کد خبر: ۱۵۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰
در ششمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی؛

شعر دریچه ای به سوی امید و روشنایی/ نشست ادبی واژگان سرخ با شعر خوانی فعالین این حوزه برگزار شد

مهلت ارسال آثار به ششمین کنگره بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی تا ۱۹ آذر ماه تمدید شده و داوطلبان و علاقه مندان همچنان میتوانند در این رویداد شرکت کنند.

شعر دریچه ای به سوی امید و روشنایی/ نشست ادبی واژگان سرخ با شعر خوانی فعالین این حوزه برگزار شدبه گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، نشست ادبی واژگان سرخ ششمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی پیش از ظهر امروز یکشنبه هفتم آذرماه 1400 در تالار حکمت دانشگاه شیراز برگزار با حضور مدیران فرهنگی هنری، شاعران و علاقه مندان حوزه شعر و ادبیات برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدی پور با درود و ادای احترام به یاد و خاطره شهدا بیان کرد: تا زبان دنیوی متوقف و دهان بسته نشود دل باز نخواهد شد و تا زبان دل باز نشود حریم خدا نخواهد شد.

وی در این خصوص ادامه داد: علمای علم اخلاق بیش از ۴۰۰ آسیب برای زبان انسان آورده اند و باید گفت که این عضو کوچک بدن اگر در جهت غیر اصولی استفاده شود، بسیار زیان بار خواهد بود.

محمدی پور با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد: در آیات پایانی سوره فجر آمده است که « يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبادِي وَ ادْخُلِي جَنَّتِي» که میتوان گفت شهدا با تعصی از حضرت ابا عبدالله الحسین و جانبازان از علمدار کربلا قمر بنی هاشم و آزادگان نیز از حضرت علی ابن الحسین توانستند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی در پایان صحبت های خود تصریح کرد: بانوان و زنان ایثارگر استان فارس در هشت سال دفاع مقدس نقش محوری را در صحنه های مختلف این نبرد ایفا کرده اند و در سنگر های پشتیبانی، جهاد و ایثار و همچنین در میادین اقتصادی علمی فرهنگی دلاورانه حاضر شدند.

در این مراسم که با شعرخوانی شاعران جبهه پایداری و ایثار با حضور احد دهبزرگی شاعر، پیر غلام و یادگار هشت سال دفاع مقدس که به بابا احد معروف است و همچنین ‌با شعر خوانی حجت الاسلام والمسلمین انصاری نژاد، ساجده تقی زاده، غلامرضا کافی و هادی فردوسی که از شاعران به نام استان فارس و کشور هستند نیز همراه بود.

شعر دریچه ای به سوی امید و روشنایی/ نشست ادبی واژگان سرخ با شعر خوانی فعالین این حوزه برگزار شد

همچنین در این برنامه با اعلام تمدید مهلت ارسال آثار به ششمین کنگره بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی تا ۱۹ آذر ماه، داوطلبان و علاقه مندان همچنان میتوانند در این رویداد شرکت کنند.

لازم به ذکر است، ششمین کنگره بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی با موضوعات «ایثار، امید به آینده»، «ایثار، کودک و نوجوان»، «ایثار، ارزش‌های اخلاقی و انسانی»، «ایثار، عفاف حجاب و نماز»، «ایثار، حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت»، «ایثار، زنان عاشورایی»، «ایثار، افزایش امنیت ملی»، «ایثار، سبک زندگی ایثارگرانه»، «ایثار، کمک‌های مومنانه» و «ایثار، اجتماعی» در حال برگزاری است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.navideshahed.com مراجعه و اطلاعات جشنواره را ملاحظه کنند.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان