کد خبر: ۱۵۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰
گفتگو «شیرازه» با پارلمان های محلی استان فارس:

محمدی: تا وضعیت مطلوب در حمل و نقل صدرا راه زیادی داریم/ عضو شورای شهر صدرا از طرح شفافیت مالی حمایت کرد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر صدرا بیان کرد: موضوع شفاف سازی یک دیدگاه بسیار مهم در اعتماد سازی و خدمت رسانی به مردم است و می‌بایست در تمام بخشهایی که به نوعی از اعتبارات عمومی هزینه می‌شود اجرایی شود.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، بنابه خواست مردم جهت اطلاع از روند فعالیتهای شوراهای شهر و روستا و همچنین شفاف سازی برخی امور در این پارلمان محلی، شیرازه بنا دارد از این پس گفتگویی با اعضای شوراها در مناطق مختلف استان فارس انجام دهد.

به همین منظور شوراهای شهر در سراسر استان، می‌توانند آمادگی خود را برای این گفتگوی صمیمی به این پایگاه تحلیلی خبری، اعلام کنند تا از این طریق اعتماد سازی بین شهروندان و نمایندگان خود در شورا صورت گیرد.

آرش محمدی عضو شورا شهر صدرا و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر صدرا در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، به تشریح فعالیت های صورت گرفته در این کمیسیون پرداخت.

محمدی با بیان اینکه تاکنون اقدام خاصی در زمینه زیرساخت های حمل و نقل در صدرا صورت نگرفته است افزود: تعداد ناوگان اتوبوس صدرا با توجه به حجم مسافر و تقاضای رو به رشد این شهر، متاسفانه پاسخگوی وضع موجود نیست و در وضعیت ضعیفی به سر می‌برد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر صدرا از واگذاری تاکسی به افراد واجد شرایط خبر داد و گفت: برای اولین بار در این شهر تعداد حدودی ۵۰ دستگاه تاکسی درون شهری به افراد واجد شرایط، در راستای تسهیل جابه جایی و حمل و نقل در این شهر واگذار شده است که تقریبا ۵۰ درصد از آن ها تحویل و مشغول به فعالیت در شهر صدرا هستند.

وی از کمبود های صدرا در زمینه حمل و نقل شهری خبر داد و گفت: در خصوص پایانه های برون شهری هیچ زیرساختی تا این لحظه ایجاد نشده است و همچنین پارکینگ عمومی برای ماشین آلات سنگین نیز در خارج از محدوده شهر فراهم نشده و مشکلاتی را برای ساکنین ایجاد کرده است.

این عضو شورای شهر صدرا از پیش‌بینی ها در مورد مترو صدرا سخن گفت و اضافه کرد: احداث و راه اندازی زیرساخت مترو در اختیار عمران صدرا می‌باشد و راه اندازی آن نیز منوط به راه اندازی خط مترو مالی آباد به شهرک گلستان است.

محمدی با بیان این که زیرساخت های موجود ضعیف است و تا شرایط ایده آل راه زیادی در پیش داریم ادامه داد: باید کارهای بزرگتری از جمله اتوبوس رانی ، تاکسی رانی چه در بخش خصوصی چه عمومی صورت پذیرد و در این راستا گام های خوبی مثل بررسی جذب سرمایه گذار جهت راه اندازی اتوبوس های برقی انجام شده و امیدواریم تا با حمایت و همکاری مسئولین و شهروندان بتوانیم خدمات رسانی مناسب تری انجام دهیم.

محمدی از پیشنهاد خبرنگار شیرازه در خصوص شفاف سازی اموال شخصی خود استقبال کرد و گفت: من با شفاف سازی در همه دستگاه ها دولتی و عمومی ازجمله شهرداری و شورای اسلامی شهرها موافق بوده و هستم واین موضوع را یک دیدگاه بسیار مهم در اعتماد سازی و خدمت رسانی به مردم میدانم و می‌بایست در تمام بخشهایی که به نوعی از اعتبارات عمومی هزینه می‌شود اجرایی شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر صدرا در این باره عنوان کرد: در بحث شفاف سازی مالی مدیران و مسئولین، گذشته بنده کاملا روشن است و بنده هم بصورت شفاهی وهم بصورت مکتوب قول می دهم تا آخر عمر و زندگانی این قدر شفاف باشم که هیچ نهاد نظارتی سوالی مالی از من نپرسد.

این مقام مسئول در پایان شفافیت مالی خود را به شیرازه اعلام نمود اما بنا به برخی دلایل مختلف با انتشار آن موافقت نکرد.

**در روزهای آتی منتظر گفتگوی شیرازه با دیگر اعضاء شورا در نقاط مختلف فارس باشید.

انتهای پیام/ع


نظرات بینندگان