کد خبر: ۱۵۱۳۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰

فخری زاده سلیمان زمان بود/ ناگفته هایی درباره شهید فخری زاه به روایت دوست و همکار قدیمی

«فریدون عباسی» دانشمند هسته ای، پاسدار بازنشسته، رییس سابق سازمان انرژی هسته ای و از همکاران شهید «محسن فخری زاده» است که اکنون به عنوان نماینده مردم «کازرون» فعالیت می کند و در مجلس شورای اسلامی ریاست کمیسیون انرژی را بر عهده دارد. او دوستی دیرینه ای با شهید «محسن فخری زاده» داشته و این شهید عزیز را به خوبی می شناسد. به تعبیراو «فخری زاه» سلیمان زمان بود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، «فریدون عباسی» دانشمند هسته ای، پاسدار بازنشسته، رییس سابق سازمان انرژی هسته ای و از همکاران شهید «محسن فخری زاده» است که اکنون به عنوان نماینده مردم «کازرون» فعالیت می کند و در مجلس شورای اسلامی ریاست کمیسیون انرژی را بر عهده دارد. او دوستی دیرینه ای با شهید «محسن فخری زاده» داشته و این شهید عزیز را به خوبی می شناسد. به تعبیراو «فخری زاه» سلیمان زمان بود.


می دانستم روزی عزیز خاص و عام می شود

«فریدون عباسی» درباره شهید فخری زاده تعریف کرد: «شهید فخری زاده بعد از اتمام تحصیل محل کارش دانشگاه امام حسین (ع) را انتخاب کرده بود. در آن روزها من در وزارت دفاع خدمت می کردم که فخری زاده به من معرفی شد. نیروی خوش فکر و خوبی بود که از همان ابتدا می دانستم روزی عزیز خاص و عام می شود. او در حوزه تئوری تسلط فراوانی داشت اما کار اجرائی نکرده بود، به همین دلیل کلاس آموزشی برای او گذاشتیم تا برای اندازه گیری تابش های هسته ای در کار اجرائی آماده شود. آنقدر خودش را خوب نشان داد که در مدت کوتاهی مدرس کار با تجهیزات و اندازه گیری تابش های هسته ای شد. نقشه راه هسته ای کشور توسط او طراحی شد.

دشمن آگاهانه او را ترور کرد

رییس سابق سازمان انرژی هسته ای اضافه کرد: «بسیاری از ایرانی ها تا وقتی فخری زاده به شهادت رسید، شهید را نمی شناختند اما دشمن به خوبی او را شناخته بود. به همین دلیل او را زیر نظر گرفته و برای حذف فیزیکی اش برنامه ریزی کرده بود. دشمنی رژیم غاصب صهیونیستی با فخری زاده وقتی آشکار شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در سخنرانی اش اسم او را بر زبان آورد و درباره این شخصیت برجسته صحبت کرد. دشمن آگاهانه او را ترور کرد.» 

با شهادت عاقبت به خیر شد

عباسی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: «شایسته فخری زاده نبود که با مرگ عادی از دنیا برود و شهادت برازنده این بزرگ مرد بود. با شناختی که از او دارم می دانم شهادت آرزوی همیشگی فخری زاده بود که خوشبختانه با شهادت عاقبت به خیر شد.خدا را شکر می کنم که به آرزوی دیرینه اش رسید و با شهادت از دنیا رفت.»

دغدغه اش پیشرفت کشور بود

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فخری زاده روز و شب به سرافرازی این مردم و نظام جمهوری اسلامی فکر می کرد توضیح داد: «فخری زاده بیش از هر چیز دغدغه پیشرفت کشور را داشت. او در روزهای پایانی حیات پربرکتش هم مشغول کار روی کیت تشخیص و همچنین واکسن کرونا بود. همیشه نیاز کشور را بررسی می کرد و در آن حوزه مشغول به کار می شد.»

راه شهید فخری زاده ادامه دارد

عباسی در ادامه صحبت هایش درباره این شهید والا مقام گفت: «وقتی خبر شهادت فخری زاده را شنیدم من هم مانند همه مردم ایران ناراحت شدم. می دانم که همکاران شهید و دانشمندان هسته ای کشور وضع روحی خوبی نداشتند و به کلی به هم ریخته بودند.دشمنان بدانند که با شهادت فخری زاده نه تنها راه او متوقف نمی شود بلکه مردم انقلابی مصمم تر از قبل راه این بزرگ مرد را ادامه می دهند. راه شهید فخری زاده ادامه دارد.»

به شعر علاقه زیادی داشت  

او با فخری زاده بیش از 30 سال با یکدیگر رفیق بوده و در این مدت روز و شب های زیادی را با او گذرانده است. همین همنشینی باعث شده تا خاطرات بسیاری از این دانشمند هسته ای داشته باشد. عباسی یکی از همین خاطرات را تعریف می کند: «فخری زاده اهل شعر بود و به دیوان حافظ علاقه بسیاری داشت. بارها او را در خلوت مشغول خواندن اشعار دیده بودم. او این شعر از «مولانا» را «ای سلیمان در میان زاغ و باز، مرغ حق شو با همه مرغان بساز/ مرغ جبری را زبان جبرگو مرغ پر بشکسته را از صبر گو» بیشتر از بقیه زمزمه می کرد. من هم به دلیل علاقه مندی اش به این شعر او را «سلیمان» صدا می زدم.»

مردم ازخون این دانشمند هسته ای نمی گذرند  

این دانشمند هسته ای گفت: زمانی فخری زاده به شهادت رسید کمتر کسی او را می شناخت. اما انگار که دشمن او را به خوبی می شناخت و آگاهانه او را ترور کرد. بعد از شهادتش مردم در حمایت از این شهید و محکومیت قاتلانش سنگ تمام گذاشتند.

عباسی درباره اینکه حضور گسترده مردم در صحنه چه پیامی برای دوستان و دشمنان انقلاب داشته، بیان کرد: «مردم همیشه در صحنه دفاع از انقلاب حاضر بوده اند و هر زمان که لازم بوده وفاداری شان را به آرمان های نظام ثابت کرده اند. درباره اینکه مردم ترور شهید فخری زاده را هم محکوم کردند برای دوستان انقلاب دلگرم کننده بود و از طرفی بدخواهان نظام را ترساند.مردم از جنایتکارانی که خون این دانشمند هسته ای را بر زمین ریختند نمی گذرند.»

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمدرضا کیانفر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۰
0
.
فریدون عباسی نماینده کازرون در مجلس گفت: تحفظ ما بر اساس فتوای صریح رهبر معظم انقلاب بر حرمت سلاح هسته‌ای کاملاً مشخص است منتها فخری‌زاده این سیستم را ایجاد کرده بود.

آقای عباسی،
فخری‌زاده از ملتزمین عملی به ولایت مطلقه فقیه بود علی‌القاعده نباید بدون دستور ایشان چنین می‌کرد فرمایش شما نفاق وی را می‌رساند.
دور باش ای خواجه از اهل نفاق، در جهنم دان منافق را وثاق.
با منافق هر که همره می‌شود، منزل او در ته چه می‌شود.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما،