کد خبر: ۱۵۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز:

برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس شیراز

قانع گفت:مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس با شعار «مدرسه ایمن، جامعه ‌تاب‌آور» 8 آذر ماه 1400 برگزار شد.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه،محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از اجرای مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس با شعار مدرسه ایمن، جامعه ‌تاب‌آور خبر داد و گفت:  بیست و سومین دوره «مانور ایمنی و زلزله» با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور آمادگی در برابر زلزله در شرایط پاندمی، دوشنبه 8 آذر ماه هم زمان با سراسر کشور به صورت مجازی در مدارس خوان ساری و خاتم الانبیا شهر شیراز برگزار شد.

 وی ادامه داد: هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‌ آموزان در برابر زلزله و حوادث طبیعی، انجام واکنش ‌های صحیح و سریع و در نهایت کاهش تلفات و خسارت های ناشی از آن است. 

قانع افزود: با توجه به محدودیت حضور دانش آموزان در مدارس این مانور ویژه دانش آموزان و اعضای خانواده آنها به صورت مجازی و با حضور آتش نشانان در دو مدرسه خوان ساری و خاتم الانبیا و ارائه آموزش های تئوری و عملی در خصوص مواجه با حوادث ناشی از زلزله صورت گرفت.

قانع ادامه داد: آتش نشانان در این مانور آموزش های خود را به صورت مجازی با دستورالعمل پناه گیری ایمن، خروج اضطراری ایمن، تخلیه مجروحین و مصدومین احتمالی، اطفای حریق و اسکان اضطراری به دانش آموزان و خانواده های آنان ارائه دادند، همچنین با حضور تعدادی از دانش آموزان در دبستان خاتم الانبیا آموزش های عملی به صورت حضوری نیز انجام گرفت.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز در پایان تاکید کرد: این روز، فرصت مناسبی است تا توان‌مندی‌های شهر شیراز و نیز میزان آمادگی برای مقابله در برابر بلایای طبیعی را مورد سنجش قرار دهیم، نقاط ضعف وقوت را شناسایی و نسبت به رفع معایب و تقویت نقاط مثبت با انجام مانور در بخش‌های مختلف اقدام و به این ترتیب در برابر حوادث طبیعی میزان خسارت را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

قانع در ادامه اظهار کرد: در قالب جشنواره بزرگ شهر ایمن با مشارکت شهروندان و با همکارای اداره کل آموزش و پرورش استان فارس و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری از کلیه مراکز آموزشی سطح شهر بازدید و ارزیابی ایمنی صورت خواهد پذیرفت. 

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان