کد خبر: ۱۵۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰
در یادواره اولین شهیدمدافع حرم از نیروی دریایی سپاه مطرح شد:

رمز پیروزی در مقام سختی ها استقامت است/ شهید قلی پور شخصیت وارسته و نورانی بود

سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اگر در مقابل سختیها و مشکلات استقامت نماییم پیروز خواهیم شد چراکه پیامبر عظیم الشأن اسلام هم با تحمل سختی ها و مشقت های فراوان در شعب ابی طالب و عام الحزن، توانست بر مشکلات فائق شود و رشد و تعالی اسلام که امروز به دست ما رسیده است با تحمل همین سختی ها و مرارت ها بوده است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، در آستانه سالروز شهادت علیرضا قلی پور اولین شهید مدافع حرم نیروی دریایی سپاه، مراسمی با شکوه وسراسر معنوی با حضور سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و برخی ازسرداران،رزمندگان، فرماندهان ،مسئولین، خانواده معظم شهدا و عموم مردم شهید پرور منطقه در سالن ورزشی آزادی شهرستان قیر استان فارس برگزار گردید.

در این مراسم محمدرسول رضایی فرمانده سپاه شهرستان  با تبریک هفته بسیج وخیر مقدم به حاضرین در مراسم از حضور دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی تقدیر نموده وبرکت وعنایت شهید وخون شهید را باعث حضور ایشان در خطه شهید پرور قیروکارزین دانست.

دریادار پاسدار تنگسیری با بیان گوشه هایی از خصوصیات و ویژگی های عالی شهید علیرضا قلی پور گفت: واقعأ اینکه گفته اند انسان تا شهید نباشد شهید نمی شود در حق شهید قلی پور صدق می کند چراکه ایشان قائل به احترام به والدین و بزرگترها بود، اهل نماز اول وقت بود،اهل نماز شب و مسجد بود،مخلص بود، عاشق و محب اهلبیت بود،ولایت مدار بود، به خانواده اش احترام می گذاشت، قاری و مربی قرآن بود، اهل خمس بود، اهل حلال و حرام بود،مردمدار بود، پاک، بی آلایش ، زلال و صاف بود،اهل سبقت در کار خیر و کمک به مردم بود، معلوم است با این اوصاف نیک هر که دارا باشد در صف خیل عظیم شهدا قرار می گیرد. آنها که شهید می شوند اول انتخاب می شوند بعد شهید می شوند ، آدم همینگونه به مقام رفیع شهدا نمی رسد.

سردار تنگسیری

دریادار تنگسیری افزود: برادران عزیز وخواهران بزرگوار، حضور شما در این مراسم باشکوه این را میرساند که شهید مدافع حرم جایگاه ومنزلت ویژه ای نزد خدا و امام حسین علیه السلام دارد. خداند متعال در کتاب آسمانی قرآن می فرماید که به کسانی که در راه خدا شهید شده اند مرده نگویید و در جایی دیگر میفرماید «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتأ » یعنی خداوند میخواهد بگوید گمان هم نکنید شهدا مرده اند.

وی با بیان اینکه امروز شهدا ما را صدا میزنند، با ما صحبت میکنند اما ما با گوش نمیتوانیم صوت ملکوتی آنها را بشنویم، گفت:  چه زمانی میتوانیم صدای آنها را بشنویم، وقتی که وارد قیامت شدیم شهید قلی پور این قاری قرآن، این رزمنده مخلص خدا در شب اول قبر می آید و دست ما را میگیرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشارهبه اینکه شهید قلی پور نزد اهل بیت علیهم السلام جایگاه ویژه ای دارند، تاکید کرد: چون امام حسین علیه السلام نسبت به ناموس واهل بیت خود حساس بودند غیرت دینی داشتند و روز عاشورا در آخرین لحظات زندگی مبارکشان سر خود را بلند کردند و گفتند تا من زنده ام کسی حق ندارد به خیام نزدیک شود و این نشان دهنده اهمیت ناموس نزد امام است و شهید قلی پور رفتند تا ازحرم خواهر امام حسین علیه السلام دفاع کنند تا مورد تعرض حرامیها قرار نگیرد.

سردار تنگسیری با اشاره به اینکه تکفیری ها در سوریه میدانستند که ایرانی‌ها عقب نشینی نمیکنند، بیان داشت: در لاذقیه شهید قلی پور هنگامی که از طرف شما مردم قیروکارزین از حرم آل الله دفاع میکرد مورد اصابت تیر مستقیم تک تیر انداز تکفیری ها قرار گرفت.

وی تصریح کرد: دل کندن از زن، فرزند و دختر شیرین زبان آنهم در این برهه از زمان خیلی سخت است اما شهید قلی پور شخصیت وارسته ای داشت قاری قرآنی با لحنی بسیار شیوا نماز شب خوان با چهره ای نورانی خود را کاملا آماده شهادت کرده بود.

بنابه گفته این مقام نظامی، شهید قلی پور که اولین شهیدمدافع حرم از نیروی دریایی لقب گرفته است میخواست سر خود را فدای ارباب بی کفن امام حسین (علیه السلام) کند و عاقبت به آرزوی خود رسید و همینگونه سیدالشهدا(ع) را ملاقات کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه بنده مطمئنم أرواح شهید قلی پور و شهدایی که أبدان مطهرشان بعنوان سند مظلومیت این ملت در دریا ماند و باز نگشت، باعث شد سه فروند از ناوهای 120، 130 متری دشمن در برابر چند قایق دریادلان نیروی دریایی سپاه تسلیم شوند، اضافه کرد: این اقدامات غرور آفرین بعلت برکت معنویت نمازهای اول وقت،جماعت ها،نورانیت قرآن ودعاها و توسلات رزمندگان وشهدای ما است.

سردار تنگسیری خطاب به حاضرین در این یادواره شهدا گفت: اگر در مقابل سختیها و مشکلات استقامت نماییم پیروز خواهیم شد چراکه پیامبر عظیم الشأن اسلام هم با تحمل سختی ها و مشقت های فراوان در شعب ابی طالب و عام الحزن، توانست بر مشکلات فائق شود و رشد و تعالی اسلام که امروز به دست ما رسیده است با تحمل همین سختی ها و مرارت ها بوده است.

گفتنی است، شهرستان قیروکارزین 201 شهید ، 450 جانباز و 33 آزاده از دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است.


انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان