آستان مقدس سیدعلاالدین الحسین(ع) در پایان سخنان خود، توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) و اجرایی شدن طرح ۵۷ هکتاری را مورد اشاره قرار داد و خواستار پیگیری آن از سوی دولت مردان شد.

گفتنی است، معرفی مشاور روحانی استاندار فارس، توجه به اشتغال و اقتصاد استان، مسکن، معیشت مردم و... از سخنان اعضای جامعه روحانیت شیراز در این دیدار بود.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان